نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت تضامنی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شركت تضامنی از جمله شركتهای شخصی محسوب می شود و شخصیت افراد شریکنقش بسیار مهمی در این نوع شركت ایفا می نمایدبدین صورت که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای ادای تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک از افراد شریک مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهد بود. هر تصمیمی که بین شرکاء برخلاف این موضوع، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و حداقلاسم یک نفر از شرکاء ذکر شود. ثبت شركت تضامنی وقتی صورت می پذیرد كه تمام سرمایه نقدی پرداخت و سهم شراکت غیر نقدی نیز با توافق كلیه شركا ارزیابی و تسلیم شده باشد. در ثبت شركت تضامنی تقسیم سود به نسبت سهم شركا است همپنین شركا می توانند ترتیب دیگری برای تقسیم سودمیانخود مقرر نمایند. مدیر عامل شرکت تضامنی از میانشركا یا خارج از شركا انتخاب می شود

 

مدارک لازم ثبت شرکت تضامنی

 

    دو برگ تقاضانامه

    دو برگ شرکتنامه

    دو نسخه اساسنامه

    فتوکپی شناسنامه‌ی شرکاء

    مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز .



:: بازدید از این مطلب : 1171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف ثبت شرکت در کیش

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در کیش را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکتهای مسئولیت محدود و سهامی خاص در کیش که انجام امور ترخیص کالا و امور واردات و صادرات و حق العمل کاری را دارند. با امتیاز ۱۵ سال معافیت مالیاتی به شرط آنکه در محدوده جزیره کیش فعالیت می کنند میتوانند شرکت خود را با توجه به مدارک مورد نیاز که در ادامه ذکر شده است، ثبت نمایند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کیش

ثبت شرکت مسئولیت محدود در کیش

    دو نسخه شرکتنامه که تکمیل شده و به امضاء کلیه شرکاء رسیده باشد

    دو نسخه تقاضانامه

    دو نسخه اساسنامه

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه شرکاء و مدیران شرکت (در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه ، آگاهی روزنامه ارائه میشود).

    تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکاء (در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد).

 

ثبت شرکت سهامی خاص در کیش

 

    دو نسخه اظهارنامه

    دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان

    گواهی از یکی از بانکهای جزیره کیش که حاکی از پرداخت لااقل ۳۵% سرمایه باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

تعریف منطقه آزاد

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در مناطق آزاد را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

 

الف : منطقه آزاد چیست؟

 

ایران 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد:

 

    چابهار

    قشم

    کیش

    اروند

    انزلی

    سلفچگان

    ارس

    ماکو

 

ثبت شرکت ثبت مهرا ارائه کلیه خدمات ثبتی در مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و انزلی را دارد.

 

قوانین و مشخصات

 

 

1- معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی

 

2- ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید

 

3- 100% مالکیت خارجی

 

4- تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی

 

5- عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها

 

6- خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر

 

7- خدمات گسترده بانکی و بیمه ای (دولتی/خصوصی)

 

8- انجام معاملات ارزی آسان

 

9- فعالیت «بورس اوراق بهادار» و «بورس نفت و محصولات پتروشیمی»

 

10- معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

 

11- ثبت سهل و آسان شرکتها، موسسات صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی

 

12- تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا

 

13- مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

 

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

 

معافیت مالیاتی به مدت 15 سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است. خرده فروشی کالا در مناقط ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه براساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.

 



:: بازدید از این مطلب : 1105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کد اقتصادی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید،مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند . قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد .

 

    مجوز فعالیت

 

    مجوز فعالیت به سندی اطلاق می گردد که بر اساس آن فعالیت اقتصادی هر شخصی از طرف یکی از مراجع ذیصلاح تایید شده باشد مانند پروانه داروخانه ها از طرف وزارت بهداشت و درمان یا کارت بازرگانی از طرف وزارت بازرگانی یا فعالیت مرغداری از طرق جهاد یا گواهی فعالیت صنعتی (کارگاه یا کارخانه) از طرف وزارت صنایع یا پروانه های کسب و کار صادره از سوی اتحادیه های صنفی و یا معرفی نامه سازمان برنامه بودجه برای پیمانکاران و یا سایر مراجع ذیربط.

 

    محل فعالیت تجاری

 

    محل فعالیت تجاری به یک واحد شغلی اطلاق می گردد که آن محل از طرف شهرداری یا مراجع قانونی دیگر بعنوان محل فعالیت اقتصادی شناخته شده و فعالیت مربوط در آن جواز کسب و یا بدون جواز انجام می شود (مانند دفتر پیمانکاری یا واسطه ها یا شغلهای مشابه که فعالیت همراه با مجوز نمی باشد و داروخانه ها و یا برخی دیگر از مشاغل که محل فعالیت الزاما همراه مجوز کسب است، این محل بصورت قطعی یا اجاره در اختیار مؤدی می باشد .

 

    رسید بانکی

 

    مبلغ فیش بانکی در کلیه شهرستانها به حساب 523 خزانه نزد یکی از شعب بانک ملی از جانب مودی واریز می شود .

 

    پرینت مربوط به شماره اقتصادی

 

    پرینت یک برگ صادر شده به وسیله کامپیوتر قبل از صدور کارت می باشد که کلیه اطلاعات مربوط به مؤدی اعم از هویت و مالیات را شامل می شود که بعنوان رسید از مؤدی توسط مامورین پست و بایگانی در پرونده مؤدی استفاده خواهد شد .

 

    کارت اقتصادی اشخاص حقیقی:

 

    رنگ و شکل و مندرجات کارت جدید با کارتهای قبلی تفاوت خواهد داشت و عکس 2*3 مودی ، نام ونام خانوادگی، شماره اقتصادی ، نشانی محل فعالیت تجاری و شماره حوزه مالیاتی مودی در آن درج خواهد شد.

 

    کارت اقتصادی اشخاص حقوقی:

 

    تغییرات مربوط به اشخاص حقیقی در کارت اشخاص حقوقی نیز وجود دارد . با این تفاوت که عکس ندارد و نوع شخص حقوقی نیز درج واحد شد. در صورت هماهنگی با خدمات ماشینی، کارت اشخاص حقوقی بصورت لیزری صادر خواهد شد .

 

وظایف مؤدی:

 

    مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

 

عبارت است از فرم اطلاعات هویتی ، تصویر شناسنامه ، (اصل و تصویر) فیش بانکی، مجوز فعالیت یا سند محل فعالیت تجاری(رسمی وغیر رسمی) و سه قطعه عکس 2*3 که در صورت داشتن شماره اقتصادی آن را پشت عکس درج و در غیر این صورت مشخصات سجلی پشت آن درج می گردد. و همچنین فتوکپی کارت اقتصادی یا فیش کامپیوتری (برای دارندگان کد اقتصادی) به همراه ، تحویل حوزه مالیاتی می شود.

 

    مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

 

عبارت است از فرم اطلاعات هویتی مربوط ، آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و فیش بانکی و فتوکپی کارت اقتصادی یا فیش کامپیوتری (برای دارندگان شماره اقتصادی) اشخاص حقوقی نیاز به عکس ندارند.

 

نحوه در خواست شماره اقتصادی

 

مؤیدی مالیاتی با بررسی شرایط مندرج در اطلاعیه منتشره در روزنامه های کثیر الانتشار و دستور العمل اجرایی ماده 85 قانون وصول برخی از در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین ، در صورت داشتن شرایط ، فرم اطلاعات هویتی مربوطه را از روزنامه جدا می نماید و یا از فرم نمونه کپی می گیرد و پس از تکمیل قسمت مربوط به خود و الصاق یک قطعه عکس بر روی فرم هویتی به همراه سایر مدارک تحویل حوزه مالیاتی ذیربط نموده و رسید دریافت می دارد . پس از رسیدگی حوزه ، به مدارکی که ناقص باشد شماره اقتصادی تخصیص نمی یابد و مدارک وفیش بانکی مسترد نخواهد شد. در مورد اشخاص حقوقی نیز همانند اشخاص حقیقی عمل می شود با این تفاوت که در صورت داشتن تغییرات باید فرم تغییرات اطلاعات هویتی نیز از طرف مؤدی تکمیل گردد. تشکیلات قانونی نیز در صورتی که دارای ذیحساب مستقل بوده و مورد تایید امور ذیحسابی ها باشد می توانند با مراجعه به حوزه مالیاتی تکلیفی خود ، درخواست شماره اقتصادی نماید.

 

وظایف حوزه های مالیاتی

 

حوزه مالیاتی ابتدا موظف است مندرجات قسمت مربوط به مؤدی در فرم اطلاعات هویتی را با اسناد و مدارک ، خصوصا کپی شناسنامه با اصل آن مطابقت نماید و در صورت تطابق کامل و عدم وجود اشکال، عکس الصاقی مؤدی را ممهور و پس از تکمیل اقلام اطلاعاتی مربوط به خود صحت مندرجات آن را تایید و مهر و امضا نمایند . سپس آن را جهت تایید به سر ممیزی خود ارائه نمایند و سرممیزی مالیاتی نیز پس از کنترل و حصول اطمینان ، صحت مندرجات آن را در قسمت مشخص شده مربوط به خودتایید و مهر و امضا می نماید.

 

پس از تایید سر ممیزی حوزه مالیاتی فرم اطلاعات هویتی را در دفتر اندیکاتور حوزه ثبت نموده و آخرین قسمت آن را پس از مهر و امضا ، بعنوان رسید مؤدی، به وی تسلیم نماید. در صورتی که محل فعالیت تجاری بصورت اجاره نامه عادی تنظیم شده باشد. اجاره نامه مذکور باید جداگانه از طرف سر ممیزی تحت عنوان” محل مندرج در اجاره نامه یک محل تجاری و محل فعالیت مؤدی می باشد و با نشانی مؤدی در پرونده مالیاتی مربوطه مطابقت دارد”. مهر و امضاء گردد. حوزه مالیاتی باید پس از جمع آوری مدارک مؤدیان آنها را در دو بخش جداگانه و بر اساس مدارکی که دارای شماره اقتصادی بوده و مدارکی که شماره اقتصادی ندارند (در رابطه با مؤدیانی که تا کنون شماره اقتصادی نداشته اند) طبقه بندی نموده و پس از فهرست برداری، آنها را به اداره اطلاعات و خدمات مالیاتی و یا نظارت و پیگیری حسب مورد تحویل نماید.

 

وظایف ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی (نظارت و پیگیری)

 

پس از دریافت مدارک از حوزه می بایست آنها را بصورت طبقه بندی شده به همراه فهرست از طریق رابط یا پست به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی در تهران ارسال نماید .

 

طبقه بندی مدارک بر اساس حوزه های مالیاتی، تفکیک مدارک مؤدیان دارای شماره اقتصادی و بدون شماره اقتصادی از جانب ادارات مذکور انجام گرفته و به همراه فهرست جداگانه ارسال می گردد. نظر به اهمیت مسئولیت رابط ها انتخاب این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است .

 

وظایف ادارات کل دارایی

 

ادارات کل مالیاتی موظفند فرمهای هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به تعداد مورد نیاز تکثیر و جهت تکمیل آن در اختیار حوزه مالیاتی قرار دهند . قابل ذکر است فقط اشخاصی که فاقد شماره اقتصادی هستند فرم هویتی مربوطه را از حوزه مالیاتی دریافت می دارند.

 

ادارات کل مالیاتی موظفند آخرین دستور العمل اجرایی موضوع ماده 85 قانون در وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین بشماره 21567 ، 1375/6/28 را تکثیر و در معرض رویت مؤدیان مالیاتی نصب نمایند .

 

دستور العمل اجرایی موضوع ماده 85 قانون

 

وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن درموارد معین

 

مصوب 1373/12/28 مجلس شورای اسلامی

 

بنا به اختیار حاصل از ماده 85 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین موارد ذیل جهت اطلاع و اقدام اشخاص ذیربط اعلام می گردد:

 

الف-اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی

 

    کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید ، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند.

    کلیه اشخاص حقیقی که به امر تولید، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند و دارای پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند

    کلیه اشخاص موضوع بندها ی 1و 2و 4 ماده 2 قانون مالیاتها ی مستقیم مصوب اسفند ماه سال 1366

 

تبصره 1-شعبات یا ادارات تابعه اشخاص مذکور در بندهای( الف -3 ) و (الف -1) این دستور العمل در تهران و یا سایر شهرستانها مکلف به استفاده از شماره اقتصادی تخصیصی به وزارتخانه ، نهادها ، موسسات و …….. متبوع مرکزی حسب مورد می باشند.

 

تبصره 2- منظور از پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط ، کلیه پروانه های کسب یا کار صادره از اتحادیه های امور صنفی ، اتاق صنایع و معادن و بازرگان ، وزارتخانه ها و یا سایر مراجع ذیصلاح می باشد .

 

ب-اشخاص غیر مکلف به اخذ شماره اقتصادی

 

    مساجد و تکایا .

    اشخاص حقیقی که به فعالیت هنری از قبیل فیلمسازی و فعالیتهای مرتبط ، طراحی ، خطاطی ، نقاشی ، نویسندگی ، ترجمه کتاب ، گرافیک و ویراستاری اشتغال دارند.

    اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند از جمله اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی .

    اتحادیه های امور صنفی (به موجب مواد 4 و 23 قانون نظام صنفی ، اتحادیه های مجاز به فعالیتهای اقتصادی نمی باشند )

    اشخاص حقیقی که به فعالیت پیمانکاری اشتغال دارند و شرایط مذکور در بند (الف-2)این دستور العمل را دارا نمی باشد بشرط آنکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمانهای آنها در یکسال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد .

 

ج-تکالیف اشخاص ذیربط

 

کلیه اشخاص حقوقی که در این دستور العمل مکلف به اخذ شماره اقتصادی گردیده اند، مکلفند با ارائه تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و قبض بانکی مبنی بر واریز مبلغ 5000 ریال به حساب جاری مربوطه به حوزه مالیاتی ذیربط مراجعه و نسبت به اخذ شماره اقتصادی اقدام نمایند.

 

کلیه اشخاص حقوقی که در این دستورالعمل مکلف به اخذ شماره اقتصادی گردیده اند، مکلفند با ارائه تصویر صفحه اول شناسنامه ، تصویر پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط و یا تصویر سند اجاره و یا سند مالکیت حسب مورد و همچنین قبض بانکی مبنی بر واریز مبلغ 5000  ریال به حساب جاری مربوطه به حوزه مالیاتی ذیربط مراجعه و نسبت به اخذ شماره اقتصادی اقدام نمایند.

 

تبصره 1- پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی صادره از مراجع ذیربط می بایست در سال جاری صادر و یا تجدید و یا تمدید شده باشد و در غیر این صورت می بایست اعتبار پروانه کسب یا کار از سوی مراجع صادرکننده ذیربط در سال جاری مورد تایید قرار گیرد و در مواردی که اشخاص حقیقی فاقد پروانه کسب و کار بوده ولی دارای محل کسب هستند، ممیز حوزه مالیاتی ذیربط باید اشتغال بکار فرد متقاضی را تایید نماید.

 

کلیه اشخاص حقوقی موضوع بند (الف -1) این دستور العمل و کلیه اشخاص حقیقی موضوع بند (الف -2)این دستور العمل مکلفند برای عرضه و فروش کالا و یا خدمات از صورتحساب فروش کالا که در دی ماه سال 1371 و اطلاعیه های بعدی آن در جراید کثیر الانتشار کشور از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر گردیده ، استفاده نماید و در صورتحسابهای صادره ، شماره اقتصادی فروشنده را چاپ و شماره اقتصادی خریدار را درج نماید.

 

هر گونه از اشخاص موضوع بند (ج-3) این دستور العمل مجاز می باشد علاوه بر مندرجات اعلام شده در فرم نمونه صورتحساب، متناسب با نوع فعالیت و نیاز های خود هر گونه اطلاعاتی را بصورت ستون ، ردیف و یا مطلب به صورتحساب فرد اضافه نمایند و انتخاب اندازه ابعاد (طول و عرض) و تعداد نسخ صورتحساب با فروشنده می باشد.

 

آن گروه از مؤدیان مالیاتی که مجوز موضوع تبصره 3 ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 را از وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر استفاده از سیستمهای کامپیوتری دریافت نموده اند می توانند فرم فاکتور فروش خود را متضمن شماره مسلسل مطابق نمونه ای که وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس مقررات ماده 169 قانون فوق الذکر پیش بینی نموده است بوسیله ماشینهای چاپگر تهیه و استفاده نمایند و در غیر این صورت ملزم به داشتن صورتحساب فروش چاپی طبق اطلاعیه های مربوطه می باشند.

 

در مواردی که توزیع کالا و یا ارائه خدمات بصورت خرده فروشی انجام می شود بنحوی که صدور فاکتور عملا غیر ممکن است (مانند نحوه فروش مواد غذایی در فروشگاهها) صدور فاکتور با درج شماره اقتصادی الزامی نمی باشد اما در مواردی که قبض صندوق صادر می گردد درج شماره اقتصادی فروشنده در قبض مزبور الزامی است.

 

در خصوص پیمانکاری و سایر انواع معاملات، اشخاص حقیقی موضوع بند (الف-2) و اشخاص حقوقی موضوع بند های (الف -1) و (الف -3) این دستور العمل و سایر اشخاص حقوقی دیگر اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی حسب مورد مکلف به درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله در قرار دادها و اسناد پرداخت می باشند، مگر در موارد مذکور در بند (ب-5) این دستور العمل در مورد پیمانکاری اشخاص حقیقی بشرط رعایت بند (د-5) این دستور العمل.

 

فروش هر نوع کالا از طریق مزایده به شرط آنکه مبلغ مزایده بیش از بیست میلیون ریال باشد ، مشمول رعایت مفاد این دستور العمل می باشد.

 

در صورت فروش کالا و یا خدمات به مصرف کننده نهایی درج شماره اقتصادی خریدار الزامی نمی باشد.

 

فروشندگان مکلفند اصل فرم شماره اقتصادی طرف مورد معامله را رویت نموده و با مشخصات ابرازی از حیث صحت مطابقت نمایند.

 

کلیه مؤدیان موضوع این دستور العمل مکلفند انحلال تغییر شغل آدرس و یا هر گونه تغییرات دیگر را حسب مورد حداکثر ظرف مدت یک ماه به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام نمایند.

 

د-تکالیف اشخاص ثالث

 

گمرک ایران مکلف به اخذ شماره اقتصادی اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی در هنگام ارائه خدمات می باشد. در خصوص تنظیم اظهارنامه های گمرکی درج شماره اقتصادی بازرگانان و حق العمل کاران گمرکی بر روی اظهارنامه های مذکور الزامی است (موضوع بخشنامه شماره 20419- مورخ 24/6/72) و کلیه وزارتخانه ها، موسسات ، شرکتهای وسازمانها دولتی نیز ملزم به رعایت مفاد بخشنامه شماره 29333 مورخ 1372/6/24 وزارت امور اقتصادی و دارایی که در تعقیب بخشنامه شماره 14156 مورخ 1372/2/25 ریاست محترم جمهور صادر گردیده است ، خواهند بود.

 

بانکها مکلفند شماره اقتصادی طرف معامله را در هر نوع قرارداد خدماتی و خرید کالا از اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی درج نماید.

 

اشخاص حقیقی و حقوقی مذکور در بند (ج-3) این دستور العمل مکلفند خلاصه اطلاعات فعلی مربوط به معاملات خویش، اعم از معاملات فروش و معاملات خرید را به صورتی که در اطلاعیه مورخ 1372/10/30 و اطلاعیه بعدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جراید کثیرالانتشار کشور آگهی شده، تهیه و تنظیم نموده و در تهران به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و در شهرستانها به ادارات امور اقتصادی و دارایی مربوطه تحویل نمایند .

 

تبصره 1: اشخاص حقیقی و حقوقی مذکور در بند (ج-3) این دستور العمل مکلفند در موارد مذکور در بند (ج-9) این دستورالعمل فهرستی تحت عنوان مصرف کنندگان نهایی تنظیم و طبق مفاد بند (د-3) این دستور العمل تحویل نمایند.

 

تبصره 2: چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی بند (ج-3) این دستور العمل خلاصه اطلاعات فعلی مربوط به معاملات خویش را به روی نوارها ی مغناطیسی و یا دیسکتهای کامپیوتری تهیه و تنظیم می نمایند مکلفند دستور العمل صادره در این ارتباط را از اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی دریافت و مفاد آن را کاملا رعایت نمایند.

 

تبصره 3: بر اساس توافق بعمل آمده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اشخاص مربوطه می توانند با استفاده از خدمات پستی لیست خلاصه معاملات خود را در صورت کامل بودن و یا ابزار مغناطیسی حاوی اطلاعات خلاصه معاملات فعلی خود را از طریق پست به مراکز مرتبط ارسال نمایند.

 

ذی حسابها و یا مدیران کل امور مالی حسب مورد مکلفند اطلاعات مربوط به خریدهای خود و همچنین اطلاعات مربوط به قراردادهای خدماتی و پیمانکاری را به ذکر شرح پرداخت اعم از مبالغ پیش پرداخت، مبالغ علی الحساب، پرداخت قطعی و پرداخت از محل وجه الضمان و نیز ذکر مبالغ ناخالص پرداختی قبل از کسر هر گونه وجهی از بابت مالیات یا حق بیمه و یا وجه دیگر را بطور خوانا بر روی فرمهای ذیربط تهیه و تنظیم واطلاعات هر ماه را حداکثر ظرف ماه بعد در تهران به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و در شهرستانها به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی تحویل نماید .

 

پیمانکاران مذکور در بند (ب-5) این دستور العمل به شرط ارائه و تسلیم تصویری از پیمان وکسر و ایصال مالیات مکسوره موضوع ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 توسط کارفرما، الزامی به ارائه شماره اقتصادی نخواهد داشت.

 

چنانچه مکلفند از چاپی فاکتور و یا صورتحساب فروش کالا و یا خدمات بدون شماره اقتصادی و آدرس دقیق متقاضی بر روی فاکتور خودداری نمایند (موضوع بخشنامه شماره 8110/134-1374/6/12 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )

 

ه-تخلفات شماره اقتصادی

 

استفاده اشخاص حقوقی و حقیقی از شماره اقتصادی سایرین تحت هر عنوان غیر مجاز و خلاف مقررات بوده و تعلق مالیات متوجه شخصی است که شماره اقتصادی او مورد استفاده قرار گرفته است.

 

هر گونه جعل ، تقلب ، سوء استفاده و تبانی درارتباط با شماره اقتصادی خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات قانونی برخورد خواهد گردید.

 

دریافت هر گونه وجه اضافه بر ارزش کالا جهت درج شماره اقتصادی فروشنده و یا عدم درج شماره اقتصادی خریدار خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

 

عدم رعایت مفاد این دستور العمل از جانب اشخاص ذیربط،از قبیل عدم ارائه وی یا درج شماره اقتصادی طرفین معامله در صورتحساب فروش کالا و یا خدمات ، خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد گردید.

 

تبصره 1- در صورتی که فروشنده در هنگام معامله از ارائه شماره اقتصادی خود امتناع ورزد و ارائه کد اقتصادی را منوط به دریافت مبلغی بیشتر از رقم واقعی نماید خرید کالا بدون شماره اقتصادی فروشنده بلامانع است بشرط آنکه گزارش انجام معامله و امتناع فروشنده از ارائه شماره اقتصادی جهت پیگیری قانونی، حداکثر ظرف یک ماه به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی به صورت مکتوب و مستند تسلیم گردد.

 

و-جرایم تخلفات شماره اقتصادی

 

در صورت عدم رعایت مفاد این دستور العمل از جانب اشخاص ذیربط، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای وابسته از ارائه هر گونه تسهیلات به این اشخاص خودداری می نمایند.

 

عدم صدور صورتحساب و یا عدم درج شماره اقتصادی و همچنین عدم رعایت این دستور العمل علاوه بر بی اعتباری دفاتر مربوطه از حیث مالیاتی و جرایم مندرج در ماده 8 قانون تعزیرات حکومتی، مشمول جرایمی بشرح زیر خواهد بود :

 

    برای بار اول جریمه ای معادل 2 برابر مبلغ مورد معامله.

    برای بار دوم تعطیل محل کسب یا توقف فعالیت حسب مورد به مدت 3 ماه.

    برای بار سوم حبس تعزیری از سه ماه با شش ماه برای اشخاص متخلف و در مورد اشخاص حقوقی برای مدیر یا مدیران مسئول ذیربط



:: بازدید از این مطلب : 1096
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف کارت بازرگانی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. برای اطلاعت بیشتر می توانید به این مقاله رجوع کنید.

کاربرد کارت بازرگانی

 

     ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات

    واردات کالا از مناطق آزاد کشور

     اقدام به حق العمل کاری در گمرک

     صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز

    ثبت برند و علائم تجاری غیرفارسی

 

نکته : کارت بازرگانی شرکتهای تعاونی از اتاق های تعاون دریافت می شود

 

اخذ کارت بازرگانی

مدارک مورد نیاز  اخذ کارت بازرکانی

کارت بازرگانی اشخاص حقوقی (شرکتی ) 

 

 ۱ـ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد و اصل گواهی پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شرکتها ( برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به نزدیکترین دفتر پست و اداره ثبت شرکتها واقع در بزرگراه مدرس نبش میرداماد مراجعه فرمائید . )

 

۲ـ در خصوص شرکت های با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است. در خصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهار نامه ثبت شرکتهای سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.

 

۳ـ فرم دال (تکمیلی از سایت )به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت و گواهی امضاء در دفتر اسناد رسمی

 

۴ـ اصل گواهی موضوع ماده ۱۸۶ ق.م.م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس دفتر مرکزی شرکت

 

۵ـ روزنامه رسمی تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ، موضوع فعالیت شرکت بایستی در راستای صادرات و واردات کالا باشد

 

۶ـ ارائه یکی از مدارک مالکیت ذیل

 

الف: اصل سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی

 

ب: اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

 

ج: اصل اجاره نامه بنگاه به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی (چنانچه مالک یکی از اعضاء هیات مدیره شرکت باشد ارائه سند مالکیت و اجاره نامه عادی کافی می باشد )

 

 کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (شخصی)

 

۱ـ اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدور آن ۶ ماه بیشتر نگذشته باشد

 

۲ـ اصل کارت ملی مدیرعامل ( در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد )

 

۳ـ اسکن و بارگذاری عکس ( تمام رخ ، ساده ، رنگی و با پشت زمینه سفید )

 

۴ـ اصل مدرک تحصیلی معتبر ( حداقل دیپلم متوسطه )

 

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند

 

۵- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تبصره : متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند.

 

داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام-۶

 

 ۷ـ اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی(روی فرم الف و یا سربرگ بانک قابل قبول است ) با مهر امضای رئیس شعبه. ( ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها قابل قبول است)

 

۸ـ اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بند های ۳ و ۷و ۱۰ ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارک میباشند

 

۹ـ کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت

 

تذکر ۱: کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.

 

تذکر ۲: ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است

 

تذکر ۳: حضور مدیرعامل و یا نماینده قانونی او در مراحل برابراصل نمودن مدارک الزامی است

 

تذکر۴: حضور مدیرعامل در کلاسهای آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی الزامی است

 

تذکر ۵: کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل میگردد

 

تذکر ۶: : متقاضیان محترم در انتخاب رشته فعالیتهای خاص در زمان تکمیل اطلاعات ثبت نامی از طریق سایت این اتاق دقت فرمایند که رشته های انتخاب شده در راستای نیازهای وارداتی آنان باشد زیرا تنها واردات در چهارچوب رشته های انتخابی امکان پذیر خواهد بود وبرای صادرات کالا محدودیتی وجود ندارد

ابطال کارت بازرگانی

 

مدت اعتبار این کارت حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت تائید توسط وزارت بازرگانی معتبر میباشد. ابطال کارت بازرگانی ممکن است اختیاری یا اجباری باشد.

الف –ابطال اختیاری (انصراف)

 

اشخاص اعم ازحقیقی و حقوقی در صورت انصراف از داشتن کارت بازرگانی می توانند با ارائه مدارک ذیل به اتاقهای بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات یا سازمانهای بازرگانی استانها تقاضای ابطال کارت نمایند .

 

اشخاص حقوقی:

 

۱-  تقاضای شرکت

۲- گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی آخرین سالی که تا آن زمان اظهار نامه مالیاتی آن پذیرفته شده است .

۳-  اظهار نامه ابطال ثبت  دفاتر تجاری .

۴- صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکتهای سهام عام و خاص و تعاونی ها و صورتجلسه  هیأت  مدیره برای سایر شرکتها .

۵- تصویر روزنامه رسمی اعلام رسمی  انحلال شرکت و در صورت انحلال شرکت نیازی به ارائه مدارک مذکور در ردیفهای ۳ و ۴ نمی باشد .

۶- ارائه اصل کارت بازرگانی .

اشخاص حقوقی :

۱- تقاضای شخص .

۲- گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی آخرین سالی که تا آن زمان اظهارنامه مالیاتی آن پذیرفته شده است .

۳- اظهار نامه ابطالی ثبت دفاتر تجاری.

۴- ارائه اصل کارت بازرگانی .

 

ب : ابطال اجباری:

در صورتی که بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت می باشد و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور گردیده است وزارت بازرگانی میتواند رأسا” نسبت به ابطال کارت اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع  ایران یا اتاق تعاون حسب مورد میرساند . لکن در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون مشخص گردد باید موضوع را جهت ابطال به وزارت بازرگانی منعکس نماید (بند ۱ ماده ۱۰ مکررات صادرات و واردات )

ضمنا” افرادی که مرتکب قاچاق شوند طبق ماده ۳۰ قانون امور گمرک ایران اگر دارای کارت بازرگانی باشند در صورت محکومیت علاوه بر مجازات های مربوط از عضویت اتاق بازرگانی شعب آن در شهرستان بصورت موقت یا دائم محکوم و کارت بازرگانی نیز باطل می شوند . در صورتی که موضوع به دادگاه ارجاع شده باشد بنا به پیشنهاد گمرک و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک ممکن است بصورت موقت یا دائم از عضویت  اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم گردند . در هر حال این اقدام مانع از تعقیب مرتکب در مراجع قانونی نخواهد بود.

تبصره ۱ –محرومیت از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مانع از ترخیص کالایی که طبق مقررات قبل از محرومیت برابر گشایش اعتبار شده یا حمل گردیده نخواهد بود (ماده ۳۰ قانون امور گمرک)

تبصره ۲- به هر جهت ابطال کارت بزرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی (معاون بازرگانی خارجی) وزارت بازرگانی انجام می شود.

تعلیق کارت بازرگانی:

 

در مواردی که کارت اشخاص حقیقی یا حقوقی مفقود و یا به سرقت میرود متقاضی می تواند برای پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی از کارت توسط دیگران درخواست تعلیق کارت بازرگانی خود  را با ارائه مدارک زیر نماید.

–  درخواست کتبی شخص اعم از حقیقی یا حقوقی

–   آگهی موضوع در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار

– در صورتی که کارت به سرقت رفته باشد علاوه بر مدارک مذکور گواهی اداره آگاهی لازم است.



:: بازدید از این مطلب : 1148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 تعریف جواز تاسیس

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ جواز تاسیس را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

اخذ جواز تاسیس: جواز تاسیس مجوزی است كه پس از احراز شرایط لازم بر اساس این دستورالعمل به منظور سرمایه گذاری در انجام فعالیت صنعتی به نام متقاضی از سوی وزارت صنایع و معادن صادر می گردد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس

    طرح توجیهی (این طرح به درخواست متقاضی، توسط ثبت مهرا تهیه و تنظیم می گردد.)

    کپی مدارک هویتی

    کپی مدارک شرکت در صورتیکه درخواست کننده حقوقی باشد.

 

دستور العمل وزارت صنعت و معدن

 

تن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:

 

مقدمه

 

در راستای ساده و روان سازی صدور پروانه ها و آسان سازی کار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برخی از شرایط و ضوابط صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای ایجاد واحدهای تولیدی اصلاح شد. برای تحقق این امر دستورالعمل های قبلی در حوزه سرمایه گذاری از مرحله صدور جواز تاسیس تا پروانه بهره برداری مورد بازبینی قرار گرفت و ضوابط مورد نیاز در قالب دستورالعمل جدید تهیه شد.

 

در این دستورالعمل بر مواردی همچون ضرورت رعایت قوانین و مقررات، مربوط به احداث و بهره برداری از واحدهای تولیدی توسط دریافت کنندگان جوازهای تاسیس و پروانه های بهره برداری، صدور پروانه بهره برداری برای شخص حقیقی و حقوقی، رسمیت یافتن تولید بدون کارخانه، الکترونیکی شدن فرآیندها، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب و کار برای یکپارچه سازی اطلاعات و ارائه خدمات تاکید شده است.

 

در تهیه این دستورالعمل از نقد بعضی از مراجعان و نظرات معاونت های برنامه ریزی، امور صنایع و اقتصادی، امور معادن و صنایع معدنی، هماهنگی و امور مجلس و برخی از مدیریت های ستادی و استانی استفاده شده است.

 

کلیات و تعاریف

 

واژه هایی که در این دستورالعمل به کار می روند به شرح زیر است:

 

وزارت:

 

وزارت صنعت معدن و تجارت

 

سازمان:

 

سازمان های استانی تابعه وزارت

 

فعالیت صنعتی:

 

فعالیتی اقتصادی که در زیرگروه های بخش صنعت در طبقه بندی آی اس آی سی است که با بهره گیری از نیروی انسانی، ماشین آلات، عملیات تحقیقات، طراحی و یا مهندسی منجر به تولید کالا، نرم افزار و یا ارائه خدمات شده و ارزش افزوده ایجاد کند، بازسازی و نوسازی کالاهای مستعمل با شمارگان انبوه و بازیافت در مقیاس مناسب نیز فعالیت صنعتی تلقی می گردد.

 

سرمایه گذاری صنعتی:

 

فرآیندی است که در آن شخص حقیقی و یا حقوقی اقدام به سرمایه گذاری در فعالیت صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات موجود می کند.

 

واحد صنعتی:

 

مکان یا مجموعه ای از ماشین آلات، نهاده های تولید، فناوری، نیروی کار، ساختمان ها و تاسیسات به منظور تولید محصول ایجاد شده است. واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ بر اساس تعاریف رایج کشور شناسایی می شود.

 

ظرفیت تولید:

 

توانی است که با توجه به ماشین آلات نصب شده و دیگر امکانات تولید برای فعالیت صنعتی ایجاد شده است. ظرفیت تولید بر اساس ساعات و روزهای کاری سال و با توجه به ماهیت تولید تعیین شده و در پروانه های صادره درج می شود.

 

روش های تولید:

 

تولید با انواع روش های کارخانه ای یکپارچه، تولید پیمانی و تولید بدون کارخانه می تواند انجام شود. تولید آزمایشی، تولیدی است که به منظور راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات، ارزیابی ظرفیت و تنظیم کیفیت محصول یا محصولات انجام می شود. تولید بدون کارخانه فعالیت صنعتی محسوب می شود که تولید کننده با تمرکز بر تحقیق و توسعه، طراحی، بازاریابی و استفاده از نام تجاری محصولاتی را با بهره گیری از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های تولید دیگران عرضه می کند.

 

جواز تاسیس:

 

سندی است که بر اساس پرسشنامه تکمیل شده توسط متقاضی صادر می شود و بیانگر پیش بینی ظرفیت و نوع تولید برای محصول یا گروهی از محصولات است.

 

پروانه بهره برداری:

 

سندی است که بر اساس این دستورالعمل صادر می شود و بیانگر نوع و ظرفیت تولید ایجاد شده برای یک یا گروهی از محصولات در مکانی معین است.

 

شناسه کسب و کار:

 

شناسه یکتایی است که به متقاضی اختصاص می یابد این شناسه بر روی مجوزهای صادره درج می شود.

 

بهین یاب:

 

پایگاه اطلاعات و پنجره واحد خدمات وزارت است.

 

صدور جواز تاسیس:

 

ماده 1: جواز تاسیس برای ایجاد ظرفیت های جدید، انتقال، توسعه و تکمیل ظرفیت های موجود صادر می شود. اطلاعات درج شده در جواز تاسیس شامل شناسه کسب و کار، شماره و تاریخ ثبت دبیرخانه، شرایط مربوط به جواز، نام و شناسه شخص حقیقی یا حقوقی دارنده جواز، فهرست محصولات، پیش بینی سرمایه گذاری، اشتغال، ظرفیت، ارزش ماشین آلات داخلی و خارجی، تعیین مدت اجرای طرح و دوره گزارش پیشرفت پروژه می باشد.

 

تبصره 1: اعتبار جواز تاسیس صادر شده 12 ماه است و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و تایید آن توسط سازمان برای دوره دیگر تمدید می شود. تمدیدهای بعدی منوط به ارائه گزارش پیشرفت است.

 

تبصره 2: صدور جواز تاسیس به نام چند شخص حقیقی و یا چند شخص حقوقی مجاز نیست.

 

تبصره 3: صدور جواز تاسیس جهت اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی با رعایت ضوابط این دستورالعمل و قوانین و مقررات مربوطه مجاز است.

 

تبصره 4: لزوم رعایت مقررات زیست محیطی، کاربری زمین و ضوابط ساختمان باید در جواز تاسیس درج گردد.

 

ماده 2: در صورتی که سرمایه گذار بعد از فراهم کردن امکانات طرح از قبیل زمین، ساختمان و ماشین آلات تولید تقاضای صدور جواز تاسیس کند و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط باشد جواز تاسیس صادر می شود.

 

ماده 3: صدور جواز تاسیس در شعاع 120 کیلومتری تهران و 50 کیلومتری اصفهان و صرفا بر اساس مصوبات مراجع ذیصلاح مجاز است.

 

تبصره: صدور جواز توسعه و تکمیل برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری مستقر در محدوده موضوع این ماده در عرصه موجود آنها بلامانع است.

 

ماده 4: تغییر نام دارنده جواز تاسیس مستلزم ارائه روزنامه رسمی برای شخص حقوقی و گواهی دفاتر اسناد رسمی برای شخص حقیقی می باشد.

 

ماده 5: با رعایت مفاد تبصره 4 ماده 1 و ماده 3 استقرار طرح ها خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی بلامانع است.

 

ماده 6: صدور جواز تاسیس در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عهده سازمان مسئول منطقه است.

 

صدور پروانه بهره برداری

 

ماده 7: پس از اتمام مراحل احداث و تولید آزمایشی، بازدید و ظرفیت سنجی توسط سازمان انجام می شود و در صورت ارائه گواهی های لازم و رعایت شرایط مندرج در جواز تاسیس، پروانه بهره برداری حسب مورد برای شخص حقیقی یا حقوقی صادر می شود.

 

ماده 8: در صورتی که بخشی از ظرفیت تولید شامل برخی از خطوط یا مراحل تولید آماده بهره برداری باشد پروانه بهره برداری صادر می شود. جواز تاسیس در این موارد ابطال نشده و تابع ضوابط جاری جواز تاسیس خواهد بود.

 

ماده 9: صدور پروانه بهره برداری بر اساس ماده 13 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا موکول به تایید محل استقرار واحد توسط سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

 

تبصره: بر اساس ماده 7 قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری های صنعتی چنانچه سازمان حفاظت محیط زیست طی یک ماه به استعلام های صدور پروانه بهره برداری پاسخ ندهد سازمان ها موظف هستند نسبت به صدور پروانه بهره برداری اقدام کنند.

 

ماده 10: صدور پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی که در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله مستقر هستند بلامانع است.

 

تبصره: قرارداد اجاره می بایست دارای کد رهگیری از سامانه املاک و مستغلات بوده و یا در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.

 

ماده 11: برای واحدهای دارنده پروانه بهره برداری که با رعایت ضوابط و مقررات نسبت به افزایش ظرفیت موجود و یا تولید محصولات جدید اقدام کرده اند پروانه بهره برداری جدید صادر و جایگزین پروانه قبلی می گردد.

 

تبصره 1: عبارت “این پروانه جایگزین پروانه بهره برداری شماره… مورخ… گردیده است” باید در پروانه جدید درج گردد.

 

تبصره 2: در صورت رعایت مفاد ذیل ماده 3 صدور پروانه بهره برداری جدید برای واحدهای موضوع تبصره مزبور بلامانع است.

 

تبصره 3: صدور پروانه بهره برداری برای واحدهایی که قبل از ابلاغ هر یک از این محدودیت ها ایجاد شدند بلامانع است.

 

ماده 12: برای واحدهای فعال صنعتی فاقد جواز تاسیس در صورت درخواست متقاضی و با رعایت مقررات این دستورالعمل پروانه بهره برداری صادر می گردد.

 

ماده 13: صدور پروانه بهره برداری برای صنایع نوین یا صنعت سبز که قبل از تاریخ 18 مرداد 88 در داخل شعاع 120 کیلومتری تهران احداث و آماده بهره برداری شده اند بر اساس بند 8 مصوبه شماره 99757 مورخ 18 مرداد 88 هیات وزیران بلامانع است.

 

تبصره: احراز سابقه فعالیت واحدهای مزبور منوط به ارائه مستندات پرداخت مالیات یا حق بیمه کارکنان از مراجع ذیربط است.

 

ماده 14: ظرفیت تولید واحد صنعتی بر اساس توان ماشین آلات نصب شده برای سه شیفت 6 هزار ساعت در سال محاسبه می شود و در مواردی که به دلیل ماهیت صنعت استمرار تولید ضرورت داشته باشد ظرفیت بر اساس 8 هزار ساعت در سال محاسبه می شود.

 

تبصره: اصلاح ظرفیت پروانه بهره برداری واحدهای موجود بر اساس ضوابط این دستورالعمل بلامانع است.

 

ماده 15: اطلاعات درج شده در پروانه بهره برداری عبارتند از شناسه کسب و کار، تاریخ صدور و شماره ثبت دبیرخانه، نام و شناسه شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه، فهرست و ظرفیت محصولات، سرمایه و اشتغال موجود

 

ماده 16: تغییر نام دارنده پروانه بهره برداری بر اساس درخواست متقاضی و ارائه گواهی رسمی بلامانع است.

 

ماده 17: تولید بدون کارخانه با رعایت ضوابط این دستورالعمل و دریافت شناسه کسب و کار رسمیت می یابد.

 

ماده 18: صدور مجوزهای مطرح شده در این دستورالعمل از طریق سامانه بهین یاب انجام می شود و هر گونه توضیح و تغییر به صورت دستی در مجوزهای صادره ممنوع است.

 

ماده 19: هزینه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و تمدید جواز تاسیس بر اساس قوانین و مقررات دریافت می شود.

 

ماده 20: مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بسته به مورد با معاونت برنامه ریزی، معاونت امور صنایع و اقتصادی با معاونت امور معادن و صنایع معدنی خواهد بود و هر گونه تغییر در دستورالعمل با پیشنهاد مشترک معاونان مذکور و تایید وزیر صنعت معدن و تجارت صورت می پذیرد.

 

ماده 21: این دستورالعمل در 21 ماده و 12 تبصره تهیه و به تصویب رسیده و از تاریخ ابلاغ جایگزین دستورالعمل و ابلاغیه های مرتبط پیشین می شود.



:: بازدید از این مطلب : 1138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ رتبه

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ رتبه برای شرکت را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

اخذ رتبه برای قرار گرفتن شرکتها در جایگاه تخصصی اشان صورت می گیرد،مطابق آیین نامه مربوطه شرکتهای پیمانکاری، مشاوران، انفورماتیک، EPCیا طراحی- ساخت و انبوه سازی؛ می توانند فرآیندهای اخذ رتبه را بگذرانند. برای شرکتهای مشاور رتبه های ۱و۲ و۳ معیار تشخیص صلاحیت انها است که پایین ترین رتبه، رتبه 3 است؛ برای شرکت‌های پیمانکاری، رتبه های۱و۲ و۳ و ۴و۵ وجود دارد که بالاترین رتبه ، رتبه ی ۱و پایین ترین رتبه ، رتبه ی ۵ است و اخذ رتبه شرکتهای پیمانکار در 11رشته معرفی شده است. برای اخذ رتبه و تشخیص صلاحیت هر شرکت در وهله اول، شرکت مربوطه باید در سازمان ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد و قادر به ارائه مستندات مربوط به آن باشد و بتواند شرایط و امتیازات لازم را برای تعیین صلاحیت کسب نماید.

 

برای اخذ رتبه برای شرکت، نباید محرومیت و ممنوعیت قبلی ای برای انجام موضوع فعالیت وجود داشته باشد لذا شرکتهایی که دارای سوء پیشینه فنی و تخصصی و حرفه ای باشند هم نمی توانند در فرایند اخذ رتبه خود شرکت کنند.

 

اخذ رتبه فرآیندی است که برای تشخیص صلاحیت شرکتهای طرف قرارداد دستگاههای دولتی انجام می شود و به همین دلیل، مدیران و کارمندان شرکتی که برای اخذ رتبه اقدام می کند، نمی تواند از مسولان دولتی باشد؛ ضمنا برای رتبه بندی در کارگروه تشخیص صلاحیت، سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل واعضاء هیأت مدیره مورد توجه قرار می گیرد.

دلایل الزامی بودن اخذ رتبه برای شرکتها:

 

    قانون و آیین نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی این رتبه بندی را الزامی کرده اند

    قانون به مراکز دولتی اجازه نداده با شرکت هایی که رتبه ندارند قرارداد ببندند، پس شرکتهای طرف قرارداد سازمان های دولتی ملزم به اخذ رتبه هستند.

    رتبه بندی شرکت ها و اطلاعات از توان فنی و مالی آنها، منجر به جذب سرمایه گذاران برای انجام پروژه ها می گردد.

    جهت شرکت در مناقصات دولتی برای شرکت‌های پیمانکاری الزامی است.

    با توجه به حجم شرکتهای فعال، با اخذ رتبه صلاحیتهای شرکت نسبت به ساسر شرکتهای فعال روشن می شود.

 

پروسه اخذ رتبه مشاوران با جزییات زیادی نسبت به شرکتهای پیمانکاران تهیه و تنظیم می گردد که این موضوع به هر دو پرونده جایگاه فنی و تخصصی خاصی می دهد لذا متخصصین موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان با شماره تماس 22883230 آماده ارائه اطلاعات و همکاری جهت انجام این پروسه برای شرکتها است.

 

تعیین صلاحیت با پارامترهایی انجام می شود که کمیته "تشخیص صلاحیت و رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور" مشخص می کند.

 

    شاخص رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری:

    شاخص اصلی تعیین صلاحیت شرکتهای پیمانکاری، تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره است؛ به دیگر معنی، میزان توانایی شرکت(بر اساس ارزشیابی نفرات و سوابق آن ها، تجربه ی کاری و توان مالی) مورد بررسی قرار می گیرد.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای مشاوره:

    شاخص اصلی تعیین صلاحیت شرکتهای مشاوره نیروی فنی و مهندسی و همچنین امکانات فنی و نرم افزاری شرکت است.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک:

    شاخص اصلی در شرکتهای انفورماتیک، مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارشناسان است، همچنین حضور تمام وقت مدیرعامل در شرکت بر اساس لیست بیمه مورد تاکید قرار دارد.

 

 

    شاخص رتبه بندی EPC و طراحی و ساخت:

    این نوع پیمانکاران فعالیت هایی در بخش های مختلف مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و راه اندازی به انجام می رسانند و مدت اعتبار رتبه طرح و ساختEPC بالغ بر چهار سال است.

    شاخص اصلی در این شرکتها، اطلاعات کلی پروژه ها، بررسی شرایط عمومی مالی و قراردادی و توان اجرای کار و سنجش امتیازهای این شرکت است.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای انبوه ساز:

    شاخص های اخذ رتبه این شرکتها، تحصیلات مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره و شرکای شرکت انبوه ساز به همراه سوابق کاری و توان مالی در کنار توانایی مدیریت مطلوب برای تامین و جذب سرمایه است که به همراه میزان موفقیت در سوابق کاری مورد بررسی قرار می گیرد.

    شرکتهایی که ملزم به رتبه بندی هستند در این دسته ها و رشته ها قرار دارند:

 

 

    الف- دسته و رشته های شرکتهای پیمانکاری:

    1) ساختمان و ابنیه 2) راه وترابری 3) صنعت و معدن 4) تاسیسات و تجهیزات 5) کشاورزی 6) آب

    7) مرمت آثار باستانی 8) کاوش های زمینی 9) فناوری وارتباطات 10) نفت و گاز 11) نیرو

 

    ب- دسته و رشته های شرکتهای مشاور:

    1)معماری داخلی2)فضای سبز3)ژئوتکنیک 4)سازه 5)تاسیسات برق و مکانیک6)ژئو فیزیک 7)محیط زیست 8)زمین شناسی 9)بازرسی فنی 10)خدمات کامپیوتری 11) گروه خدمات مدیریت 12)خدمات اقتصاد 13)ایمنی، کاهش خطرات و پدافند غیرعامل 14)ترافیک وحمل ونقل 15) نقشه برداری 16)سیستم های اطلاعات جغرافیایی17)هواشناسی 18)مقاوم سازی 19)شهرسازی 20)ساختمان های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی21)ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی 22) طراحی شهری23)راه سازی 24)راه آهن 25)فرودگاه سازی 26)بندرسازی و سازه های دریایی27)شبکه های آب یاری و زهکشی 28)تاسیسات آب و فاضلاب 29)حفاظت ومهندسی رودخانه 30)کشاورزی منابع طبیعی و دامپروری31)شیلات وآبزیان32)گلخانه و مجتمعهای گلخانه ای33)گروه ارتباطات و فن آوری اطلاعات 34)مطالعات جغرافیائی و برنامه ریزی فضائی 35)گروه میراث فرهنگی36)گروه مطالعات آماری37)گروه معدن 38)خدمات برنامه ریزی آموزشی وتوسعه منابع انسانی39)سد سازی 40)گروه نفت وگاز 41) گروه انرژی 42)گروه صنعت 43) اتوماسیون صنعتی

 

    ج– دسته و رشته های شرکتهای انفورماتیک:

    رشته های انفورماتیک شامل: 1) سخت افزار، نرم افزار و انتقال اطلاعات، 2) مشاوره، تولید و ارائه پشتیبانی سخت افزاری Main Frame 3) تولید و ارائه دستگاهای جانبی 4) تولید وارائه قطعات و ملزومات 5)تولید و پشتیبانی نرم افزار های سفارش مشتری6) ارائه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و یا بسته های نرم افزاری حامل محتوا 7) ارائه و پشتیبانی نرم افزار های پایه، سیستم و ابزارها 8) خدمات شبکه های اطلاع رسانی 9)شبکه داده های رایانه ای ومخابراتی 10)امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات 11)مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات12)خدمات پشتیبانی 13)آموزش و پژوهش14)سیستم های اتوماسیون صنعتی 15)سیستم های ویژه

 

    د- دسته و رشته های شرکتهای طرح و ساخت:

    1رشته ساختمان(آموزشی، ورزشی و بهداشتی- مسکونی، تجاری و اداری-معماری داخلی-نوسازی بافت های فرسوده-مقاوم سازی) 2)رشته آب 3)رشته راه 4)رشته کشاورزی 5)آثار تاریخی و فرهنگی

 



:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()