نوشته شده توسط : ali

صدور اوراق قرضه یا اوراق مشارکت با هدف سرمایه گذاری و جلب نقدینگی اشخاص صورت می گیرد. صرف نظر از ماهیت و آثار متفاوت آن ها، هدف هر دو عبارت از جذب نقدینگی به منظور سرمایه گذاری است. به همین دلیل توصیف این اوراق به عنوان اوراق سرمایه گذاری، توصیف مناسبی به نظر می رسد.
برای نخستین بار در بند " ب " تبصره 85 قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1373، اوراق مشارکت به شرح ذیل تعریف گردید :
" اوراق مشارکت، اوراق بهاداری است که به قیمت اسمی مشخصی منتشر می شود و به سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در اجرای طرح های زیر بنایی ، تولیدی و ساختمانی را دارند به فروش می رسد. خریداران این اوراق به نسبت قیمت اسمی در سود حاصل از اجرای طرح مزبور شریک خواهند شد ."
قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت تلاش نمود تا تعریف کامل تری را به دست دهد. به موجب ماده 2 آن قانون ، اوراق مشارکت چنین تعریف شده است :
" اوراق مشارکت ، اوراق بهادار بانام یا بی نام است که به موجب این قانون به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین منتشر می شود و به سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در اجرای طرح های موضوع ماده 1 را دارند واگذار می گردد. دارندگان اوراق به نسبت قیمت اسمی و مدت زمان مشارکت در سود حاصل از اجرای طرح مربوط شریک خواهند بود ".
همان گونه که ملاحظه می گردد، در تعریف بالا برخلاف اوراق قرضه، به سود حاصل از مشارکت و نه بهره اشاره شده است. آیین نامه اجرایی همان قانون در ماده 1 ضمن تکمیل تعریف بالا اشخاص نجاز به انتشار اوراق مشارکت را مشخص نموده است، که علاوه بر دولت ، شهرداری ها ، نهادهای عمومی و عام المنفعه ، شرکت های سهامی عام و خاص و تعاونی نیز مجاز به انتشار اوراق مشارکت هستند.

    شرایط صدور اوراق مشارکت

جز دولت، اگر سایر دستگاه های مجاز ( یعنی شرکت های دولتی، شهرداری ها ، موسسات عمومی غیردولتی، موسسات عام المنعه ، شرکت های وابسته به دستگاه های مذکور، شرکت های سهامی عام و خاص و شرکت های تعاونی تولیدی ) بخواهند اوراق مشارکت منتشر کنند، باید قواعد ذیل را رعایت کنند : ( ماده 4 قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و ماده 26 قانون بازار اوراق بهادار )
1- در شرکت های دولتی انتشار اوراق مشارکت، باید به تصویب مجمع عمومی یا شورای عالی شرکت های مربوطه برسد.
2- حداکثر میزان ( سقف ) اوراق مشارکت قابل انتشار برای دستگاه های فوق، در هر سال با توجه به سیاست های پولی و مالی کشور توسط شورای پول و اعتبار تعیین و اعلام می گردد.
3- سازمان بورس بورس و اوراق بهادار طرح مشمول اوراق مشارکت را بررسی نموده و در صورتی که دارای توجیهات کامل اقتصادی، فنی و مالی باشد، پس از ارائه تضمین کافی توسط موسسه و یا شرکت متقاضی به بانک عامل، مجوز انتشار اوراق مشارکت را به میزان لازم صادر خواهد کرد.
به موجب مقررات لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 ، شرایط انتشار اوراق مشارکت عبارت است از :
1- تصویب مجمع عمومی فوق العاده و یا تجویز اساسنامه
2- توجیه فنی – اقتصادی و مالی
3- تناسب میزان ( سقف ) اوراق مشارکت قابل انتشار با خالص دارایی ناشر
4- تضمین بازپرداخت اصل و سود متعلق در سررسید های مقرر در اوراق مشارکت
5- دیگر شرایط ( شرایط خاص ) از جمله پرداخت کلیه سرمایه ثبت شده شرکت، گذشت حداقل دو سال از تاریخ ثبت شرکت و تصویب دو ترازنامه مالی شرکت در مجمع عمومی عادی

    شرایط صدور اوراق مشارکت توسط دولت

اگر دولت بخواهد اوراق مشارکت منتشر نماید باید قواعد ذیل را رعایت نماید : ( ماده 3 قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت )
1- انتشار اوراق مشارکت از طرف دولت صرفاَ برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح های عمرانی انتفاعی دولت مجاز است.
2- صدور اوراق مشارکت به میزانی مجاز است که در قوانین بودجه سالانه کل لکشور پیش بینی می شود.
3- تضمین بازپرداخت اصل و سود علی الحساب و سود تحقق یافته این قبیل اوراق توسط وزارت امور اقصادی و دارایی به عمل خواهد آمد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• شرکت تعاونی :

شرکت تعاونی (co-operative) مشارکتی است که عده ای از افرادی که صنف یا تناسبی مشابه دارند مثلا خویشاوند، دوست، همسایه یا همشهری هستند برای دستیابی به منافع مشترک گرد هم می آیند و در حقیقت به هم کمک می کنند و برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار و وام، تعاونی درست می کنند، سرمایه معینی را در میان می گذارند و دسته جمعی مشکل را حل می نمایند؛ درواقع اعضای شرکت در کنار یکدیگر،جمعیتی کوچک را پدید می آورند.

• اهداف شرکت های تعاونی :

ماده 1 قانون بخش تعاونی، اهداف بخش تعاونی را چنین احصاء نموده است :
1. قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسالیل کار ندارند.
2. قرار گرفتن مدیریت وسرمایه ومنافع حاصله در اختیار نیروی کار وتشویق بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود
3. پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی
4.ایجاد وتأمین شرایط وامکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل
5.توسعه وتحکیم و مشارکت و تعاون عمومی بین همه ی مردم
6.پیشگیری از انحصار، احتکار، تورم و اضرار به غیر
7.جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت.

• انواع شرکت های تعاونی :

شرکت های تعاونی را می توان به طور کلی به سه گروه تولیدی، توزیعی و یا ( تولیدی_ توزیعی ) تقسیم نمود :
شرکت تعاونی تولیدی: مطابق ماده 190 قانون تجارت، به منظور اشتغال اعضاء تأسیس می شود که به تولیدات مربوط به کشاورزی، پرورش و صید ماهی، دامداری، دامپروری، تولیدات صنعتی، معدنی و احداث مسکن و یا کارهای فرهنگی فعالیت می کنند.
شرکت تعاونی توزیعی: شرکت تعاونی توزیعی (مصرف) وفق ماده 192 قانون تجارت به شرکت تعاونی های گفته می شود که برای مصارف مشترک اعضاء تأسیس شده که امور مربوط به تهیه مسکن و یا تهیه و توزیع کالا وآموزشی، بهداشتی و درمانی ویا سایر امور فعالیت می کند.
شرکت تعاونی تولیدی_ توزیعی: شرکت تعاونی که هم فعالیت تولیدی وهم فعالیت توزیعی داشته باشد به آن شرکت تعاونی تولیدی_ توزیعی می گویند.

• شرکت تعاونی آموزشگاه ها :

ماده 87 قانون شرکت های تعاونی مقرر می دارد: شرکت تعاونی آموزشگاه ها شرکتی است که با عضویت دانش آموزان یا دانشجویان مراکز آموزش به منظور آموزش عملی مقررات شرکت های تعاونی و تعمیم اصول تعاون برای تمام یا قسمتی از مقاصد زیر تشکیل می شود:
1- ایجاد فروشگاه و تهیه وسایل تحصیل و مصرفی اعضاء
2- تاسیس باشگاه و تهیه وسایل تفریحات سالم برای استفاده اعضاء
3- خرید مصنوعات و کاردستی اعضاء از طرف شرکت و فروش آن
4- تشویق اعضاء به پس انداز
5- تدارک وسائط نقلیه برای ایاب و ذهاب اعضاء
6- تدارک وسایل بهداشتی و درمانی اعضاء
7- ایجاد رستوران و کافه برای استفاده اعضاء
• هدف اصلی از تشکیل شرکت های تعاونی آموزشگاهها
همان طور که ماده 87 قانون شرکت های تعاونی اشاره می کند، هدف اصلی از تشکیل شرکت های تعاونی آموزشگاه ها تعمیم اصول تعاون به منظور آموزش عملی مقررات شرکت های تعاونی بین دانش آموزان یا دانشجویان مراکز آموزش عالی است و به این ترتیب کلیه دانش آموزان مدارس ابتدایی و مدارس راهنمایی و دبیرستان ها و همچنین دانشجویان آموزشکده ها، دانشکده ها، و دانشگاه ها با پرداخت بهای یک سهم می توانند به عضویت شرکت های تعاونی درآیند.

• انواع شرکت های تعاونی آموزشگاه ها

_شرکت های تعاونی آموشگاه هایی که اعضای آن به سن قانونی رسیده اند.
_شرکت های تعاونی آموزشگاه هایی که اعضای آن به سن قانونی نرسیده اند.
* شرکت های تعاونی آموزشگاها با توجه به این که دو گروه سنی ( یعنی دانشجویان مراکز آموزشی که به سن قانونی رسیده اند و دانش آموزان مدارس قبل از دبستان، مدرسه راهنمایی و دبیرستان اند) تشکیل می گردد دارای شرایط خاصی در تشکیل و همچنین مدیریت می باشند.

• خصوصیات شرکت های تعاونی آموزشگاهها :

خصوصیات شرکت های تعاونی آموزشگاه ها را اجمالاً می توان به شرح زیر توصیف نمود :


1- شرکت های تعاونی آموزشگاه ها به دو دسته تقسیم می شوند: آنها که با عضویت دانشجویان (دارای سن قانونی) تشکیل می شود، و آنها که با عضویت دانش آموزان (دارای زیر سن قانونی) تشکیل می گردد.
2- قانون حاکم بر شرکت های تعاونی آموزشگاه های با عضویت دانشجویان، قانون شرکت های تعاونی و قانون بخش تعاونی است و اعضای این گونه شرکت های تعاونی می توانند با عنایت به قانون فوق الذکر با اخذ مجوز از وزارت تعاون نسبت به تأسیس و تشکیل شرکت تعاونی اقدام کنند، فلذا اینگونه شرکت ها پس از تأسیس باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد و اسامی مدیران و بازرس/بازرسان انتخابی، طبق قانون، از طرف آن اداره اعلان و در روزنامه رسمی درج و منتشر گردد.اینگونه شرکت ها می توانند مستقلاً و بر طبق اساسنامه خود به مبادرت به عملیات تجاری و به نام شرکت نزد بانک ها افتاح حساب کنند.برعکس، شرکت های تعاونی آموزشگاه هایی که اعضای آنها به سن قانونی نرسیده اند، پس از تشکیل باید در دفتر مخصوصی در ادارت آموزش و پرورش مناطق مربوطه که به این امر اختصاص داده شده ثبت شود و از طرف ادارات مربوطه تاریخ تشکیل و شماره ثبت و همچنین تاریخ انحلال آن ( در صورت انحلال) جهت اطلاع به وزارت تعاون ارسال گردد.
3- سن رشد (قانونی) برای معامله 18 سال است. پسر به شرط رسیدن به 15 سال و دختر به شرط رسیدن به 9 سال اگر چه طبق قانون مدنی ایران بالغ محسوب می شوند و می توانند ازدواج کنند، اما چنانچه بخواهند در امور مالی خود تصرف و یا مداخله داشته باشند یا استیفای حق کنند، قبل از رسیدن به سن 18 سال باید رشد خود را در محکمه به ثبوت برسانند و حکم رشد خود را از دادگاه دریافت دارند.
با این توضیح که انسان ایرانی به شرط رسیدن به سن 18سال رشید محسوب می شود و حق مداخله و تصرف در امور مالی و استیفای حقوق خود را دارد ( مگر اینکه خلاف آن در دادگاه ثابت شود) در شرکت های تعاونی آموزشگاه هایی که با اعضای کمتر از 18 سال و معمولا در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تشکیل می شود اگر چه اعضای هیأت مدیره از بین اعضای شرکت انتخاب می شوند، اما طبق اصول حقوقی گفته شده قانونا حق و اختیار ندارند مستقلا مبادرت به عملیات تجاری کنند و یا با امضای خود اسناد تعهد آور صادر کنند و یا افتتاح حساب در بانکی کند ( زیرا بانک ها بنا به دلایل فوق اصولا حسابی به نام آن شرکت با امضای اعضای کمتر از 18 سال افتتاح نمی کنند و اسناد تعهدآوری از قبیل چک و غیره اصولا در اختیار آنان قرار نمی دهند) فلذا در اینگونه شرکت ها مدیر عامل و حسابدار شرکت حتما باید از طرف کارکنان آن مدارس و ترجیحا از بین کسانی که کلاس های آموزش تعاون را دیده باشند انتخاب شوند و فقط این اشخاص دارای حق امضای اسناد تعهدآور شرکت از جمله چکها و سفته ها و صدور سهام خواهند بود.

• نکات قابل توجه در مورد شرکت های تعاونی آموزشگاه ها :


1. در شرکت های تعاونی آموزشگاهها به طور اعم، اعضای هیأت مدیره نباید کمتر از 5 نفر و اعضای علی البدل کمتر از2 نفر باشند.
2. نظر به اینکه ابتدای سال تحصیلی در ایران از اول مهر و انتهای آن در آخر شهریور سال بعد است، دوره مالی شرکت های تعاونی آموزشگاه ها با دیگر تعاونی های مصرحه (صریح ) در قانون تشکیل شرکت های تعاونی متفاوت است و با سال تحصیلی وفق و تطبیق داده شده است و، به استثنای سال اول تاسیس، دوره مالی تعاونی های آموزشگاه ها از اول مهر تا شهریور سال بعد است.
3. حداقل بهای هر سهم در شرکت های تعاونی آموزشگاهها ده ریال و حداکثر بهای هر سهم یکصدریال است و چون در شرکت های تعاونی آموزشگاه هایی که در مدارس تشکیل می شود اعضای آن فاقد سن قانونی و اهلیت تصرف در مال هستند و به عبارت دیگر قانوناً نمی توانند معامله ای انجام دهند.سهام آنها باید توسظ اولیای قانونی آنان خریداری شود.
4. در شرکت های تعاونی آموزشگاه ها اعضایی که تحصیلاتشان به پایان می رسد حداکثر معادل ارزش روز سهام، با تصویب هیأت مدیره، ظرف مدت سه ماه از تاریخ پایان سال مالی، و بهای سهام اعضایی که به عللی در خلال سال تحصیلی از موسسه آموزشی خارج می گردند و بدین سان شرایط عضویت در شرکت های تعاونی آموزشگاه مورد نظر را از دست می دهند، با تصویب هیأت مدیره، حداکثر معادل ارزش روز سهام فوراً قابل پرداخت خواهد بود.
شرایط عضویت در شرکت های تعاونی آموزشگاه ها به شرح ذیل می باشد :
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر
- خرید حداقل سهام مقرر در اساسنامه
- عضو نبودن در شرکت های تعاونی مشابه
- درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه تعاونی

• اسناد و مدارک مورد لزوم جهت ثبت شرکت های تعاونی:

برای ثبت شرکت های تعاونی تهیه و ارائه اسناد ذیل به وزارت تعاون ضروری است :
1- درخواست نامه برای ثبت شرکت های تعاونی
2- مجوز تشکیل شرکت تعاونی، صادره از وزارت تعاون
3- آگهی دعوت اولین جلسه مجمع عمومی ( موسس)
4- صورت اسامی وفهرست اعضای تعاونی با امضای اعضای حاضر در مجمع
5- صورتجلسه اولین مجمع عمومی (موسس) با امضای هیئت رئیسه مجمع
6- گواهینامه بانک مبنی بر واریز مبالغ اسمی سهام خریداری شده توسط اعضاء
7- ورقه ارزیابی آورده های غیر نقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری(در صورت وجود آورده های غیر نقدی)
8- اساسنامه مصوب اولین مجمع عمومی (موسس)، امضاء شده توسط هیئت رئیسه مجمع
9- صورتجلسه هیئت مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس،منشی ومدیرعامل و دارندگان حق امضای شرکت (مدیرعامل، همراه یک یا دو عضو هیئت مدیره)
10- قبولی اعضای هیئت مدیره (مدیرعامل، بازرس/ بازرسان، اصلی وعلی البدل)



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به منظور اعمال نظارت دولت در اجرای قوانین و مقررات مربوط به بخش تعاونی و حمایت و پشتیبانی از این بخش، وزارت تعاون تشکیل می گردد. این وزارتخانه که سابقاَ با نام های دیگری وظیفه نظارتی خود را بر عهده داشته است در حال حاضر با ادغام و به موجب توجیهات متعدد و تصمیمات دولت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تبدیل وضعیت نموده است اما کمافی السابق به وظایف خود عمل می نماید که به این ترتیب اول سازمان های تعاونی روستایی، مرکزی تعاون کشور، مرکزی تعاونی های معدنی، مراکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و سایر دفاتر، سازمان ها و اداراتی که در رابطه با بخش تعاونی در وزارتخانه ها و سازمان های مختلف فعالیت می نمایند منحل شده و کلیه وظایف، اختیارات ، اموال ، دارایی ها ، اعتبارات ، بودجه ، پرسنل و سایر امکاناتی که در اختیار دارند به وزارت تعاون منتقل می شود و این وزارت با استفاده از بودجه و امکانات موجود آن ها تشکیل می گردد. این وزارتخانه دارای وظایفی می باشد که عبارتند از :
1. اجرای آن قسمت از قانون و مقررات در رابطه با بخش تعاونی که مربوط به دولت می شود و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بخش تعاونی
2. تهیه لوایح قانونی و آیین نامه های این قانون و اساسنامه ها و آیین نامه های تعاونی ها مطابق این قانون
3. جلب و هماهنگی حمایت ها و کمک ها و تسهیلات و امکانات دولتی و عمومی جهت بخش تعاونی با هنکاری دستگاه های اجرایی ذیربط
4. تشویق و کمک و همکاری در تاسیس و گسترش تعاونی ها با جلب همکاری و مشارکت عمومی مردم و شوراهای اسلامی کشوری
5. ایجاد زمینه های همکاری و هماهنگی و تعاون بین تعاونی ها و همچنین بین اتحادیه های تعاونی یا بین بخش تعاونی و سایر بخش های اقتصادی
6. کمک به فعالیت های تبلیغاتی ، آموزشی ، فرهنگی ، فنی ، علمی ، تحقیقاتی و صنعتی لازم برای بخش تعاون با هنکاری اتحادیه های تعاونی
7. کمک به شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در ارائه خدمات حقوقی ، مالی ، حسابداری و حسابرسی و دیگر خدمات مورد نیاز
8. شرکت در مجامع بین المللی تعاون به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران
9. انجام معاملات لازم و ارائه خدمات مورد نیاز بخش تعاونی
10. اجرای برنامه های ترویج و آموزش تعاون برای تفهیم و تعمیم روش ها و برنامه های مختلف تعاونی و انتشار کتب و نشریات مورد لزوم تعاونی
11. راهنمایی مسئولان تعاونی ها در امور حقوقی، مالی ، اداری و هدایت آن ها در جهت استفاده از روش ها و سیستم های بهتر
12. انجام تحقیقات آماری و اطلاعاتی و مطالعه درباره فعالیت تعاونی ها در زمینه شناخت نارسایی ها و نیازهای آن ها و همچنین توانایی ها و امکانات آن ها به منظور استفاده در برنامه ریزی های مربوط
13. ایجاد هماهنگی در اعمال کمک های فنی و اداری و مالی و غیره توسط دستگاه های ذیربط در موارد لازم به منظور اداره صحیح تعاونی ها
14. ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه فعالیت تعاونی ها در امور تولیدی
15. فراهم آوردن موجبات صدور تولیدات تعاونی ها
16. تهیه و تنظیم طرح های اساسی به منظور فراهم آوردن موجبات تحقق اهداف مندرج در اصول 43 و 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
17. وزارت تعاون می تواند در صورت احراز تخلف در اداره امور شرکت ها یا اتحادیه های تعاونی مراتب را به دادگاه صالح اعلام و دادگاه موظف است خارج از نوبت در رسیدگی مقدماتی در صورت احراز تخلف حکم تعلیق مدیران شرکت ها و اتحادیه های تعاونی یادشده را صادر نماید. در این صورت وزارت تعاون موظف است به طور موقت افرادی را برای تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید منصوب نماید.
18. جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی که به هر نحو از نام یا عنوان تعاونی سوء استفاده می کنند.
19. فراهم آوردن تسهیلات لازم در جهت دستیابی تعاونی ها به مواد اولیه و وسایل و کالاهای مورد نیاز
20. سیاستگذاری، تعیین خط مشی و برنامه ریزی در حدود مقررات و اختیارات برای توسعه و رشد بخش تعاون
21. فراهم آوردن تسهیلات لازم برای تهیه طرح ، ایجاد ، توسعه ، بازسازی ، نوسازی واحدهای تعاونی و نظارت بر امور آن ها
22. تامین شرایط و فراهم آوردن امکانات برای سرمایه گذاری بخش تعاونی جهت ایجاد تعاونی ها با اولویت تعاونی های تولید
23. تنظیم برنامه و تعیین نحوه کمک های اعتباری در حدود مقررات و اختیارات از طریق بانک ها و موسسات اعتباری و کمک های دولتی به تعاونی ها
24. مشارکت ، ایجاد ، توسعه و بهره برداری و سرمایه گذاری در تعاونی ها و نیز انتقال یا واگذاری و فروش سهام دولت در واحدهای تولیدی و توزیعی به بخش تعاونی ضمن رعایت مفاد تبصره ماده 17 این قانون
25. عضویت در شورای اقتصاد، شورای عالی صنایع ، شورای پول و اعتبار ، مجمع عمومی بانک ها ، شورای عالی معادن و کمیسیون های مربوط به صادرات و واردات کشور و سایر مجامع با نظر هیئت دولت
26. مشارکت در تهیه و تدوین مقررات صادرات و واردات کشور
27. همکاری با موسسات علمی، فنی و اقتصادی بین المللی و قبول عضویت و شرکت در سازمان ها ، شوراها و مجامع بین المللی مربوط به امور تعاونی ها
28. صدور مجوز موضوع بند 4 ماده 51
29. سلب مزایا از تعاونی هایی که برخلاف قانون و مقررات بخش تعاونی عمل نموده و یا برخلاف اساسنامه مصوب اقداماتی کرده باشند.
30. نشکیل تعاونی در بخش کشاورزی



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه ماهیت مؤسسات غیرتجاری بسیار پیچیده شده و برخی از مؤسسات مذکور در عمل از لحاظ سود آوری و اقدامات صورت گرفته از شرکت های تجارتی فعال تر می باشند که می توان به مؤسسات خیریه و یا مؤسسات مالی و اعتباری اشاره نمود که هر چند ماهیت غیرتجاری داشته ولی در عمل به نوعی، به فعالیت تجاری می پردازند و ازاین طریق منتفع می گردند.
از آنجا که در قانون تجارت و لایحه اصلاحی آن و قانون ثبت شرکت ها و نظام نامه ها و آیین نامه های مربوطه تعریفی از فعالیت غیرتجاری نگردیده است وصرفاً در ماده ۵۸۴ قانون تجارت، به تشکیل مؤسسات جهت مقاصد غیرتجاری اشاره شده. لذا ممکن است برخی از شخصیت های حقوقی به صورت غیر تجارتی ایجاد، که درعمل به موضوعات تجارتی می پردازند.
بررسی همه جانبه موضوعات تجاری، غیرتجاری، انتفاعی و غیرانتفاعی نیازمند تصریح قانون گذار می باشد و صرفاً نظرات دستگاه در خصوص تولیت و مباحث حقوقی آن نمی تواند در ماهیت شخصیت حقوقی دخیل باشد‌.
از طرفی گاهاً موضوع فعالیت شرکت های تجارتی، بدون در نظر گرفتن الزامات ناظر بر شرکت های سهامی خاص، با مسئولیت محدود و مؤسسات غیرتجاری و دیگر انواع شرکت ها با ایراداتی مواجه می گردد که با عنایت به مرجع اعلامی بودن مراجع ثبتی، ورود ماهیتی به مقاصد و اهداف تجاری و غیرتجاری در زمان ثبت انواع شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری از سوی مراجع ثبتی با ابهام مواجه می باشد.
لذا به نظر، ملاک تشخیص تمییز شرکت های تجاری از مؤسسات غیرتجاری صرفاٌ سودآوری و نفع (انتفاع) نیست چرا که تشکیلات غیرتجاری ممکن است، جنبه سود آوری داشته باشد، بلکه مهم ترین وجه ممیزه و ملاک تمییز این است که تشکیلات غیرتجاری دارای جنبه غالب معنوی هستند.( موضوعاتی چون جنبه های علمی، ادبی،ورزشی، خیریه و امثال آن با جنبه معنوی غالب هستند) این در حالی است که جنبه غالب شرکت های تجارتی، معنوی نیست، بلکه سود آوری و مادی است. به عبارت دیگر قصد بردن سود و تقسیم آن میان شرکاء ازخصایص شرکت های تجارتی، معنوی محسوب نمی شود بلکه سود آوری و مادی می باشد لذا قصد بردن سود و تقسیم آن میان شرکاء از خصایص شرکت تجاری است بدون آنکه در انحصار آن باشد.
مؤسسات غیرتجاری، می تواند فعالیت انتفاعی و یا غیرانتفاعی داشته باشند.
هم چنین برای برخی از فعالیت های مذکور می بایستی قبل از ثبت مجوز فعالیت اخذ گردد و برخی دیگر از موضوعات فعالیت در زمان ثبت نیاز به اخذ مجوز نداشته و در ابتدا می بایستی شخصیت حقوقی ایجاد گردد و سپس نسبت به ثبت آن اقدامات لازم صورت پذیرد.
یکی از مباحث جدید و مهم درخصوص تقسیم بندی شرکت ها از مؤسسات، عدم پیش بینی صحیح جایگاه حقوقی شخصیت های حوزه نظام پولی و بانکی خصوصاً در قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می باشد. در قانون مذکور ایجاد و تأسیس بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری را فقط درقالب شرکت سهامی عام جایز دانسته است، در حالی که ماهیت مؤسسه و شرکت سهامی عام متفاوت می باشد، پس چگونه می توان مؤسسه مالی و اعتباری را در قالب شرکت سهامی عام ایجاد نمود. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری دارد که تعدادی از مؤسسات مالی و اعتباری دردفتر ثبت شرکت ها به عنوان شرکت سهامی عام به ثبت رسیده اند و برخی دیگر در دفتر مؤسسات غیرتجاری با ماهیت مؤسسات، به ثبت رسیده اند.
اگر مؤسسات مالی و اعتباری که در گذشته با ماهیت مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسیده باشند و بر طبق این قانون بخواهند به شرکت سهامی عام تبدیل شوند می بایستی شرایط و الزامات اختصاصی مربوط به شرکت های سهامی عام را رعایت و پس از ثبت به عنوان شرکت در دفتر ثبت شرکت ها، شماره ثبت جدید اخذ نموده و شماره ثبت مربوط به مؤسسات آن نامعتبر شود.علیهذا در جهت شناسایی و ادبیات مشترک بین دستگاهی می بایستی ساز و کارهای مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شود‌.
در پایان این نکته حائز اهمیت است، که قلمرو ماهیتی و شکلی مربوط به مؤسسات غیرتجاری در یک دسته بندی کلی از قلمرو تشکیلات غیر دولتی ، مجزا می شود. بسیاری از عناوین از جمله کانون ها (کانون وکلاء و یا سردفتران)، انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی، احزاب و گروه های سیاسی، دارای ماهیت مشابه تشکیلات مستقل می باشند، نه مؤسسات غیرتجاری، لکن در ادارات ثبت، تمامی این دسته از اشخاص حقوقی، تحت یک عنوان (مؤسسات غیر تجاری) به ثبت می رسند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• سابقه درب و پنجره های upvc در ایران :

در ایران برای اولین بار حدود بیست سال پس از اختراع پنجره های یو پی وی سی و در اواخر دهه 50 واحد تولید پروفیل و ساخت درب و پنجره پی وی سی احداث گردید. با اینکه در سال های بعد واحد های تولیدی دیگری در این زمینه احداث شد، لکن به دلایل مختلف واحد های موجود از تکنولوژی پیشرفته کنونی برخوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ از منابع خارجی تامین می گردید. با عنایت به بکارگیری مصالح مناسب و با تاثیر مثبت پنجره های پی وی سی و شیشه دو جداره در بهینه سازی انرژی، هم اینک ایجاد واحدهای تولید پروفیل upvc و ساخت درب و پنجره upvc و شیشه های دو جداره بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
درب و پنجره های upvc طی سالیان اخیر یکی از رایج ترین و پرآوازه ترین انواع پنجره بوده اند. آشکار است که این میزان از محبوبیت و تقاضای بازار به دلیل مزایای متعددی است که این پنجره ها دارند.

• تعریف پنجره دوجداره upvc :

پنجره دو جداره از کنار هم قرار گرفتن و چسبیدن دو یا چند شیشه هم سایز ساخته می شود. تشکیل شیشه های کنار هم قرار گرفته همراه با یک قاب آلومینیومی و مواد رطوبت گیر، یک واحد غیر قابل نفوذ را می سازد. بین دو قاب شیشه برای به وجود آوردن محفظه ای همگن از هوای خشک با گاز آرگون پر می شود. بنابراین میزان انتقال حرارتی و نفوذ سرو صدا به داخل ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تزریق گاز، شیشه دو جداره را به یک عایق ایده آل حرارتی و صوتی تبدیل می نماید.

• برخی از مزایای درب و پنجره های upvc عبارت است از:

_ مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی
_ غیر قابل اشتعال
_ دوام و استحکام بالا
_ عایق بندی در برابر سرما و گرما
_ امکان ساخت و اجرای همه اشکال هندسی بدون محدودیت
_ متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی
_ ثبات رنگ و عدم نیاز به رنگ کاری
_ عایق بندی در برابر آلودگی های صوتی و گرد و غبار
_ تنوع بسیار بالا در باز شوها
_ و ...

• ثبت شرکت درب و پنجره upvc :

شرکت های تولید درب و پنجره دو جداره را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرد که در ادامه به شرایط و مدارک لازم برای ثبت این شرکت ها می پردازیم.

• شرایط ثبت شرکت تولید درب و پنجره upvc سهامی خاص :

- حداقل وجود 3 نفر عضو اصلی شرکت که به سن قانونی رسیده باشند.
- عدم سوء پیشینه کیفری برای اعضاء و هیئت مدیره
- یک میلیون ریال حداقل سرمایه شرکت

• مدارک لازم :

- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35درصد سرمایه شرکت به صورت نقدی.
- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی سهامداران و بازرسان.
- ارائه مجوز در صورت نیاز .
- ارائه و تکمیل دو برگ اظهارنامه شرکت که به امضای سهامداران رسیده باشد.
- ارائه و امضای دو جلد اساسنامه شرکت توسط کلیه سهامداران.
- کپی کارت ملی کلیه اعضاء.

• شرایط ثبت شرکت درب و پنجره upvc با مسئولیت محدود:

- حداقل باید دو نفر عضو یا سهامدار، شرکت باشند.
- مبلغ 1,000,000 ریال سرمایه اولیه شرکت.
- پرداخت کل سرمایه به صورت نقدی و دریافت اقراریه توسط مدیرعامل شرکت.

• مدارک مورد نیاز :

- اقرارنامه امضاء شده
- تصویر مدارک شناسایی (کارت ملی وشناسنامه) کلیه اعضاء
- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
- تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در2 برگ و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط سهامداران
- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس +10
- شرکتنامه 2 برگ و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
- اساسنامه 2جلد و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

نظربه اینکه مدیرعامل هرشرکت سهامی در ارتباط روزمره با امور داخلی و خارجی شرکت، خصوصاً با اشخاص ثالث قرار دارد، لذا شناخت مسئولیت های افرادی که این سمت را در تصدی دارند، کاربرد بیشتری برای عموم دارد.

• مسئولیت های مدیرعامل در شرکت های سهامی :

کلاً مسئولیت های مدیرعامل یک شرکت سهامی را می توان در دو گروه طبقه بندی کرد :
الف_ مسئولیت های که اساسنامه شرکت و یا مصوبات مجمع عمومی شرکت برای مدیرعامل همان شرکت پیش بینی کرده است.
ب_ مسئولیت های که قانون تجارت و سایر قوانین کشور همچنین قانون مالیات های مستقیم برای مدیرعامل شرکت های سهامی به طور اعم در نظر گرفته است.
این گروه از مسئولیت ها، حداقل مسئولیت های است که فرد مدیرعامل با آن مواجه می باشد و اساسنامه شرکت و یا مصوبات مجمع عمومی آن نمی توانند آن را کاهش دهند. در ماده ۱۴۲( لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت) همین طبقه بندی مسئولیت های مدیرعامل به شرح ذیل بیان شده است :
مدیران و مدیرعامل شرکت درمقابل شرکت واشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی یا اساسنامه شرکت و یا مصوبات مجمع عمومی بر حسب مورد منفرداً یا مشترکاً مسئول می باشند و دادگاه حدود مسئولیت هریک را برای خسارت تعیین خواهد نمود.
* مراد ازمدیران دراین ماده و سایر مواد قانون تجارت اعضای هیأت مدیره می باشد.
به غیرازطبقه بندی فوق، مسئولیت های مدیرعامل را می توان از جنبه دیگری و از لحاظ ماهیت تخلف نیز طبقه بندی کرد :
الف_ مسئولیت حقوقی
ب_ مسئولیت کیفری
الف_ مسئولیت های حقوقی :
مسئولیت حقوقی مدیر عامل شرکت سهامی عمدتاً در رابطه با جبران ضرر و زیان وارده به اشخاص ثالث و یا سهامداران شرکت به واسطه سوء مدیریت مدیر عامل می باشد. ماده ۱۴۲ که فوقاً اشاره شد، به مسئولیت حقوقی مدیرعامل برای جبران خسارت وارده با اشخاص ذی نفع اشاره دارد.
ماده ۱۴۳ قانون اصلاحیه قانون تجارت به شرح زیر یکی دیگر از جنبه های مسئولیت حقوقی مدیرعامل را بیان می دارد : در صورتی که شرکت ورشکسته شود یا پس از انحلال معلوم شود که دارایی شرکت برای تأدیه دیون آن کافی نیست، دادگاه صلاحیت دار می تواند به تقاضای هر ذینفع هر یک از مدیران یا مدیر عامل را که ورشکستگی شرکت یا کافی نبودن دارایی به نحوی از روش ها معلول تخلفات او بوده است منفرداً یا متضامناً به تأدیه آن قسمت از دیونی که پرداخت آن از دارایی شرکت ممکن نیست محکوم نماید.
ماده فوق قاعده مهمی دررابطه با مسئولیت حقوقی مدیران متخلف پیش بینی کرده است. لیکن درایران به ندرت ماده مزبورمورد استناد اشخاص ذینفع خصوصاً سهامداران شرکت های ورشکسته قرارمی گیرد، شاید دلیل اصلی این موضوع نیز،عدم آگاهی اکثریت این افراد از وجود این حق قانونی خود می باشد.
مسئولیت حقوقی دیگر مدیرعامل ( وهمچنین اعضای هیئت مدیره) دررابطه با خسارت وارده به شرکت به واسطه اجازه به انجام معاملات غیرمجاز با سایر مدیران شرکت می باشد.
مطابق ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت بدون کسب اجازه از هیأت مدیره، هریک ازاعضای هیأت مدیره و یا مدیرعامل شرکت نمی توانند راساً و یا ازطریق شرکت هایی که درآنها سهامدار یا مدیرهستند، به حساب شرکت معامله کنند.
طبق ماده ۱۳۰همین قانون در صورت تخلف از ماده فوق و ورود خسارت به شرکت، مدیرعامل ( و هر یک از اعضای هیأت مدیره) که اجازه معامله را صادر کرده اند با فرد طرف معامله متضامناً مسئول جبران خسارت خواهند بود.
ب_ مسئولیت های کیفری :
به غیرازمسئولیت های حقوقی مدیر عامل که مورد اشاره قرارگرفت، قانون تجارت در برخی از موارد به منظور( حفظ نظم عمومی در نظام تجاری کشور) برای مدیر عامل ( واعضای هیأت مدیره) شرکت های سهامی مسئولیت کیفری و به تبع آن مجازات های سنگینی پیش بینی کرده است.
برای نمونه، ماده ۲۵۸ اصلاحیه قانون تجارت برای ارتکاب جرایم زیرتوسط مدیرعامل واعضای هیأت مدیره مجازات حبس از یک سال تا سه سال در نظر گرفته است.
الف. تقسیم منافع موهومی بین صاحبان سهام بدون صورت دارایی و ترازنامه یا به استناد صورت دارایی و ترازنامه مزور(فریبنده ).
ب. ارائه یا انتشار ترازنامه غیر واقع به منظور پنهان داشتن وضعیت واقعی شرکت.
ج. استفاده ازاموال یا اعتبارات شرکت برخلاف منافع شرکت برای مقاصد شخصی یا برای شرکت یا مؤسسه دیگرکه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم در آن ذینفع باشند.
د. استفاده با سوء نیت ازاختیارات برخلاف منافع شرکت برای منافع شخصی یا برای شرکت یا مؤسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم درآن ذی نفع باشند.
* همچنین طبق ماده ۲۶۰ لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره که عامداً مانع یا مخل انجام وظایف بازرسان شرکت بشوند، یا اسناد و مدارکی را که برای انجام وظایف آنها لازم است، در اختیار بازرسان قرار ندهند، به حبس تأدیبی از سه ماه تا دو سال یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
* مواد ۲۶۲ و 263 لایحه مزبور نیز برای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره در صورت سلب حق تقدم از صاحبان سهام مجازات حبس یا جزای نقدی در نظر گرفته است.
به غیر از مواردی که در قانون تجارت برای مدیران شرکت های سهامی ( اعم از مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره ) مسئولیت حقوقی و کیفری پیش بینی کرده است، در برخی از قوانین دیگر، مسئولیت های دیگری برای این افراد در نظر گرفته شده است.
برای نمونه ماده ۱۹۸ قانون مالیات های مستقیم مقرر می دارد : « مدیران اشخاص حقوقی مجتمعاً یا منفرداً نسبت به پرداخت مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی وهم چنین مالیات هایی که اشخاص حقوقی به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال( وصل کردن) آن بوده و مربوط به دوران مدیریت آنها باشد، با شخص حقوقی مسئولیت تضامنی خواهد داشت.»
" در ماده ۲۰۱ قانون فوق الذکر نیز برای مدیران اشخاص حقوقی که به قصد فرار ازمالیات ترازنامه و حساب سود و زیان و دفاتر قانونی شرکت را بر خلاف واقع تنظیم نمایند، مجازات حبس از سه ماه تا دو سال در نظر گرفته است."
در مورد مسئولیت مدیرعامل از اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه استعلام به عمل آمده که سؤال و پاسخ به شرح ذیل می باشد :
" مدیرعامل شرکت چنانچه طبق مقررات عمل نماید شخصاً مسئولیتی ندارد ولی اگر خارج از وظایف خود عمل کند از باب تسبیت و مسئولیت مدنی مسئول است."
سؤال : چنانچه مدیرعامل یک شرکت تجارتی که به تنهایی صاحب حق امضاء است با صدور اسناد تجاری شرکت متبوع خود را مدیون اشخاص ثالث سازد، در صورت فوت آیا طلبکاران می توانند برای وصول طلب خود از ماترک متوفی استفاده نمایند یا باید فقط از اموال و دارائی استفاده کنند‌.

• نظریه اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه :

مدیرعامل شرکت نماینده است و در سمت نمایندگی شرکت در صورتی که طبق قوانین و مقررات و اختیارات خود عمل کرده باشد شخصاً مسئولیتی ندارد و در صورتی که خارج از حدود اختیارات عمل کرده باشد، شخصاً و از باب تسبیت و مسئولیت مدنی مسئول است و در صورت فوت او دیون مربوط به او ترکه تعلق یافته و در حدود قوانین و مقررات راجع به آن، ورثه با توجه به مضمون ماده ۱۹۳ قانون صدور چک مسئولیت خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی از انواع شرکت های تجاری در ایران، شرکت های سهامی هستند. شرکت های سهامی مهم ترین نوع شرکت تجاری می باشند. بنا بر تعریف قانون تجارت این شرکت شرکتی است که سرمایه ان به سهام تقسیم می شود و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی انهاست .
شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می شود هر چند که موضوع عملیات ان امور بازرگانی نباشد برای تاسیس این شرکت حضور حداقل 3 شریک لازم می باشد.
طبق ماده (5 قانون تجارت ) مشخصات اصلی این نوع شرکت تجاری عبارت است از :
1- مسئولیت دارندگان سهام فقط محدود به سهام ان ها می باشد .
2- کلیه عملیات شرکت بازرگانی محسوب می شود .
3- عده شرکا ء کمتر از سه نفر نباشد .
4- سرمایه شرکت نمی بایست از مبلغ تعیین شده توسط قانون گذار کمتر باشد .

    تجزیه سهام

به موجب ماده 32 لایحه قانون تجارت ، " مبلغ اسمی سهام و همچنین قطعات سهام در صورت تجزیه باید متساوی باشد ". به موجب این ماده نمی توان مبلغ اسمی یک قطعه سهم را صد ریال و قطعه دیگر را دویست ریال معرفی نمود.. در اساسنامه می توان تجزیه سهام را ممنوع نمود.
البته اگر بر اثر فوت سهامدار، سهام بین ورثه او تقسیم شود، رعایت تساوی در تجزیه سهام نیاز نیست مثلاَ پسر دو برابر دختر سهم ببرد. همچنین مبلغ سهم در صورت تجزیه نمی تواند به صورت اعشاری باشد.
سهام را می توان به دلیل بالا بودن مبلغ اسمی آن به قطعات کوچکتر تقسیم نمود. مثلاَ تمامی قطعات را به 5 یا 3 قطعه تقسیم نمود. به این قطعات کوچک ، پاره سهم گفته می شود. در این صورت مجموع قطعات تقسیم شده یک سهم را تشکیل می دهند و مجموع قطعات تقسیم شده دارای یک رای هستند. در این حالت صاحبان قطعات سهام می توانند با هم توافق کنند و هر بار یک نفر را به عنوان رای دهنده معرفی کنند.

    بلوک سهام

یعنی تعیین حداقل تعداد سهام لازم برای دادن رای در مجامع عمومی . مثلاَ در اساسنامه تصریح شود، فقط اشخاصی که بالای 30 سهم دارند دارای حق رای هستند. در بند 11 ماده 9 لایحه، در رابطه با طرح اعلامیه پذیره نویسی از عبارت " ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید تعهد شود " استفاده شده است و این به معنای دارا بودن حداقل تعداد لازم برای دادن رای در مجامع عمومی است. در اعلامیه پذیره نویسی می توان حداکثر تعداد سهامی را که قابل تعهد است پیش بینی نمود.
امکان بلوک سهام در مجمع عمومی موسس وجود ندارد زیرا طبق ماده 75 لایحه، هر سهم دارای یک رای می باشد و تمامی موسسین و پذیره نویسان در جلسات مجمع عمومی موسس حق حضور دارند. اما در مجمع عمومی عادی و فوق العاده بلوک سهام امکان پذیر است ، زیرا ملاک تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامدارانی است که حق رای دارند نه کلیه سهامداران شرکت .

    اطلاع سهامداران از وضعیت شرکت

حق اطلاع سهامداران از وضعیت شرکت، از حقوق غیرمالی سهامداران می باشد. به موجب ماده 139 لایحه، " هر صاحب سهم می تواند از 15 روز قبل از انعقاد مجمع عمومی در مرکز شرکت به صورت حساب ها مراجعه کرده و از ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش عملیات مدیران و بازرسان رونوشت بگیرد ".
سهامدار برای کسب اطلاع باید به مرکز شرکت مراجعه کند و هم چنین می تواند به جای خود وکیل یا نماینده نیز به مرکز شرکت اعزام کند. موارد حصری که می توان از آن کسب اطلاع نمود، در ماده 139 لایحه تصریح شده است یعنی صورت حساب، ترازنامه ، حساب سود و زیان ، گزارش مدیران و گزارش بازرسان .
هم چنین طبق تبصره ماده 74 لایحه ، " گزارش موسسین باید حداقل 5 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی موسس در محلی که در آگهی دعوت معین شده برای مراجعه پذیره نویسان آماده باشد ".
در صورت عدم رعایت حق کسب اطلاع، ضمانت اجرای مدنی و جزایی پیش بینی نشده است اما در صورت بروز خسارت می توان مطابق مقررات عام مسئولیت مدنی به عامل زیان مراجعه نمود زیرا زمانی که حقی برای شخص پیش بینی شود، اما ضمانت اجرا مشخص نشود زیان دیده با اثبات تقصیر می تواند مطالبه خسارت کند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد
شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود: سهامی عام و سهامی خاص

    سرمایه شرکت سهامی :

سرمایه اولیه در شرکت سهامی عام : شرکت سهامی عام شرکتی است که موًسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تاًمین می کنند. سرمایه ی اولیه در شرکت های  سهامی عام در موقع تاًسیس از پنج میلیون ریال نباید کمتر باشد.در صورتیکه سرمایه ی شرکت بعد از تاًسیس به هر علت از حداقل مذکور کمتر شود،  باید ظرف یکسال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگر از انواع شرکت های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.
سرمایه اولیه در شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه ی آن توسط موسسین تامین گردیده است  ، مواد اصلاحی قانون تجارت  با تشریفاتی کمتر و اموری ساده تر که طبعاً شرکا کمتری دارد  ، یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود.سرمایه ی شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون باشد.در صورتی که به عللی سرمایه ی شرکت تقلیل پیدا کند باید شرکا در ظرف یکسال آن را جبران کنند .در غیر این صورت شرکت را به نوع دیگر از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند.


هم در سهامی عام و هم در سهامی خاص، شرط لازم برای ایجاد شخصیت حقوقی تعهد تمام سرمایه و پرداخت حداقل سی و پنج درصد کل سرمایه می باشد، با این تفاوت که در سهامی عام تعهد و پرداخت توسط موسسین و پذیره نویسان انجام می شود اما در شرکت سهامی خاص فقط توسط موسسین . هم چنین به موجب بند 5 ماده 243 لایحه ، برای صادر کنندگان سهم قبل از تعهد کلیه سرمایه و پرداخت حداقل سی و پنج درصد از کل سرمایه، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است .

    مسئولیت موسسین در قبال هزینه های عدم ثبت

به موجب ماده 19 لایحه ، در صورت عدم ثبت شرکت ظرف شش ماه ، " هر گونه هزینه ای که برای تاسیس شرکت پرداخت یا تعهد شده باشد به عهده موسسین خواهد بود ".

    مسئولیت موسسین در قبال تاسیس و ثبت شرکت

به موجب ماده 23 لایحه ، موسسین شرکت نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که برای تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند ، مسئولیت تضامنی دارند. مثلاَ موسسین می دانستند کلیه سهام شرکت صحیحاَ تعهد نشده ولی اعلام نکرده اند.
علی رغم عدم تصریح ماده به نظر می رسد، مسئولیت تضامنی برای موسساتی است که تقصیر داشته اند.

    ضمانت اجرای عدم رعایت مقررات قانونی در تشکیل شرکت

به موجب ماده 270 لایحه ، " هر گاه مقررات قانونی در مورد تشکیل شرکت سهامی یا عملیات آن یا تصمیماتی که توسط هر یک از ارکان شرکت اتخاذ می گردد رعایت نشود بر حسب مورد بنا به درخواست هر ذینفع، بطلان شرکت یا عملیات یا تصمیمات مذکور به حکم دادگاه اعلام خواهد شد لیکن موسسین و مدیران و بازرسان و صاحبان سهام شرکت نمی توانند در مقابل اشخاص ثالث به این بطلان استناد نمایند ."
عدم رعایت مقررات قانونی در تشکیل شرکت، مانند آن که تعداد شرکا در شرکت از حداقل مقرر قانونی پایین تر باشد یا سرمایه شرکت سهامی عام از 5 میلیون ریال پایین تر باشد یا تمام سرمایه تعهد نشده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

زعفران که لقب ادویه طلایی را به خود اختصاص داده است تاریخچه سه هزار ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب دراسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می شود. زعفران دارای خواص متعددی است. درادامه مطلب به چند مورد از خواص زعفران اشاره خواهیم داشت:

• خواص :

    برای بهبود عملکرد سیستم گوارش وافزایش اشتها مفید است.
    از آن جا که طبیعت گرم دارد، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.
    نفخ واسید معده را از بین می برد.
    زعفران حل شده درشیر، خشکی وخارش پوست را از بین می برد.
    ازآن جا که به گردش خون کمک می کند، اختلالات کلیه، مثانه و کبد را درمان می کند.
    علاوه بر تصفیه خون، خاصیت ضد التهابی نیز دارد.
    و ...

• مراحل زندگی زعفران :

گونه های زیادی از زعفران به صورت وحشی درطبیعت وجود دارد که فقط یک گونه ازآن به صورت زراعی کشت و کار می شود. زعفران زراعی که شما با آن سرو کار دارید، درطول یک سال دارای یک دوره بیدار و یک دوره خواب می باشد.

• دوره بیداری و خواب گیاه زعفران :

دوره بیداری ازمناطق گرمسیر تا سردسیر بین ۷ تا 5/7 ماه طول می کشد و دردوره خواب که ازگرمسیر تا سردسیر به مدت ۴ تا 5/4 ماه طول می کشد واز نیمه های اردیبهشت تا مهرادامه دارد.
• مصارف غذایی و صنعتی زعفران :

زعفران ازجهت طعم، بو و رنگ زرد خاصی که دارد به وفور در غذاها (به ویژه همراه با برنج)، صنایع شیرینی سازی، دارو سازی و صنایع دیگر به مصرف می رسد.

• ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران :

با توجه به این که جهان امروز، جهان تولید، صادرات و برترین های اقتصادی است باید گفت که امروزه زعفران نیزازجایگاه اقتصادی ویژه ای برخوردار است. افراد می توانند با ایجاد یک شرکت کشت و صنعت زعفران پا به عرصه رقابت دربازارهای جهانی گذارده و بسیاری از چالش های تجارت این محصول گرانبها را ازمیان بردارند. برای ثبت این نوع شرکت ازدو قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود می توان استفاده کرد که در ادامه به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت این دو نوع شرکت می پردازیم.

• شرکت سهامی خاص :

شرکت سهامی خاص، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده ومسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد؛عنوان(شرکت سهامی خاص) باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

• شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران سهامی خاص :

    حداقل دارای 3 نفرعضو و 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
    حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال
    حداقل 35 درصد سرمایه باید نزد بانک به نام شرکت پرداخت شود.

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران سهامی خاص :

    فتوکپی کارت ملی و شناسنامه برابر اصل شده
    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس +10
    امضای اقرارنامه
    تصویر برابر اصل مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرکت با مسئولیت محدود:

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.

• شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران با مسئولیت محدود :

    دارا بودن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
    تعهد با پرداخت کل سرمایه به صورت نقدی
    حداقل دارای 2 نفر عضو

• مدارک لازم برای ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران با مسئولیت محدود :

    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
    تصویربرابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه
    اقرارنامه امضاء شده
    اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع




:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مقدمه

به موجب ماده 4 لایحه ، " شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود :
نوع اول : شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند. اینگونه شرکت ها شرکت سهامی عام نامیده می شوند.
نوع دوم : شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است. اینگونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شوند ".
شرایط تشکیل یا ایجاد شخصیت حقوقی شرکت سهامی عام دو مرحله است. در ابتدا باید مدارک لازم جهت تشکیل شرکت تهیه و سهام شرکت جهت فروش به عموم مردم عرضه شود و پس از آن موسسین و تمام کسانی که در خرید سهام شرکت نقش داشته اند در مجمع عمومی موسس حاضر و شخصیت حقوقی شرکت را ایجاد کنند.
مدارک لازم جهت تشکیل شرکت سهامی عام عبارت است از :
گواهی بانکی ، اظهارنامه ، طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی

علاقه مندان به سرمایه گذاری در شرکت سهامی عام می توانند با امضای ورقه تعهد سهم در بانک ، به عنوان سهامدار شرکت شناخته شوند. امضای ورقه تعهد سهم ، به معنای قبول ایجاب فروش سهام شرکت است. به شخص پذیره نویس تا قبل از ثبت شرکت ، ورقه تعهد سهم داده می شود.
اشتباه پذیره نویس در شخصیت موسسان ، موجب بطلان پذیره نویسی نمی باشد مگر آن که شخصیت موسسان اهمیت داشته یا تدلیس از طرف آن ها انجام شده باشد. هم چنین بطلان پذیره نویسی به دلیل عدم اهلیت یا عدم رضایت، موجب بطلان شرکت نخواهد بود و می توان سرمایه شرکت را تا میزان پذیره نویسی صحیح کاهش داد یا اشخاص دیگری را جایگزین نمود.
به موجب ماده 13 لایحه قانون تجارت، ورقه تعهد سهم باید مشتمل بر نکات ذیل باشد :
1- نام و موضوع و مرکز اصلی و مدت شرکت
2- سرمایه شرکت
3- شماره و تاریخ اجازه انتشار راعلامیه پذیره نویسی و مرجع صدور آن
4- تعداد سهامی که مورد تعهد دواقع می شود و مبلغ اسمی آن و همچنین مبلغی که از آن بابت نقداَ در موقع پذیره نویسی باید پرداخت شود.
5- نام بانک و شماره حسابی که مبلغ لازم توسط پذیره نویسان باید به آن حساب پرداخت شود.
6- هویت و نشانی کامل پذیره نویس
7- قید اینکه پذیره نویس متعهد است مبلغ پرداخت نشده سهام مورد تعهد را طبق مقررات اساسنامه شرکت پرداخت نماید.
شرایط شکلی ماده 13 لایحه قاعده آمره است و عدم رعایت نکات ماده 13 لایحه ، موجب بطلان ورقه تعهد سهم است اما موجب بطلان شرکت نمی باشد. در صورت بطلان ورقه تعهد سهم ، پذیره نویس می تواند در مجمع عمومی موسس شرکت کرده و ورقه تعهد سهم را تصحیح و امضا کند.
اگر شخص اصالتاَ یعنی بدون اعزام نماینده ورقه تعهد سهم را امضا کند، هویت و نشانی کامل جز بندهای الزامی ورقه تعهد سهم می باشد اما به موجب تبصره ماده 14 لایحه ، اگر ورقه تعهد سهم توسط شخصی برای دیگری امضا شود، مانند آن که شخصی وکیل خود را به بانک اعزام کند، هویت و نشانی کامل و سمت وکیل قید و مدرک سمت او اخذ و ضمیمه می شود.
به موجب ماده 28 لایحه قانون تجارت، در صورت صدور ورقه سهم یا گواهی نامه موقت سهم قبل از ثبت شرکت، امضا کنندگان مسئول جبران خسارت در برابر ثالث می باشند. مسئولیت امضا کنندگان در این ماده در مقابل ثالث است. در این ماده اشاره به مسئولیت تضامنی نشده است.
لازم به ذکر است، در بند 4 ماده 243 لایحه، برای هر کسی که قبل از ثبت شرکت یا در صورت ثبت مزورانه شرکت ورقه سهم صادر کند، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است. اما در صورت صدور گواهی نامه موقت سهم قبل از ثبت شرکت، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در این مقاله سعی نموده‌ایم اطلاعات مفیدی در مورد صورت معاملات فصلی برای همراهان همیشگی تهیه نماییم. ارائه صورت معاملات فصلی به ادارات مالیاتی دارای مزایایی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.


صورت معاملات فصلی در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد مالی تلقی می‌شود که وجود آن، لازمه برپایی عدالت مالیاتی در کشور خواهد بود. همان طور که می دانید اداره مالیات به منظور برپایی عدل در اخذ مالیات‌های مستقیم ملزم به دریافت اسناد معتبر از سوی مودیان خواهد بود. از همین رو بر طبق ماده ۹۵ قوانین مالیاتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف می‌باشند، در زمان خرید یا فروش کالا از صورت حساب فروش استفاده نمایند و اطلاعاتی هم چون: صورت حساب، شماره اقتصادی و… را در صورت معاملات فصلی ثبت نمایند و بر طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اسناد مالیاتی را به صورت فصلی به یکی از شعب ادارات مالیاتی کشور ارائه دهند.
مزیت برتر ارسال به موقع صورت معاملات فصلی چیست؟

همان طور که می دانید اداره مالیات با هدف ارتقا نظام اقتصادی کشور فعالیت دارد؛ لذا اعتماد آحاد مردم به این ارگان موجب فراهم شدن بستری مناسب برای پیشرفت نظام خواهد شد. از سوی دیگر، شراکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و ارائه به موقع صورت معاملات فصلی موجب شفاف سازی معاملات مالی آنها و ایجاد نظم و انضباط در رویدادهای مالی ایشان خواهد شد. فراهم شدن فضایی سالم برای رقابت از دیگر بازخوردهای مثبت شراکت در فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود.
زمان ارسال صورت معاملات فصلی

ارائه به موقع صورت معاملات فصلی مودیان به ادارات مالیات بستری مناسب را به منظور برپایی نظم و عدالت در نظام اقتصادی فراهم می‌سازد؛ در صورتی که بی توجهی به ارائه منظم صورت معاملات، ضمن ایجاد بی نظمی، موجب فراهم شدن زمینه فرارهای مالیاتی برای برخی از افراد سودجو خواهد شد. آن چیزی که کلیه مودیان باید به آن توجه داشته باشند این است که ارائه اطلاعات ناقص به کارشناسان مالیاتی، منجر به تصمیم و قضاوت‌های نادرست ایشان خواهد شد.

با استناد به آئین نامه مالیاتی، کلیه مودیان مکلفند اطلاعات مرتبط به قراردادهای خود را هر ۳ ماه یک مرتبه (نهایتاً ۱ ماه پس از پایان هر فصل) به ادارات مالیاتی ارائه دهند.
ارسال الکترونیک صورت معاملات فصلی

متصدیان نظام اقتصادی به‌منظور تسهیل بخشیدن به عملکرد فعالان اقتصادی، قابلیت ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی را ایجاد نموده‌اند. بدین ترتیب مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی اداره مالیات به آدرس به‌منظور ارسال صورت معاملات خود اقدام نمایند. قطعاً استفاده از سامانه الکترونیکی  برای ارسال صورت معاملات منجر به‌صرفه جویی در وقت مودیان خواهد شد و این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون فوت وقت و درزمان مقرر، اطلاعات لازم را به اداره امور مالیاتی کشور ارائه دهند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

این مقاله سعی نموده‌ایم تا خوانندگان گرامی را با کدینگ حسابداری و تاثیر و نقش کدها در حساب‌های مالیاتی بیشتر آشنا کنیم. پس مثل همیشه همراه ما باشید.


حسابداران برای محاسبه رویدادهای مالیاتی یک شرکت، تراکنش‌ها را به صورت درختی دسته بندی می‌کنند و در طی آن، لایه‌ها و کدهای زیر شاخه و سرشاخه را تعیین می‌نمایند. گفتنی است لایه‌ها، همان سطوحی هستند که حسابدار با استفاده از آن‌ها تراکنش‌های مالی را تقسیم بندی می‌کند. به مجموعه‌ای که توسط حسابدار تهیه می‌شود، کدینگ حسابداری گفته می‌شود. نوع شرکت و میزان حجم تراکنش‌های موجود در آن شرکت از جمله مهم‌ترین عواملی می‌باشد که موضوع اصلی کدینگ حسابداری را تعیین می‌نماید.
کدینگ حسابداری چه کاربردی دارد؟

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ثبت اسناد حسابداری خود و هم چنین تهیه گزارشاتی مانند تراز، به کدینگ حسابداری احتیاج خواهند داشت که برای بهره گیری از آن، باید به یک حسابدار مراجعه نمایند.

لایه‌های کاربردی برای شرکت‌ها

عموماً حسابداران ۴ لایه و یا سطح را برای اغلب شرکت‌ها تعریف می‌کنند. این ۴ سطح عبارتند از:

۱ – لایه گروه حساب‌های شرکت. حسابداران به منظور کدبندی در این سطح از گروه‌های ترازنامه و سرفصل‌های مهم سود و زیان استفاده می‌کنند. دارایی‌های جاری و غیر جاری، بدهی‌های جاری و غیر جاری، درآمدها، هزینه‌ها و حقوق سرمایه داران از جمله حساب‌های موجود در یک شرکت است.

 نکته: حسابداران برای کدگذاری لایه گروه حساب‌های شرکت، از اعداد ۱ یا ۲ رقمی استفاده خواهند نمود.

۲ – لایه حساب‌های کل در شرکت. این لایه با توجه به سرفصل‌های صورت‌ها د رحساب های مالی تعریف می‌گردد. فعالیت‌ها و نیازهای یک موسسه از عوامل اصلی تقسیم هر گروه حساب به اجزای کوچک‌تر است که در اصطلاح به آن حساب کل گفته می‌شود.

نکته: حسابداران برای کدبندی در این سطح از ارقام ۱،۲ و یا ۳ رقمی استفاده می‌نمایند.

۳ – لایه حساب‌های معین موجود در شرکت. حسابداران برای تعریف این لایه، حساب‌های کل را به سطوح کوچکتری تقسیم می‌کنند که در اصطلاح حسابداری به ان سطح، حساب‌های معین گفته می‌شود.

نکته: حسابداران به منظور کدبندی در این لایه از کدهای ۲ رقمی استفاده می‌کنند.

۴ – لایه حساب‌های تفضیلی موجود در شرکت. حسابداران به منظور کدینگ حساب‌ها، لایه حساب‌های معین را به سطوح کوچکتری با عنوان حساب‌های تفضیلی تقسیم می‌نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای اولین بار در اوایل قرن بیستم شرکت با مسئولیت محدود شکل گرفت و در ایران در سال ۱۳۱۱، شرکت با مسئولیت محدود به تصویب رسید که تاکنون تغییر و تحول زیادی در آن صورت نگرفته است و به همان شکل قبلی باقی مانده است.


برای اولین بار در اوایل قرن بیستم شرکت با مسئولیت محدود شکل گرفت و در ایران در سال ۱۳۱۱، شرکت با مسئولیت محدود به تصویب رسید که تاکنون تغییر و تحول زیادی در آن صورت نگرفته است و به همان شکل قبلی باقی مانده است. اولین قانونی که برای شرکت با مسئولیت محدود وضع شد، در اوت ۱۸۹۲ در کشور آلمان بود که بهترین قانونگذاری در نوع خود به شمار می‎رفت.

در آن زمان شرکت با مسئولیت محدود با نام اختصاری G.M.B.H نامیده می‎شد که شرکتی بین شرکت‌های اشخاص و شرکتهای سرمایه محسوب می‏شد و به این دلیل که در آن، مسئولیت شرکا محدود به میزان سرمایه آنها بستگی داشت، به شرکتهای سرمایه نزدیک بود. همچنین از آنجا که تشریفات تشکیل و شرایط حاکم بر طرز کار آن از قبیل تشریفات تشکیل و شرایط حاکم بر طرز کار آن ساده بود، به شرکتهای اشخاص شباهت زیادی داشت.

 
اصول و شرایط قبل از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

        حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰ هزار تومان می‎باشد.

        طبق ماده ۹۴ قانون تجارت، تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود دو نفر خواهد بود.

        برای نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود نباید از نام شرکا استفاده گردد و در صورتی که نام یکی از شرکا ذکر شود، شرکت تضامنی محسوب می‎شود.

        زمانی شرکت با مسئولیت محدود شکل می‎گیرد که تمام سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد و مدیرعامل نیز برای اخذ تمامی سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیر نقدی اذعان نماید. شرکتی که خلاف این ماده تشکیل شود، باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

        در شرکتنامه باید بصراحت ذکر شود که سهم الشرکه‌های غیر نقدی هرکدام به چه میزان تعیین شده و هر شرکت که برخلاف این ماده تشکیل شود باطل و از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

        تمامی شرکا نسبت به قیمتی که در حین تشکیل برای سهم الشرکه‌های غیر نقدی تعیین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

        سهم الشرکه شرکا نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل تبدیل اعم از بی نام و بانام و … باشد و سهم الشرکه را نمی توان به دیگری انتقال داد مگر با رضایت عده ای از شرکا که حداقل سه چهارم سرمایه به آنها تعلق دارد و اکثریت عددی نیز داشته باشند.

        در صورت تصمیم به انتقال سهم الشرکه، باید مطابق با سند رسمی صورت بگیرد.

         شرکت بواسطه یک یا چند نفر مدیر از میان شرکا یا از خارج ، بصورت موظف یا غیر موظف برای مدت محدود یا نامحدود معین می‎شوند اداره می‎شود.

        مدیران شرکت تمامی اختیارات و مسئولیتهای لازم برای نمایندگی و اداره شرکت را بر عهده دارند مگر اینکه در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد.

        تصمیم گیری برای شرکت باید توسط اکثریت حداقل نصف سرمایه صورت بگیرد و اگر در مرحله اول، این اکثریت حاصل نشد، باید تمام شرکا مجددا دعوت شوند تا تصمیمات بوسیله اکثریت عددی شرکا اتخاذ شود. حتی اگر اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد، اساسنامه شرکت می‎تواند ترتیب دیگری برای حد نصاب مجامع مقرر دارد.

        هر یک از شرکا به اندازه آورده خود در مجامع دارای رای هستند و می‎توانند در تصمیم گیری‌ها شرکت کنند، مگر اینکه اساسنامه شرکت ترتیب دیگری مقرر نماید.

        روابط شرکای شرکت باید مبتنی بر مقررات اساسنامه باشد. تقسیم سود شرکت نیز به نسبت سرمایه آنها می‎باشد مگر اینکه اساسنامه شرکت ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر کرده باشد.

        شرکای شرکت با مسئولیت محدود نمی توانند تابعیت شرکت را تغییر دهند مگر با رای اکثریت آراء.

         تصمیم گیری در رابطه با تغییرات اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود، باید با اکثریت عددی شرکا که حداقل سه چهارم سرمایه را در اختیار داشته باشند، صورت بگیرد. مگر اینکه اساسنامه شرکت ترتیب دیگری مقرر نماید.

        شرکا به هیچ وجه نمی توانند در شرکت، شریکی را مجبور به افزایش سهم الشرکه خود کنند.

        سرمایه احتیاطی مجمع عمومی می‎تواند مقرر نماید درصدی از سود قابل تقسیم به عنوان سرمایه احتیاطی منظور گردد.

        ماه اول تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید خلاصه ای از شرکتنامه‌ها و منضمات آن مطابق با نظامنامه وزارت عدلیه اعلان گردد.

        زمانی که جهت تغییر اساسنامه شرکت، تبدیل شرکا، خروج بعضی از آنها از شرکت، تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر، انحلال شرکت، تعیین کیفیت، تفریق حساب و یا تغییر اسم شرکت تصمیماتی اتخاذ می‎شود، رعایت مقررات مواد ١٩٥ (بند ٢١) و ١٩٧ ( بند ٢٢ ) الزامی خواهد بود.

         در تمامی اسناد، مدارک، صورت حسابها، اعلانات، نشریات و … که بطور خطی یا چاپی از سوی شرکتهای مذکور در این قانون به استثنای شرکتهای تعاونی صادر می‎گردد، باید سرمایه شرکت صریحا ذکر شود و در صورتی که تمام سرمایه پرداخته نشده باشد و تنها بخشی از آن پرداخت شده، باید قسمتی که پرداخته شده صریحا معین گردد. در غیر این صورت، شرکت متخلف شناخته می‎شود و مشمول جرایم نقدی خواهد بود.

        در شرکتهای با مسئولیت محدود امر تصفیه توسط مدیران شرکت انجام می‎شود مگر آنکه اساسنامه یا اکثریت مجمع عمومی شرکت، طور دیگری مقرر کرده باشد.

        هر شرکت تجارتی ایرانی و هر شرکت خارجی مکلف است تا در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت برسد و کلیه اسناد، صورت حسابها، اعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود را در ایران تصریح نماید. همچنین نمره و رتبه شرکت نیز باید مشخص شود. در غیر این صورت محکوم به جزای نقدی خواهد شد.

         در شرکت با مسئولیت محدود، انتخاب بازرس جز امور اختیاری به شمار می‎رود.

        انتخاب روزنامه برای درج آگهی‌های دعوت شرکت امری اختیاری می‎باشد.

        بعد از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، مدیران یا هئیت مدیره باید حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت، نسبت به تهیه دفاتر قانونی و پلمپ آنها در اداره ثبت شرکتها اقدامات لازم را انجام دهد.

        در شرکت‌های با مسئولیت محدود، حداقل تعداد شرکا باید ۱۲نفر باشدکه یک هیات نظارت نیز باید بر تصمیم گیری‌ها و امور شرکت، نظارت داشته باشد. هیات نظار باید سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد.

        هیات نظارت مرکب از سه نفر بوده و از میان شرکا برای مدت یک سال انتخاب می‎شوند که نباید از میان اعضای هیات مدیره شرکت باشند.

شرکت با مسئولیت محدود

 
وظایف هیات نظارت در شرکتهای با مسئولیت محدود

        هیات نظارت باید تحقیق نماید که سرمایه نقدی شرکت پرداخت شده و سهم الشرکه غیر نقدی تقویم وتسلیم شده باشد.

        در شرکت نامه تقویم سهم الشرکه غیر نقدی را به صراحت ذکر نماید.

        از شرکا برای مجمع عمومی فوق العاده دعوت به عمل آورد.

        اعضای هیات نظارت از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی بر عهده ندارند اما هر یک از آنها در انجام ماموریت خود مطابق با قوانین معموله مملکتی، در برابر اعمال و تقصیرات خود مسئول هستند.

        تا ١٥ روز قبل از انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی می‎تواند ( خود یا نماینده او) در مرکز اصلی شرکت حضور پیدا کند و از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیات نظار مطلع شود.

        اعضای هیات نظارت باید دفاتر، صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تدقیق درآورده هر ساله گزارشی را به مجمع عمومی میدهند و هر گاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خبطهایی مشاهده نمایند موضوع را در گزارش مذکور ذکر نماید و در صورتی که با پیشنهاد مدیر شرکت در تقسیم منافع مخالفتی داشته باشند، باید ادله خود را بصورت مستند ارائه دهد.

 
انحلال شرکت با مسئولیت محدود

        در صورتی که شرکت ورشکست شود.

        زمانی که شرکت برای مدت معینی تشکیل و مدت منقضی شده باشد.

        در صورت تصمیم عده ای از شرکا سهم الشرکه آنها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد.

        هر گاه شرکت هدفی را که برای آن تشکیل شده انجام داده یا انجام آن غیر ممکن باشد.

        در صورتی که به واسطه ضررهای وارده نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکی از شرکا تقاضای انحلال نماید، محاکم قضایی دلایل او را  غیر موجه بداند و سایر شرکا نیز حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‎گیرد، بپردازند و وی را از شرکت خارج نمایند.

         در صورتی که در اساسنامه پیش بینی شده باشد، فوت یکی از شرکا می‏تواند موجب انحلال شرکت شود.

 
شرایط تخلف شرکت با مسئولیت محدود

        موسسانی که به وسایل متقلبانه سهم الشرکه غیر نقدی را بیش از قیمت واقعی آن ارائه نموده باشند.

         مدیرانی که بانبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزبور، منافع غیر واقعی را میان شرکا تقسیم نمایند.

         موسسین و مدیرانی که پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی، تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیر نقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند، اظهار نکرده باشند.




:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت صنایع غذایی برای چیست ؟ اگر در گذشته محصولات کشاورزی بصورت خرده فروشی و یا عمده ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‎گرفت، اما در حال حاضر با پیدایش شرکتهای صنایع غذایی ، محصولات بسته بندی شده و به صورت بهداشتی وارد بازار مصرف می‎شود. حال این پرسش ایجاد می شود ثبت شرکت صنایع غذایی برای چه نیاز می شود ؟ شرکت صنایع غذایی با خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان ، با استفاده از سیستمهای تمام اتوماتیک، محصولات را تغییر داده و به بنگاهها تزریق می‎نماید.


اگر در گذشته محصولات کشاورزی بصورت خرده فروشی و یا عمده ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‎گرفت، اما در حال حاضر با پیدایش شرکتهای صنایع غذایی، محصولات بسته بندی شده و به صورت بهداشتی وارد بازار مصرف می‎شود. شرکت صنایع غذایی با خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان، با استفاده از سیستمهای تمام اتوماتیک، محصولات را تغییر داده و به بنگاهها تزریق می‎نماید.
شرکت صنایع غذایی نیز همچون سایر شرکتها نیاز به ثبت دارد. برای ثبت شرکت صنایع غذایی باید اداره کل ثبت شرکتها مراجعه نمود.

 
مدارک لازم برای ثبت شرکت صنایع غذایی

برای ثبت شرکت صنایع غذایی نیاز به مدارک و مستنداتی می‎باشد از قبیل :

        تعیین میزان سرمایه شرکت صنایع غذایی

        تعیین نام و موضوع شرکت صنایع غذایی

        پرداخت هزینه‎ها‎ی حق الثبت و ارائه رسید آن

        تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت صنایع غذایی

        ارائه عکس پرسنلی مدیران شرکت صنایع غذایی

        گواهی عدم سوء سابقه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره

        مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم هر یک از آنان

        تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت به همراه کپی برابر اصل

        دریافت دو برگ تقاضانامه، تکمیل و امضاء مدیر یا مدیران شرکت

        شناسنامه ، کارت ملی، کارت پایان خدمت مدیر یا مدیران شرکت صنایع غذایی

        کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل در شرکتهای صنایع غذایی

        تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت صنایع غذایی به همراه ذکر آدرس شرکت. لازم به گفتن است که آدرس بیان شده باید فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت باشد.

        مشخص کردن مدیران شرکت صنایع غذایی و سمت آنها؛ از جمله مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره

 
رویه اداری ثبت شرکت صنایع غذایی

ثبت شرکت صنایع غذایی در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت‎ها‎‎ و در شهرستان‎ها، توسط اداره ثبت مرکزی انجام‎ می‎‎‎شود.

    متقاضی باید به اداره مربوطه مراجعه، تمامی مدارک مذکور را ارائه دهد و پس از مشخص شدن میزان هزینه حق الثبت توسط حسابدار، مبالغ مورد نیز را پرداخت نماید. هزینه‎ها‎‎ی تعیین شده در بانک ملی پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری اداره ثبت ارائه دهد.
    متقاضیان ثبت شرکت صنایع غذایی باید نام‎ها‎‎یی که برای شرکت برگزیده اند را ضمیمه پرونده کنند. کارشناس مربوطه مدارک آنها را بررسی کرده و در صورتی که آنها را بدون نقص تشخیص دهد، مستندات و مدارک را برای مشخص شدن نام شرکت به قسمت تعیین نام ارجاع‎ می‎‎‎دهد.
    کارشناس پس از جستجو در سیستم، نام‎ها‎‎ی درخواستی متقاضی را بررسی‎ و طبق اولویت‎ها‎‎ی تعیین شده توسط متقاضی، یکی از نام‎ها‎‎ را برای او مشخص‎ می‎‎‎کند و سپس پرونده را به کارشناس تاسیس ارجاع می‎دهد.
    کارشناس تاسیس مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی‎ قرار می‎دهد تا کامل و بی نقص بودن آن تشخیص دهد. علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک‎ می‎‎‎نماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ می‎‎‎شود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.
    چنانچه کارشناسان اداره ثبت هیچگونه ایرادی در پرونده مشاهده نکنند، متقاضی را برای گرفتن امضاء، به اتاق رئیس اداره راهنمایی می نماید.
    پس از تایید و امضای رئیس اداره، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارائه می‎‎‎شود که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی می‏دهد. نسخه دیگر مدارک نیز در پرونده متقاضی قرار  می‎گیرد.
    در پایان شماره و مشخصات شرکت صنایع غذایی ثبت و ضبط‎ می‎‎‎گردد و پس از آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره‎ می‎‎‎شود که پس از طی این مراحل، کار ثبت شرکت به پایان می رسد.




:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای درک بهتر چگونگی تنظیم اظهار نامه مالیاتی باید بدانیم که سیاست و برنامه عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در حال حاضر اخذ الکترونیکی اظهارنامه ، بدون نیاز به مراجعه حضوری مودیان به واحد های مالیاتی می باشد. ارسال الکترونیکی اظهارنامه،مشروط به تکمیل مراحل ثبت نام الکترونیکی به شرح زیر می باشد. بهتر است تسلیم اظهار نامه قبل از فرا رسیدن روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه صورت گیرد.

 
مودیان حقیقی :

تسلیم اظهارنامه الکترونیکی برای این دسته از مودیان فقط در صورت تکمیل ثبت نام الکترونیکی امکان پذیر می باشد. برای واحدهای مشارکتی، جهت عملکرد سال جاری تنها تکمیل یک اظهارنامه کافی است و نیازی به ارائه اظهارنامه انفرادی برای تمامی شرکاء نمی باشد.

نکته: اطلاعات شرکاء در واحدهای مشارکتی از سامانه ثبت نام شماره اقتصادی بارگزاری می شود. بنابراین در صورت عدم ثبت اطلاعات این سامانه (از جمله اطلاعات شرکاء…) در ثبت نام شریک اصلی حتما نسبت به تکمیل آن در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی ثبت نام اقدام نمایید.

 
مودیان حقوقی :

تسلیم اظهارنامه الکترونیکی برای این دسته از مودیان فقط با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری پیش ثبت نام و در صورت تکمیل اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد. بنابراین ضروری است مودیان حقوقی نسبت به تکمیل ثبت نام ورفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه اینترنتی عملیات مالیاتی مودیان به نشانی http://tax.gov.ir  اقدام نمایند.

 

تذکر : دریافت کدخطای ۵۰۴ در زمان ارسال اظهارنامه الکترونیکی به مفهوم عدم برقراری شروط بالا برای ارسال اظهارنامه می باشد.
نکاتی در مورد اظهار نامه مالیاتی که باید از آن ها مطلع بود:
مالیات بر اساس در آمد مودی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین اگر مالیات غیر عادلانه به نظر آید حق اعتراض وجود دارد.
اگر قراردادهایی را که تمبر غیر مالی دارند و به صورت رایگان می باشند، به حوزه مالیاتی ارائه دهیم، حوزه مالیاتی موظف به قبول آن می باشد.
حوزه مالیاتی موظف است پس از ارائه اظهار نامه ظرف مدت یکسال برگ تشخیص صادر کند و قبل از آن نیز یک اعلامیه به نام بند ۲ ماده ۹۷ ارائه دهد. در این اعلامیه اسناد و مدارک لازم ( برای اثبات میزان مالیات) از مودی خواسته می شود سپس برگ تشخیص به مودی ابلاغ شده و مودی ظرف مدت یک ماه حق اعتراض دارد.
مودی می تواند با ممیز به توافق برسد؛ در غیر اینصورت می تواند اعتراض رسمی کند. روند اعتراض به این صورت است که ابتدا اعتراض به هیات حل اختلاف بدوی رفته و پس از آن به هیات تجدید نظر می رسد.
اگر دفاتر قانونی (دفاتر درآمد و هزینه) موجود است ولی به دلایلی اعم از نقص و… مورد قبول ممیز واقع نشده و رد شود جریمه ای که به آن تعلق می گیرد معادل ده درصد مبلغ کل مالیات خواهد بود.
هنگام ثبت اظهارنامه شماره ثبت را یادداشت کنید تا درصورت نیاز قابل ارائه باشد.
تصویر دفترچه تمبر مالیاتی و در صورت امکان گواهی حسابداری دادگستری مبنی بر میزان تمبر ابطالی مربوط به عملکرد سال مربوطه به همراه اظهارنامه اخذ و ضمیمه شود.
از تسلیم اظهارنامه سفید به اداره امور مالیاتی خودداری کرده و اظهارنامه را به صورت کامل ارائه دهید.
با اخذ برگ قطعی مالیات در زمان تسویه حساب اقدام به پرداخت مالیات سال جاری نمایید.
در اظهارنامه آدرس دقیق به همراه تلفن تماس را به صورت کامل قید کنید.
درآمد مشمول مالیات = (ضریب مالیاتی سالیانه برابر دفترچه) × درآمد سالیانهمانده مشمول مالیات = معافیت مالیاتی سالیانه – درآمد مشمول مالیات

 
مراحل و فرآیند تکمیل اظهارنامه الکترونیکی :
 

۱- پیش ثبت نام شماره اقتصادی و دریافت کد رهگیری

۲- تایید اطلاعات پیش ثبت نام و دریافت پاکت نامه حاوی اطلاعات کاربری

۳- ثبت نام شماره اقتصادی

۴- تایید اطلاعات ثبت نام

۵- دریافت و تکمیل اظهار نامه الکترونیک

۶- ارسال اظهارنامه و دریافت کدرهگیری

۷- دریافت و پرداخت قبوض پرداختی مالیات به صورت اینترنتی

 
نحوه تنظیم اظهارنامه :

در ابتدا برای پیش ثبت نام شماره اقتصادی به وب سایت  https://register2.tax.gov.ir/Pages/Prelogin مراجعه نمایید.
پس از دریافت کد رهگیری به سایت http://e3.tax.gov.ir/Pages/action/show/4 مراجعه نمایید.
به منظور ایجاد اظهارنامه جدید، بر روی گزینه “اظهارنامه جدید” کلیک کنید.
اطلاعات به دست آمده از سامانه شماره اقتصادی را وارد نمایید.
فرم ورود اطلاعات مشتمل بر ۲۵ صفحه خواهد بود. کلیه صفحات ورود اطلاعات در این نرم افزار، مشابه فرم اظهارنامه کاغذی بوده و محاسبات لازم به صورت خودکار توسط این نرم افزار انجام خواهد شد.
با کلیک بر روی آیکن علامت سئوال، توضیحات مربوط نحوه محاسبه اقلام جدول مربوطه نمایش داده خواهد شد.
وارد نمودن ردیف هایی که رنگ قرمز و (*) ستاره دار می‌باشند ضروری است. در صورت عدم پر کردن این ردیف ها اطلاعات ذخیره می شود ولی قادر به انجام عملیات ارسال اطلاعات نخواهید بود.
صفحه اول اظهارنامه : شامل مشخصات و اطلاعات هویتی می باشد.
صفحه دوم : شامل مشخصات محل فعالیت (دفتر مرکزی، شعبه، کارخانه، نمایندگی و…) و حساب های بانکی جهت استرداد می‌باشد. با توجه به نوع محل گزینه مورد نظر خود را انتخاب نموده و مشخصات مربوط به آن را وارد کنید.
صفحه سوم : در این بخش با توجه به سئوال مطرح شده و انتخاب گزینه “بلی:” اطلاعات جداول مربوط به آن بایدتکمیل شود.
صفحه چهارم : شامل مشخصات مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری است که در صورت دارا بودن هر یک از مجوزهای فوق اطلاعات مربوط به آن باید وارد شود.
صفحه پنجم : شامل مشخصات مدیر عامل و اعضای هیات مدیره می‌باشد و وارد کردن مشخصات مدیر عامل الزامی می‌باشد.
صفحه ششم : شامل جدول های “فهرست دفاتر رسمی ثبت شده” و “جزئیات پذیرش بورس سهام” می‌باشد. در صورت انتخاب گزینه “بلی” پرسش “۵” از جدول “اطلاعات اختصاصی” تکمیل اقلام این جدول ضروری است.
صفحه هفتم : شامل درآمدهایی است که مالیات آن قبلاً به صورت مقطوع پرداخت شده است. در صورت تکمیل این جدول جمع “درآمدهای مقطوع” و “سود (زیان) درآمدهای معاف مقطوع” به ردیف ۱۴ در جدول شماره ۶- محاسبه درآمدهای معاف انتقال می‌یابد.
صفحه هشتم : شامل فعالیت های معاف از مالیات بوده و در صورت تکمیل، جمع “سود (زیان) درآمدهای معاف” به ردیف ۴ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه نهم : شامل جدول های مربوط به “استهلاک زیان سنواتی” و “معافیتها و بخشودگی مالیاتی” بوده و در صورت تکمیل، مقادیر “میزان استهلاک زیان سنواتی” و “جمع بخشودگی‌های مالیاتی” به ترتیب به ردیف‌های ۹ و ۱۵ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه دهم : شامل جداول “توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معدنی (ماده ۱۳۸ ق.م.م) و “معافیتها و بخشودگی‌های درآمدهای حاصل از فعالیتهای خارج از کشور (ماده ۱۸۰ ق.م.م)” بوده و در صورت تکمیل جدول ماده۱۳۸ ق.م.م، جمع “سود حاصل از منابع درآمدی مشمول مالیات”، “مالیات متعلق موضوع ماده ۱۰۵ ق.م.م” و “مبلغ بخشودگی” به ردیف ۷ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
در صورت تکمیل جدول ماده ۱۸۰ ق.م.م، جمع “سود حاصل از درآمد خارج از ایران”، “مالیات متعلقه در ایران براساس درآمد” و “مبلغ قابل کسر از مالیات” به ردیف ۹ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
صفحه یازدهم: شامل جداول “فعالیتهای حاصل از توافقنامه‌های مالیاتی (ماده ۱۶۸ ق.م.م) و “ثبت کمک‌های پرداختی” می‌باشد. در صورت تکمیل جدول ماده ۱۶۸ ق.م.م، جمع “درآمد مشمول مالیات”، “مالیات قبل از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” و “مابه‌ التفاوت قبل و بعد از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” به ردیف ۱۰ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
در صورت تکمیل جدول ثبت کمک‌های مالی پرداختی، جمع “مبلغ کمک‌های مالی پرداختی” به ردیف ۲۹ جدول صورت سود و زیان و “مازاد کمک‌های مالی پرداختی پذیرفته نشده توسط سازمان” به ردیف ۵ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه دوازدهم : شامل جدول “موجودی مواد و کالا” می‌باشد. در صورت تکمیل این جدول، جمع “خالص موجودی” و “موجودی سال قبل” به ردیف ۶ بخش دارایی های جاری جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه سیزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به سرمایه سهامداران و شرکاء وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، جمع “مبلغ کل سهام / سهم الشرکه” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه چهاردهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به فروش خالص براساس کالای اصلی و سایر وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، “جمع مبلغ فروش خالص”سال جاری و سال قبل به ردیف ۱ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه پانزده م: در این صفحه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالای فروش رفته وارد می‌شود.
در صورت تکمیل این جدول، “بهای تمام شده کالای فروش رفته” به ردیف ۲ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه شانزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری” و “تعداد کارکنان” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره ۲۱، “جمع کل بهای تمام شده پیمانکاری/خدمات” به ردیف ۵ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه هفدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “درآمد ناخالص پیمانکاری/ارائه خدمات” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره ۲۱، جمع کل “درآمد شناسایی شده” به ردیف ۴ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه هجدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “فهرست صادرات و مابه ازاء دریافتی” وارد می‌شود.
صفحه نوزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “سرمایه گذار خارجی” وارد می‌شود.
صفحه بیستم : در این صفحه اطلاعات مربوز به تراز مالی اظهارنامه وارد می‌شود. لازم به توضیح است که در صورت عدم تراز مالی در پایان دوره و عدم وارد نمودن مبالغ مربوطه در این جدول امکان ارسال اطلاعات به سازمان نخواهد بود.
صفحه بیست و یکم : در این صفحه اطلاعات مربوط به صورت سود و زیان وارد می‌شود.
صفحه بیست و دوم : در این صفحه اطلاعات مربوط به گردش حساب سود و زیان انباشته وارد می‌شود.
در صورت تکمیل این جدول، جمع کل “سود و زیان انباشته” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه بیست و سوم : در این صفحه با توجه به مقادیر وارد شده در صفحات قبل محاسبه درآمد مشمول مالیات در این بخش صورت می‌پذیرد.
صفحه بیست و چهارم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه” و “اطلاعات مالک/مالکین” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه، جمع کل “مبالغ پرداختی” به ردیف ۱۷ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه بیست و پنجم : در این صفحه مشخصات مربوط به تنظیم کننده اظهارنامه (مودی یا نماینده قانونی)، مدیر امور مالی و حسابرسی و در صورت حسابرسی دفاتر توسط موسسات حسابرسی اطلاعات مربوطه تکمیل می‌شود.
نحوه پر کردن اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی به طور خلاصه :

صفحه اول : مشخصات شخصی را وارد کنید.
صفحه دوم : اطلاعات شرکا را وارد کنید.
صفحه سوم : در ستون دوم درآمد و هزینه وارد شود.
در قسمت تاریخ بازه زمانی را وارد کنید.
بعد درآمد را وارد کرده و در قسمت سایر در آمد ها درآمد های جانب را اضافه کنید.
درقسمت کسر شودy: هزینه ها را میتوان به طور جزئی و مشخص نوشته و یا اینکه در جلوی سایر هزینه ها به صورت عددی کلی نوشت که می تواند عملا درصدی از در آمد کل باشد.
در قسمت سود(زیان) ویژه: z= x-y  یعنی سود یا زیان ویژه برابر است با حاصل کسر هزینه ها از درامد که در واقع سود ویژه که به معنی درآمد زائد بر هزینه و زیان ویژه می باشد. (هزینه زائد بر درآمد)
صفحه چهارم : در ردیف اول(سود یا زیان ویژه منقول) همان عدد به دست امده x-y راوارد کنید.
ستون “اضافه میشود” را خالی بگذارید.
در ستون “کسر میشود”، گزینه ۴ (معافیتها و بخشودگی ها) با توجه به جدول معافیت های مالیاتی، مبلغ معافیت مالیاتی را درج نمایید.
در ردیف جمع (مانده درآمد مشمول مالیات)، مبلغ سود یا زیان ویژه z را از مبلغ معافیت مالیاتی کسر کرده و وارد نمایید.
در صورت مثبت بودن این مقدار، بر اساس جدول مربوطه مالیات را محاسبه کرده و در قسمت مالیات متعلقه وارد نمایید. (این همان مقداری است که در هنگام تسلیم اظهار نامه مالیاتی موظف به پرداخت آن هستید.)
در قسمت “مالیات پرداختی” بر اساس جدول مربوطه مجموع هزینه را نوشته و در قسمت مانده مالیات، مالیات متعلقه را از مالیات پرداختی کسر کنید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اشتباهاتی که در زمان ثبت شرکت رخ می دهد ، بعدها در اداره شرکت مشکلات متعددی را بوجود می آورد. به همین دلیل دانستن این اشتباهات می تواند از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کند

آنچه درباره ثبت شرکت باید بدانیم

اشتباهات جبران ناپذیر در مورد ثبت شرکت را بدانیم ، پس از اینکه تاسیس شرکت قطعی شد، باید به ثبت برسد. اما گاهی ثبت شرکت با مشکلات زیادی همراه است. علت آن می تواند ناآگاهی در مورد مراحل ثبت باشد. همچنین اشتباهاتی که در زمان ثبت شرکت رخ می دهد، بعدها در اداره شرکت مشکلات متعددی را بوجود می آورد. به همین دلیل دانستن این اشتباهات می تواند از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کند. در زیر به برخی از این اشتباهات می پردازیم.

 
عدم شناخت فعالیت و هدف شرکت

اولین گام برای تاسیس شرکت، انتخاب موضوع فعالیت است. اگر موسسان شرکت نبست به موضوع شرکت هیچ اطلاعی نداشته باشند و یا هدف آنها از تاسیس شرکت روشن و مشخص نباشد، بعدها شرکت با مشکلات جدی مواجهه می شود. موسسان و شرکا باید به موضوع شرکت تسلط کامل داشته باشند.

 
عدم شناخت شرکا

برای تاسیس شرکت به چندین شریک نیاز است. اگر موسسان شرکت نسبت به یکدیگر شناخت کافی نداشته باشند، پس از مدتی میان آنها اختلاف نظر ایجاد می شود. بزرگترین مشکلاتی که در انتخاب اشتباه شرکا ممکن است رخ دهد، سوء استفاده، فریبکاری و زیر سوال رفتن اعتبار کل شرکت، عدم امکان در انحلال شرکت، عدم امکان خروج فرد سود جو از شرکت، عدم امکان تغییرات شرکت و تشکیل جلسه، امکان بوجود آمدن ورشکستگی و …. می باشد. بنابراین در زمان انتخاب شرکا باید به خوبی بر روی آنها شناخت پیدا کرد.

 
اطلاعات ناکافی در مورد قانون تجارت

تشکیل شرکت های تجاری با پیچیدگی بیشتری همراه است. به همین دلیل باید موسسان نسبت به قوانین تشکیل، ثبت و اداره شرکت اطلاعات کافی داشته باشند. برای مثال شرکا یا موسسان شرکت باید نسبت به تفاوت شرکت های با مسئولیت محدود و و شرکت سهامی خاص و یا تفاوت بین موسسه و شرکت اطلاعات کافی داشته باشند. زیرا ثبت انواع شرکت، میزان سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و همچنین تعداد شرکا در شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

 
اطلاعات ناکافی در مورد ثبت شرکت

ثبت شرکت روال خاصی دارد که موسسان باید نسبت به تمامی مراحل اطلاعات کافی داشته باشند. در غیر این صورت مراحل ثبت شرکت با مشکل مواجه می شود و موسسان مجبور می شوند تا یک مرحله را چندین بار تکرار کنند. برگشت مدارک از سوی اداره ثبت شرکت ها نیز از دیگر مشکلاتی است که در نتیجه نداشتن اطلاعات کافی در مورد روند ثبت شرکت رخ می دهد.

 
بی توجهی به سرمایه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت، داشتن سرمایه لازم است. اما میزان سرمایه در تمامی شرکت ها یکسان نیست و از سوی دیگر سهم شرکا، میزان جمع آوری سرمایه و همچنین سرمایه نقد و غیرنقدی نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال شرکت سهامی خاص را می توان با ۵۰۰ هزارتومان شرکت تشکیل داد. اما برای شرکت های سهامی عام از طریق پذیره نویسی سرمایه مورد نیاز تامین می شود. در برخی از شرکت ها نیز حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان است. با این وجود شرکت برای توسعه و پیشرفت باید این میزان سرمایه را باید افزایش دهد و نمی توان به حداقل سرمایه تکیه کرد. بی توجهی به میزان سرمایه شرکت نه تنها موجب می شود که کار پیشرفت و توسعه نداشته باشد، بلکه باعث بروز برخی مشکلات نیز می شود. زمانی که سرمایه شرکت افزایش می یابد، باید مراتب به اداره ثبت شرکت ها نیز گزارش داده شود.

 
بی توجهی به پرداخت مالیات

مالیات یکی از قوانین مدیریت و ثبت شرکت های تجاری می باشد. اگر موسسان شرکت نسبت به پرداخت مالیات بی توجه باشند، مشمول پرداخت جریمه های سنگین خواهند شد که مشکلات دیگری را برای شرکت در پی دارد. زمانی که شرکت به ثبت می رسد، مدیرعامل شرکت برای دریافت دفاتر قانونی پلمپ شده، تکمیل و تحویل اظهارنامه مالیاتی سالیانه در تیرماه هر سال و پرداخت مالیات تعیین شده، باید به اداره مالیات مراجعه کند.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************

 

 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
 

 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

متقاضیان محترم ثبت شرکت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، جهت فعالیت در این زمینه نیازمند اخذ مجوز می باشند . اخذ جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ، مستلزم طی مراحل ذیل است :
1- درخواست متقاضی به همراه ارائه مدارک به " مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان "
2- ارجاع به اداره صنایع تبدیلی جهت بررسی و اعلام نظر
3- بررسی مدارک و اخذ استعلامات لازم توسط کارشناس مربوطه
4- ارسال پرونده به مدیریت صدور پروانه ها و مجوز سازمان
5- اخذ نظریه از مدیریت صنایع کشاورزی سازمان
6- صدور جواز تاسیس
اولویت های صنایع تبدیلی و تکمیلی برای اخذ مجوز عبارت است از  :
1- درجه بندی و بسته بندی میوه جات و سبزیجات
2- فرآوری میوه جات و سبزیجات
3- فرآورده ها و محصولات گوشتی
4- بسته بندی حبوبات و انواع سردخانه
5- بسته بندی و فرآوری تخم مرغ

    شرایط لازم جهت اخذ جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی :

1- حداقل سن 18 سال تمام
2- تابعیت دولت جمهوری اسلامی
3- دارا بودن کارت پایان خدمت
4- ارائه اساسنامه شرکت مرتبط با نوع فعالیت ( برای اشخاص حقوقی )
5- ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( برای اشخاص حقوقی )

    مدارک لازم جهت اخذ جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی :

1- ارائه درخواست متقاضی ( فرم تکمیل شده پرسشنامه )
2- تصویر شناسنامه ، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
3- اجاره نامه یا سند مالکیت ملک
4- پایان کار خدمت
5- کپی اساسنامه شرکت مرتبط با نوع فعالیت (  اشخاص حقوقی )
6- کپی آگهی تاسیس شرکت و آگهی اخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( اشخاص حقوقی )
7- کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت ( اشخاص حقوقی )
8- روزنامه تاسیس شرکت ( اشخاص حقوقی )
9- مهر شرکت ( اشخاص حقوقی )



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دفتر ثبت تجاری مخصوص ثبت نام اشخاصی است که به شغل تجارت اشتغال دارند. دفتر ثبت تجاری بر خلاف دفاتر تاجر ، سند رسمی می باشد. یکی از الزامات حرفه ای شغل تجارت، ثبت نام تاجر در دفاتر تجاری است.

تشریفات ثبت نام تاجر در دفتر ثبت تجاری :

هر بازرگان حقیقی و بنگاه بازرگانی یا شرکت بازرگانی، اعم از ایرانی و خارجی که مرکز اصلی آن ها یا تجارتخانه آن ها در ایران است و یا در خارج است ولی در ایران شعبه یا شعبی دارند، باید نام خود را در محلی که در ایران مشغول فعالیت است به ثبت رساند. ( ماده 16 قانون تجارت و مواد 1 و 2 آیین نامه دفتر ثبت تجاری ).
ثبت نام شرکت های تجاری به عنوان شخص حقوقی، علاوه بر ثبت به عنوان شرکت در دایره ثبت شرکت ها، یک عمل لغو و زاید است؛ زیرا به موجب قانون ثبت شرکت ها، اطلاعات لازم در مورد شرکت ها، با ثبت آن ها در دایره ثبت شرکت ها در اختیار مسئولان قرار می گیرد و اخذ مجدد این اطلاعات توسط متصدی دفتر ثبت تجاری و ثبت آن ها در دفتر مزبور زاید است و به نظر می رسد قانون گذار باید با اصلاح قانون و آیین نامه مربوط، از آن احتراز کند.
نگهداری دفتر ثبت تجاری در تهران به عهده دایره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به عهده ادارات ثبت است. ( ماده 12 آیین نامه دفتر ثبت تجاری ). در بدو امر، رئیس دادگستری محل یا نماینده او باید صفحات دفتر ثبت تجاری را شماره گذاری، امضا و ممهور به مهر دادگستری کند. مجموع تعداد صفحات نیز باید با تمام حروف در اول و آخر دفتر با ذکر تاریخ قید شود. ( تبصره 1 ماده 1 آیین نامه ).
در آیین نامه دفتر ثبت تجاری برای ثبت صحیح نام تجار در دفتر مذکور مقررات ویژه ای پیش بینی شده است :
1- تسلیم اظهارنامه ، که اشخاص مشمول ثبت نام باید ظرف یک ماه از تاریخ شروع به کار یا تاسیس به ثبت محل تسلیم کنند( ماده 4 آیین نامه ) . در این اظهارنامه نکاتی باید ذکر شود که در ماده 6 آیین نامه ذکر شده اند : مشخصات بازرگان یا مدیران شرکت و تابعیت آن ها؛ تاریخ ورود به ایران و شماره و محل صدور پروانه اقامت ( در مورد اشخاص خارجی )؛ اقامتگاه شخص و اقامتگاه محل تجارتخانه و غیره.
2- کنترل اظهارنامه و ثبت آن . طبق ماده 7 آیین نامه دفتر ثبت تجاری، " متصدی دفتر ثبت تجاری مکلف است مفاد اظهارنامه را در ظرف ده روز در دفتر خود ثبت و ذیل هر سه نسخه شماره ثبت و تاریخ و اسم دفتر ثبت تجاری را قید و یک نسخه را با تصدیق به اینکه اظهارنامه مزبور ثبت شده است امضا و مهر نموده به اظهارکننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به وزارت بازرگانی ارسال دارد ".
اختیار متصدی دفتر ثبت، محدود است به کنترل مدارک ارائه شده متقاضی؛ بعنی او صرفاَ موظف است بررسی کند آیا متقاضی مدارک موضوع ماده 6 آیین نامه را به درخواست منضم کرده است یا خیر؛ و در خصوص اینکه آیا نشانی متقاضی واقعاَ همانجایی است که در مدارک ارائه شده ذکر گردیده یا سرمایه اظهارشده برای شرکت توسط مدیر متقاضی واقعاَ همان است که در مدارک پیوست آمده، و وظیفه و مسئولیتی بابت صحت و سقم آن ها ندارد.
قانون گذار معین نکرده است در صورت رد درخواست ثبت نام، متقاضی، نزد چه مقامی می تواند شکایت کند. در چنین وضعی، متقاضی می تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه و الزام اداره ثبت مربوط را به ثبت نام خود تقاضا کند.
تغییرات بعدی که در وضعیت حرفه ای تاجر ایجاد می شود، یعنی تغییراتی که پس از ثبت اولیه اظهارنامه، در هر یک از بندهای ماده 6 آیین نامه دفتر ثبت تجاری، به عمل می آید باید در دفتر ثبت تجاری قید و مراتب به وزارت بازرگانی اعلام شود. به موجب ماده 8 آیین نامه دفتر ثبت تجاری، که این نکات را بیان کرده است، توقف و انحلال اظهارکننده نیز باید به دفتر ثبت محلی که شرکت یا بنگاه یا تجارتخانه در آن ثبت شده، اطلاع داده شود. فوت رئیس تجارتخانه نیز باید ظرف شش ماه از تاریخ فوت توسط قائم مقام مدیر شرکت یا شخص بازرگان یا رئیس بنگاه به دفتر اطلاع داده شود. ( ماده 9 آیین نامه ).



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اسپانیا کشوری است در جنوب غربی اروپا، نام رسمی آن پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است.
اقتصاد سرمایه گذاری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو می باشد.
شرکت های اسپانیانیی در زمینه های گوناگونی فعال هستند. مهمترین آن ها عبارتند از : ایبردرولا که یکی از بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه انرژی های برگشت پذیر می باشد. شرکت های تلفونیکا ، اینگوا ، که در زمینه فناوری ارتیاطات متخصص هستند. شرکت های تالگو که در صنعت راه آهن و ترابری ریکی فعالند ، شرکت های نساجی مانند ایندیتکس ، شرکت های پتروشیمی مانند ریسول و شرکت های فعال در زمینه ساخت زیربناها مانند فرووپال و ...
از جمله مهم ترین نقاط قوت سرمایه گذاری در اسپانیا می توان به موارد ذیل اشاره کرد: مجاورت فرهنگی با امریکا لاتین با حضور تعدادی از شرکت های چند میلیتی اسپانیایی، رونق در گردشگری، شبکه حمل و نقل بسیار کارآمد و توسعه انرژی های تجدید پذیر  .
گفتنی است، اسپانیا مشتاق به جذب افراد برای تحقیقات  و پژوهش می باشد و بزرگ ترین مرکز تحقیقات و نوآوری اروپا را به خود اختصاص داده است.
چنانجه قصد ورود به دنیای تجارت بین المللی را دارید، کشور اسپانیا به دلیل شرایط مناسبی که برای سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت شرکت ایجاد نموده است؛ گزینه بسیار مناسبی می باشد. در ذیل به شرح مختصری درباره چگونگی ثبت شرکت در اسپانیا و مزایای ثبت ان  می پردازیم.

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا

- بهره مندی از حساب بانکی در معتربرترین بانک های اروپایی و تبادلات ارزی
- امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال
- امکان درخواست پاسپورت پس از 5 سال اقامت
- دسترسی به تمام نواحی حوزه شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
- مالکیت 100% شرکت تسهیل اخذ ویزا برای تمامی کشورهای دنیا
- قوانین تجاری و گمرکی آزاد در اتحادیه اروپا

انواع شرکت های قابل ثبت در اسپانیا

- شرکت بامسئولیت محدود
- شرکت سهامی عام
- شرکت خصوصی اروپایی
- شرکت مشارکت مدنی ( مشارکت خصوصی )
- شرکت مشارکت عمومی
- شرکت مشارکت محدود
- شرکت سهامی خاص
- شرکت تعاونی
از میان شرکت های نامبرده، شرکت بامسئولیت محدود  از محبوب ترین و پر طرفدارین نوع شرکت در اسپانیا است. به طوریکه 98 % از شرکت هایی که در اسپانیا ثبت شده اند شرکت های بامسئولیت محدود می باشند و 2 % باقی مانده از نوع سهامی عام و خاص و یا مابقی انواع شرکت ها هستند.
این قالب شرکت برای شرکت های متوسط و یا کوچک بسیار مناسب است که تشریفات کمتر و مختصرتری نسبت به شرکت سهامی دارد. افرادی که برای ثبت شرکت خواهان پرداخت سرمایه کمتر بوده و به دنبال انعطاف پذیری بیشتر در توافق های بین شرکا هستند، اغلب به این نوع از شرکت روی می آورند.

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اسپانیا

- ارائه نام شرکت
- تکمیل فرم ثبت شرکت در اسپانیا
- اسکن گذرنامه سهامداران و مدیر عامل شرکت
- ارائه طرح توجیهی اقتصادی
- سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
- نمونه کپی از آخرین مدرک تحصیلی
- ارائه وکالتنامه

روند ثبت شرکت در اسپانیا

- انتخاب  یک نماینده و یا وکیل جهت انجام ثبت شرکت و ارائه یک وکالت نامه به وکیل خود
- دریافت شماره مالیاتی NIE برای شرکت و کسب گواهی NIF
- پر نمودن فرم تعیین نام برای شرکت خود
- یک حساب جاری در اسپانیا و واریز مبالغ مورد نیاز در آن و همچنین اخذ گواهی سپرده از بانک
- صورت جلسات مجمع عمومی موسسین قبل از درخواست ثبت شرکت
- پرداخت مالیات بر دارایی
- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها
- کسب گواهی NIF قطعی شرکت
- اخذ دفاتر پلمپ مالیاتی و قانونی کردن آن ها
- ارائه اظهارنامه مالیاتی
- ارائه اساسنامه شرکت



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در صنعت ساختمان ایران نزدیک به 80 درصد از سقف ها و یا کف های ساختمان از تیرچه و بلوک ساخته می شوند. سرعت بالا، هزینه کم و صرفه جویی های اقتصادی این روش سبب شده که بسیاری از افراد علاقه مند به تأسیس شرکت و فعالیت در زمینه انواع تیرچه و بلوک شوند. همین امر موجب شد که در این مقاله اطلاعاتی در خصوص چگونگی ثبت شرکت تیرچه و بلوک در اختیار شما قرار دهیم. پیش از هر چیز، جهت آشنایی ذهن خوانندگان، به توضیح راجع به تیرچه و بلوکه و کاربردهای آن می پردازیم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.
تیرچه و بلوک ، قطعه ای است ساخته شده از بتن و فولاد که طول آن نسبت به ابعاد آن به مراتب بیشتر بوده و در موقع قرار گرفتن بر روی تیه گاه ها و جایگذاری بلوک ها روی آن با بتن پوششی (درجا ریخته شده) مقطع مرکبی را تشکیل می دهد و دارای انواع مختلفی نظیر: تیرچه بتنی صنعتی، تیرچه تنیده، تیرچه بتنی سنتی، تیرچه کرومیت یا فلزی و... می باشد. و اما از بلوک نیز در جهت پر کردن فضاهای خالی بین تیرچه ها استفاده می شود. بلوک های ساختمانی توخالی بوده و جنس آن ها می تواند از نوع بتن، سفال، و پلی استایرن کندسوز باشد. بلوک های ساختمانی باید بتوانند وزن های سرباره مانند وزن افراد درهنگام عبور و مرور را تحمل کنند.
کاربرد تیرچه و بلوک در ساختمان عبارت است از :
ـ باعث سبکی سقف می گردد.
ـ دوام خوب در مقابل آتش سوزی دارد.
ـ مقاومت خوبی در برابر نیروهای افقی مانند باد و زلزله دارد.
ـ عایق صوتی خوبی است.
ـ عایق حرارتی در مقابل سرما و گرما است.
ـ عایق رطوبنتی است.
ـ صاف و هموار بودن سطح زیر و روی سقف پس از اجرا از دیگر محاسن این نوع سقف محسوب می شود.

• نحوه ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک :

افراد متقاضی می توانند پس از اخذ مجوز لازم از مرجع دیصلاح و ثبت شرکت خود در یکی از دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود نزد مرجع ثبت شرکت ها فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع انواع تیرچه و بلوک و... با هدف تآثیر گذاری مثبت بر شرایط عمومی بازار مسکن کشور، به طور رسمی آغاز نمایند.
نکته قابل توجه در ثبت چنین شرکت هایی این است که اگر قصد قید کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت را دارید با توجه به حوزه ثبتی نیاز یا عدم نیاز به مجوز در زمینه تولید مشخص می گردد. برای نمونه شرکت هایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه تولید در موضوع فعالیت مجوز به اداره ثبت شرکت ها ارائه می دهند ولی اگر در تهران به ثبت برسند به مجوز نیاز نیست .
بعد از مشخص نمودن حوره ثبتی شرکت، با ارائه مدارک شناسایی تمام اعضا به کارشناسان ثبتی فکر برتر و مشخص نمودن میزان سرمایه و سهم الشرکه افراد و مراحل ثبت نام سامانه ای و سپس تنظیم اوراق انجام می شود و بعد از امضای اوراق توسط اعضا و موسسین، مدارک جهت بررسی کارشناس و صدور آگهی تاسیس به اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد.
در ذیل به شرایط و مدارک مورد نیاز جهت به ثبت رسیدن این شرکت ها وهم چنین به برخی از مزایای ثبت شرکت اشاره ای خواهیم داشت :

• شرکت سهامی خاص :

شرکتی است بازرگانی " ولواینکه موضوع عملیات آن ، امور بازرگانی نباشد "که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده ومسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد ازآن بدون فاصله بانام شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.

• شرایط ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک سهامی خاص به شرح ذیل می باشد :

    حداقل میزان سرمایه لازم صدهزارتومان.
    حداقل ۳ نفر عضو +۲ نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضاء باشند)
    پرداخت نقدی حداقل ۳۵% سرمایه

• مدارک ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک سهامی خاص به قرار زیر است :

    فتوکپی مدارک شناسایی کلیه اعضاء (کارت ملی و شناسنامه)
    مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع (بنا به اعلان اداره ثبت شرکت ها)
    امضاء اقرار نامه
    گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس + 10

• شرکت با مسئولیت محدود :

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده وهریک هر شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت « با مسئولیت محدود» قید شود.

• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد :

سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال
وجود حداقل 2 نفرعضو
تعهد یا پرداخت کل سرمایه

• مدارک ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک با مسئولیت محدود به قرار زیر است :

اقرارنامه امضاء شده
اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
تصویر مدارک شناسایی اعضاء (کارت ملی و شناسنامه)
مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• امتیازات ثبت شرکت :

ازجمله مزایای ثبت شرکت که می توان به آن اشاره نمود عبارتند از :
۱ـ جهانی شدن وعقد قرارداد با اشخاص حقیقی وحقوقی کشورهای دیگر
۲ـ امکان استفاده از تسهیلات بانکی و مالی
۳ـ تحت پوشش بیمه قرار گرفتن
۴ـ امکان تبلیغات گسترده
۵ـ ثبت کسب و کار به صورت رسمی و مورد تأیید قانون
۶ـ بهره گیری از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت
۷ـ شرکت در مناقصات و مزایدات
• اقدامات لازم پس از ثبت شرکت :
1- پلمپ دفاتر مالی شرکت شامل دفتر روزنامه و دفتر کل
2- تعیین حوزه و تشکیل پرونده دارایی
3- اخذ کد اقتصادی



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در سال های اخیر که دولت توجه ویژه ای به بخش خصوصی داشته و همه جوره از این بخش حمایت کرده است نگاه ویژه ای به ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری توسط افراد متخصص صورت گرفته است . ولی این تنها دلیل وجود این توجه و نگاه به ثبت شرکت نمی باشد .

یکی از دلایل و اهداف ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری توسط افراد مطلع و صاحب دانش خود همین موضوع برون سپاری فعالیت های دولتی به بخش خصوصی و تلاش قدرت برای فعالی سازی این حوزه می باشد . این نکته باعث شده که بسیاری از افرادی که حتی شبهه ای در دل برای ثبت شرکت داشتند متوجه شوند که شرکت ها جایی برای خودنمایی دارند و بازار کار مناسبی برای انها به صورت روز افزون فراهم می شود . بنابر این می توان یکی از اهداف ثبت شرکت در دیدگاه برخی از افراد را همین موضوع خصوصی سازی دانست.

اما از طرفی هم دولت حمایت های خوبی از بخش خصوصی دارد . یعنی تنها این نیست که فعالیت به این شرکت ها واگذار شود و مالیاتی دریافت شود و تمام . افرادی که وارد حوزه های حقوقی شده و شخصیت حقوقی پیدا کنند تنها افرادی هستند که می توانند از خدمات دولتی و معافیت های مالیاتی که دولت در نظر گرفته بهره مند شوند .

دولت با لوایح و قوانینی موسسات مالی و اعتباری و بانک ها را در پرداخت وام و تسهیلات به شرکت ها و موسسات غیر تجاری بیشتر ترغیب نموده و این موسسات وام های بیشتر و با سود های کمتری برای این اشخاص در نظر گرفته و با توجه به اعتباری که دارند نحوه پرداخت وام و تسهیلات به این شرکت ها بسیار ساده تر است .

شرکت ها و موسسات مختلف دارای اعتبار فراوانی هم نزد ددولت و هم نزد سایر ارگان ها و نهاد های کشوری می باشند . این دلیل باعث می شود برای ورود به مناقصات و مزایده های خود تنها از این افراد دعوت به مشارکت کنند. طبیعی است افرادی که خواهان به دست آوردن سود بیشتر و همچنین ورود به برخی از بازار ها هستند این فرصت ها را غنیمت شمرده و با رعایت سود و زیان خود از این فرصت ها استفاده کنند. در واقع می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل و اهداف ثبت شرکت ها وجود همین فرصت ها می باشد . این فرصت ها تنها در اختیار افراد و شخصیت های حقوقی است و اگر کسی بخواهد از مزایای این فرصت ها استفاده کند باید این شخصیت را با خود داشته باشد.

هدف برخی از افراد برای ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری انجام کار بصورت گروهی و تیمی می باشد . برخی از فعالیت ها تنها با مشارکت و ایده و همفکردی نفرات دیگر می تواند محقق شود و یا سرعت و کیفیت خوبی داشته باشد . در واقع اجتماع بیش از دو تا سه نفر می توانند با ثبت هر گونه شرکت تجاری و یا موسساه غیر تجاری ضمن به اشتراک گذاشتن تجارب و دانش خود فعالیت های مورد نیاز شرکت را هم بخصوص در بدو تاسیس که شرکت توانایی مالی بالایی برای جذب نیروی انسانی لازم ندارد می تواند در توسعه شرکت و نشان دادن قابلیت ها و توانایی های شرکت نقش بسزایی داشته باشد.

نیروهای متخصص و موسسین کاردان در شرکت های تازه تاسیس و نوبنیاد بسیار تاثیر گذار می باشند . این افراد نه تنها در قالب شراکت با شرکت آورده هایی مالی و سرمایه ای را با خود برای شرکت می آورند بلکه هر کدام با خود حداقل های دانش ، تجربی و عملکردی را دارند و هر کدام می توانند در شرکت وظیفه ای را در اختیار گرفته و به رزومه و رشد شرکت کمک نمایند .

بنا بر این برخی از افراد که توانایی هایی دارند و می خواهند توانایی خود را توسعه بدهند و یا نقاط ضعفی دارند و مترصد برطرف کردن این نقاط ضعف با بهره برداری از توانایی دیگر هستند با ثبت یک شرکت تجاری و استفاده از افرادی خبره و مورد صلاحیت در حوزه های مورد نیاز ضعف خود را برطرف می کنند و بدینوسیله سود و اعتباری هم برای آن افراد فراهم می نمایند .

از طرف راه اندازی یک شخصیت حقوقی و یک شرکت تجاری اعتبار بالایی برای موسسین شرکت به همراه دارد . این اعتبار مهم ترین پارامتر برای سود آوری و نائل شدن شرکا به منافع زیاد مادی و غیر مادی می باشد .در واقع همانگونه که آورده شد اعتماد شرکت ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی به شرکت های حقوقی باعث می شود توان این شرکت ها برای حضور در بازار ها و شرایط مورد نیاز این شرکت ها بالاتر رود و مورد تایید این سازمان ها و ارگان ها واقع شوند .

شرکت های حقوقی می توانند توسعه پذیر باشند و این یکی دیگر از اهداف ثبت شرکت ها می باشد. مقصود از توسعه پذیری یک شرکت توانایی آن برای حضور در چندین پروژه و کار متفاوت بصورت هم زمان می باشد . در واقع شرکت ها با استخدام نیرو های انسانی متخصص در زمینه های مختلف تنها مبادرت به مدیریت این شرکت ها ننموده و این افراد را برای مقاصد و مشتریان مختلف سازماندهی می کنند . هر چه نفوذ و اعتبار شرکا شرکت و سرمایه شرکت بالاتر باشد و یا بلاتر رود توان این شرکت ها برای داشتن مشتریان بیشتر هم بالاتر خواهد رفت .

ضمن اینکه شرکت مجموعه ای از افراد توانمند در حوزه های مختلف می باشد . واسته به فرد نیست و این یعنی عملکرد قدرتمندانه در حوزه های مختلف و برای چندین مشتری و بخصوص مشتریان حقوقی و معتبر . تصور کنید یک فرد حقوقی در انجام یک پروژه تنها توانایی انجام صفر تا 10 پروژه را دارد ولی شرکت با استفاده از افرادی توانا در حوزه های مختلف نه تنها این صفر تا 10 را انجام خواهند داد بلکه مراحل ده تا صد این پروژه را هم با استفاده از قابلیت سایر نفرات به سرانجام می رسانند.

این توانایی شرکت ها باعث می شود مشتریان و یا صاحبین کار و پروژه اولا با یک شرکت و یا مجری طرف باشند و ثانیا بتوانند با خیال آسوده و تحت یک پروژه کار خود را انجام شده بدانند . شرکت ها تنها نیاز به یک بار استعلام ، ارزیابی صلاحیت و توانایی مجریان ، برگزاری مناقصه و مزایده ، دریافت اسناد تضمین و عقد قرارداد و … دارند . بنابر این ترجیح شرکت ها نه تنها از لحاظ اعتباری بلکه از نقطه نظر عملیاتی هم انتخاب شرکت هایی است که این صفر تا صد را با ضمانت برای آنها انجام دهند .

ضمن اینکه در صورت خراب و یا نا موفق بودن کار کارفرما طرف قرار داد خود را به خوبی می شناسد و به راحتی می تواند از او کار خود را مطالبه نماید . در چنین حالتی افرادی که یک تا چند توانایی مرتبط و موفق دارند با استفاده از دانش و تخصص نیرو ها و شرکا خود این صفر تا 100 را در قالب یک شرکت فراهم می نمایند و ضمن کاهش دادن دغدغه شرکت ها و ارگان های بزرگ و کوچک خودشان هم به سود و منافع چندین برابر دست پیدا می کنند .

هدف دیگر افرادی که شرکت ثبت می کنند تامین سرمایه مورد نیاز خود برای مقاصد خاص می باشد . با مثالی ساده این موضوع را توضیح می دهیم . شما خود را به عنوان یک تاجر موفق تصور کنید که به راحتی می تواند نیازهایی را شناسایی و با خرید این نیاز ها از داخل و یا خارج از منابعی که سراغ دارد نیازی را تامین کرده و سودی به دست بیاورد . شما در این حالت دوست دارید که سرمایه خوبی در اختیار داشته باشید تا بتوانید با تامین بخش بزرگتری از نیاز جامعه سود و منافع بیشتری هم به دست بیاورید .

در این حالت با راه اندازی یک شرکت تجاری بخصوص از نوع تضامنی یا مختلط می توانید به راحتی با شراکت با عده ای همانند خود و یا با عده ای سرمایه دار و سرمایه گذار سرمایه خود را بلاتر برده و سود کالا و خدمات بیشتری را تامین و چرخه مالی بالاتری داشته باشید . شاید این سئوال پیش بیاید که خوب سود هم بین شرکا تقسیم می شود و نهایتا همان سود باقی خواهد ماند .

در جواب این سئوال باید گفت که تاجران و بزرگان حوزه بازرگانی به خوبی می دانند خرید بصورت نقدی و با سرمایه بالا و یا با حجم بسیار زیاد باعث تخفیف های زیادتری هم برای خریدار می شود . در همین رابطه بازار بالاتری را می توانید اشغال کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید ، می توانید کالا ها و محصولات بیشتری را در سبد خود جای دهید و می توانید انحصار بیشتری در برخی از محصولا داشته باشید و این یعنی به دست آوردن چیزی در حدود دو برابر سود بصورت حداقل برای خود یک فرد.

البته با توجه به اینکه سرمایه شرکت بصورت روز افزون بالاتر می رود می توان این موضوع را هم عنوان کرد که با بالاتر رفتن سرمایه شرکت قدرت شرکت برای خرید و به دست آوردن بازار های بیشتر هم بهتر می شود .

از اهداف دیگر شرکت ها همین است . کار گروهی و به دست آوردن سرمایه بیشتر برای رسیدن به اهداف بالاتر . برخی از موسسین شرکت ها با توافقات اولیه اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت می کنند و فعالیت هایی را آغاز می کنند که در آغاز برای این افراد به عنوان هدف اولیه می باشد و قصد اصلی آنها رسیدن به نقطه ای از توانایی و اعتبار برای ورود به یک موضوع و هدف بزرگ تر می باشد .

شرکت های نوپا و تازه تاسیس نه اعتبار لازم را برای ورود به بسیاری از بازرا ها دارند ولی شاید توان و اعتبار کافی را برای ورود به برخی دیگر از موضوعات و بازار ها نداشته باشند . برای ان منظور با شراکت با همدیگر و انجام پروژه های کوچک تمام تلاش خود را برای به دست آوردن سود و اعتبار لازم انجام می دهند و نهایتا با ورود به هدف قائی خود به آنچه که دنبالش بودند می رسند .

به عنوان مثال شرکتی تولیدی را در نظر بگیرید که در ابتدا تنها با راه اندازی یک خط تولید خاص و داشتن چند مشتری جزئی کار خود را آغاز می کند و با به دست آوردن سود بیشتر مشتریان خود را در همان موضوع افزایش می دهد . سپس به ترتیب خطوط مرتبط دیگر را هم به خطوط تولیدی خود اضافه کرده و نهایتا با تحت مدیریت در آوردن عده ای زیاد از کارکنان و حتی شرکت های تابع خود می تواند اقدام به ثبت یک شرکت هلدینگ کرده و سود و اعتبار خود را به حد بسیار زیادی بالا ببرند .

در واقع هدف و یا اهداف ثبت شرکت ها بسیار زیاد هستند . شاید برخی بدون هدف اقدام به ثبت شرکت بکنند و تنها به دنبال استفاده از اعتباری موقتی باشند ولی بیشتر افراد ثبت کنند شرکت با داشتن ایده و هدفی این کار را انجام می دهند . سود بالا ؛ اعتبار زیاد ، کار گروهی و مشارکتی ، استفاده از توانایی سایر افراد و شرکا ، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری دولتی ، توانایی رقابل با سایر مشتریان ، عدم عقب افتادن از رقبا و هم صنفان و …

رقابت از شاخصه های اصلی مورد نیاز برای شرکت های مختلف می باشد. تمام شرکت ها پس از ثبت باید با رقبایی دست و پنجه نرم کنند واین موضوع بدون داشتن شخصیت حقوقی لازم محکوم به شکست می باشد . بازار امرزو بازاری نیست که با توانایی فردی بتوان به رقابت با گردن کلفت ها و افراد دارای نفوذ و اعتبار پرداخت و جلوی آنها ایستادگی کرد .

برای اینکه از دور رقابت با سایر رقبا خارج نشوید باید به فکر ثبت شرکت در زمینه مورد فعالیت خود باشید و با سرمایه گذاری مناسب بر روی برند و شرکت خود مشتریان زیادی را به دست آورده و هدفمند فعالیت کنید . در اصل داشتن یک شخصیت حقوقی به شما دیدگاهی فراتر خواهد داد تا بتوانید با تکیه بر اصول شخصیت های حقوقی به درامد ها و جایگاه های بالا دست یابید .



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بیشترین قالب ثبتی شرکت ها که در اداره ثبت هر ساله به ثبت می رسد و متقاضیان بیشتری برای ثبت این نوع شرکت درخواست می دهند شرکت سهامی خاص می باشد . اغلب افرادی که به دنبال ثبت شرکت می باشند آگاهانه و یا بدون آگاهی کافی این قالب را انتخاب می کنند و به خوبی می دانند در این نوع قالب شرکت می توانند اقدام به هر نوع فعالیت تجاری و اقتصادی بکنند.

شرکت های سهامی خاص قابلیت ها و انعطاف بالایی دارند .البته این موضوع تنها منحصر به ایران نمی شود و در بسیاری از کشور های دنیا شرکت سهامی خاص طرفداران زیادی دارد . به همین دلیل برآن شدیم تا با نگاهی به نکات مختلف در خصوص شرکت های سهامی خاص این نوع قالب ثبتی شرکت را بیشتر به علاقمندان ثبت شرکت معرفی کنیم .

 

شرکت های سهامی خاص سرمایه ای هستند به این منظور که اعتبار اصلی این شرکت ها سرمایه ای است که در اختیار شرکت قرار دارد.
برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداقل سه نفر به عنوان شریک توافق نامه ای با هم امضاء نموده باشند . این تعداد در قانون صرحا مشخص نشده است ولی با توجه به ساختار و پیش نیاز های ثبتی شرکت نباید تعداد موسسین شرکت از 3 نفر کمتر باشد . البته می توان تعداد نفرات موسس را تا هر میزان که نیاز باشد افزایش داد زیرا سقفی برای تعداد سهامدار و موسس در شرکت های سهامی خاص قانونگذار نیاورده است . آنچه که مسلم است شرکت های سهامی خاص دارای سهامدارهای زیادی نیستند ولی در هر صورت می توان این تعداد را با توجه به عدم محدودیت تا هر تعداد افزایش داد .
شرکت های سهامی خاص در هنگام ثبت به عنوان سرمایه اولیه باید حداقل 100 هزار تومان را تعهد نمایند . این مبلغ باید توسط همه موسسین و سهامداران تعهد شود که بسته به تعداد آنها می تواند میزان متفاوتی باشد . البته باید دقت شود که میزان سرمایه 100 هزار تومان حداقل میزانی است که می تواند شرکت تعهد نماید یعنی در صورتیکه مبلغ سرمایه شرکت در هر زمان به کمتر از این میزان برسد حیات شرکت به خطر خواهد افتاد . ولی داشتن سرمایه بیشتر به عنوان اعتبار شرکت بسیار تاثیر گذار می باشد .
میزان سرمایه و یا آورده هر یک از موسسین در شرکت در داشتن تعداد سهام آنها تاثیر دارد . هر چه آورده و سرمایه بیشتر باشد ، سهام بیشتری فرد دریافت می کند .
میزان سرمایه و سهام هر فرد مبین میزان تعهدات او در شرکت می باشد . سهامدارن در این شرکت ها تنها به اندازه سهامی که در شرکت دارند مسئول بدهی ها و دیون شرکت شناخته می شوند . شرکت های سهامی خاص با اعتبار سهامداران خیلی مرتبط نیستند ولی سرمایه و آورد هآنها نقش مستقیمی در اعتبار شرکت دارد . بنابر این در صورت بروز بدهی و مشکلات مالی و شرایط نامناسب شرکت هر فرد سهامدار در شرکت سهامی خاص چه سهام زیادی داشته باشد و چه سهام محدودی داشته باشد باید به همان اندازه تعهدات شرکت را پاسخ بدهد .
میزان سهام افراد موسس و سهامدار در شرکت های سهامی خاص همچنین در میزان سود و منافع افراد سهامدار هم نقش مستقیم دارد. در واقع تنها مبنای تعیین کننده میزان سود و منافع سهامداران میزان سهام آنها در شرکت می باشد و هیچ قانون و تبصره ای نمی تواند این حق را از سهامدار سلب نماید .
در میزان سرمایه تعهد شده توسط افراد موسس برای ثبت شرکت سهامی خاص در ابتدای امر ثبت باید 35 درصد بصورت نقدی و در زمان درخواست ثبت شرکت به حسابی مربوط به حساب شرکت و در یکی از بانک های مورد تایید جمخهوری اسلامی ایران سپرده شود .بدین منظور باید گواهینامه ای از بانک بصورت مهر و موم دریافت شود که در آن بانک اعلام نموده که این مبلغ در حساب شرکت تایده شده است .
سهام در شرکت های سهامی خاص با نام و غیر قابل انتقال به غیر بصورت اختیاری می باشد . در اصل با توجه به اینکه تعداد سهامداران در شرکت های سهامی خاص محدود می باشد و این افراد تامین کننده سرمایه شرکت می باشند خروج و یا واگذاری سهام در شرکت تنها با تایید مجمع عمومی فوق العاده می تواند صورت بگیرد و هرگونه اقدامی بدون اطلاع این مجمع و مجوز آنها خلاف قانون محسوب شده و از درجه اعتبار ساقط می باشد. بنابر این باید افراد متقاضی برای انتقال سهام خود ابتدا مجوز مجمع را دریافت و سپس خودشان و یا وکیلشان به همراه خریدار و یا وکیل خریدار به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه و بصورت قانونی و محضری عمل انتقال سهام صورت پذیرد .
هر گونه نقل و انتقال سهام و یا هر نوع تغییر دیگری در شرکت های سهامی خاص مانند افزایش سرمایه ، کاهش سرمایه ، تغییر مدیران و بازرسین ، تغییر آدرس ، تغییر افراد دارای حق امضاء و… باید تنها با مجوز مجمع عمومی فوق العاده انجام پذیرفته و این تغییرات با هماهنگی اداره ثبت شرکت ها صورت پذیرد .
ثبت شرکت سهامی خاص از طریق اداره ثبت شرکت ها انجام خواهد شد . این اداره در همه استان ها و شهر های بزرگ دارای یک نماینده و یا شعبه می باشد.
شرکت های سهامی خاص برای ثبت باید دارای یک اساسنامه حقوقی تنظیم شده باشند که در آن میزان سهام ، نحوه تقسیم سهمام ، مقدار سهام هر یک از سهامداران ، نحوه نقل و انتقال سهام ف موراد مورد نیاز برای تغییر و بسیاری دیگر از این گونه موارد دیده شده و مورد تایید همه سهامدارن قرار گرفته شده باشد . این اساسنامه به عنوان شناسه و مدرک اصلی شرکت می باشد و در حکم شناسنامه آن بوده که باید اطلاعات دقیق شرکت هم در ان لحاظ شده باشد و برای هر گونه تغییر و تبدیلی باید ارائه شود .
شرکت های سهامی خاص برای ثبت نیازمند مدارکی همچون اساسنامه ، اظهارنامه ، تقاضانامه ، مدارک شناسایی اعضاء ، گواهی عدم سوء پیشینه و مجوز و … می باشند . تکمیل مستندات مورد نیاز برای ارائه به اداره ثبت شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .
در شرکت های سهامی خاص هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها کافی است موضوع و یا موضوعات مرتبط شرکت مورد تایید اداره ثبت شرکت ها باشد که برا یان منظور باید موضوع مرتبط با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین تجارت باشد . هر گاه موضوع مرتبط تایید شد می تواند در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و به فعالیت خود مبادرت نماید . توجه به این نکته حیاطی است که موضوع ثبت شده در شرکت باید رعایت شود یعنی در صورتیکه فعالیتی غیر از فعالیت درج شده در اساسنامه شرکت انجام پذیرد مشمول جرائم تعیین شده در قانون خواهد بود . اما اگر موضوع فعالیت غیر مجاز باشد منجر به تبعاتی سنگین تر و تعطیلی شرکت خواهد شد .
نامگذاری شرکت های سهامی خاص با در نظر گرفتن اصول شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت نکات قانونی در این زمنیه می باشد . نام انتخاب شده باید سه سیلابه و دارای معنی در فرهنگ فارسی باشد . نباید از واژه های بیگانه و عربی در آن استفاده شود و از آرودن الفاظ قانونی و حقوقی و همچنین نام های مرتبط با نهاد های قانونی و حکومتی و بین المللی هم باید در آنها اجتناب شود .همچنین نام باید مرتبط با فعالیت شرکت باشد تا از تعبیرات سو و غیر واقع بخصوص از طرف مشتریان جلوگیری شود .
نام منتخب برای شرکت پس از تایید در اداره ثبت شرکت ها و واحد نام نویسی این اداره باید به انضمام عبارت سهامی خاص در سر درب شرکت و همچنین همه شعبات و نمایندگی های احتمالی و همچنین در اسناد و مدارک قانونی و حقوقی شرکت اورده شود .
برای افزایش سرمایه در شرکت های سهامی خاص دو زراه اساسی وجود دارد . اول بالا بردن مبلغ اسمی سهام ، سهامدارن و دوم اضافه کردن تعداد سهامداران . لیکن در هنگام نیاز به توسعه فعالیت و افزایش اعتبار مممکن است شرکت نیاز داشته باشد تا سرمایه بیشتری در اختیار بگیرد.
نکته مهم در خصوص تامین سرمایه شرکت های سهامی خاص این است که این شرکت ها تنها باید سرمایه مورد نیاز خودشان را از سهامدارن خود شرکت تادیه نمایند . اجازه فروش سهام و پذیره نویسی تنها به شرکت های سهامی عام داده می شود .
شرکت های سهامی خاص باید دو نفر بازرس را هم تعیین نمایند . این بازرسین از الزامات شرکت هستند و باید توسط مجمع عمومی فوق العاده تعیین شوند .
انتخاب نفرات هیئت مدیره شرکت در ابدای ثبت شرکت توسط مجمع عمومی موسسین و در ادامه حیات شرکت بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد .
نفرات هیئت مدیره باید در اولین جلسه پس از انتخاب شدنشان اقدام به تعیین مدیر عامل ، رئیس هیئت مدیره و نائیب ریئس و دبیر جلسه نمایند .
حضور بازرسین شرکت بخصوص بازرس اصلی شرکت در جلسات هیئت مدیره الزامی است .
مدت زمان تعیین شده برای مدیریت مدیران منتخب در شرکت نمی تواند بالغ بر دو سال باشد . هر فرد مدیر در صورتی می تواند بیش از دو سال فعالیت مدیریت خود را داشته باشد که این دوره توسط مجمع عمومی فوق العاده تمدید شده باشد .
مدیر عامل منتخب برای شرکت های سهامی خاص باید مطابق با شرایط و قوانین مربوطه انتخاب شود . این مدیر باید شرایط احراز کافی را داشته باشد.
انتخاب مدیران الزاما در شرکت های سهامی خاص باید از بین سهامدارن شرکت باشد . البته در صورتیکه در اساسنامه پیش بینی شود فردی غیر از سهامداران هم می توان با تهیه میزان سهام تعریف شده در اساسنامه به عنوان مدیر پس از تادیه مبلغ مشخص شده انتخاب شود .
در هر زمان که مجمع عمومی فوق العاده صلاح بداند می تناند هر یک از مدیران را از سمت و جایگاه خود عزل نماید .
شرکت های سهامی خاص می توانند با رعایت شرایطی به شرکت های سهامی عام تبدیل شوند . برای این منظور باید شرکت تغییرات مورد نیاز ررا بر اساس قانون و مقررات مربوطه در اساسنامه خود اعمال و پس از ایجاد تغییرات لازم و ارائه تقاضانامه می تواند با پذیره نویسی و فروش سهام قالب ثبتی سهامی عام را بپذیرد .
شرکت های سهامی خاص بصورت کلی زمنیه های فعالیتی تخصصی را دنبال می کنند . به عنوان مثال تولیدات خاص دارند ، مشاوره ای هستند و یا خدماتی خاص را ارائه می نمایند و عمومفعالیت های صورت گرفته در این شرکت ها حول یک محور و موضوع اصلی گرایش دارند .
شرکت های سهامی خاص همچنین می توانند با رعایت مواردی قانونی و در صورت توافق سازمان بورس در قالب شرکت هلدینگ هم به ثبت رسیده و با خرید و سرمایه گذاری در سایر شرکت ها و تحت مدیریت در آوردن این شرکت ها به عنوان شرکت های زیر مجموعه خود اقدام نمایند. البت هاین موضوع منوط به این است که شرکت بصورت سهامی خاص ابتدا ثبت شده باشد .
شرکت های دانش بنیان نیز اغلب در قالب سهامی خاص در ابتدا به ثبت رسیده و سپس بصورت دانش بنیان تغییر یافته اند .
برای ثبت شرکت سهامی خاص قوانین و مقررا ت و پیچیدگی های زیادی وجود داردو این شرکت ها اصول اصلی خود را از مستندات ثبتی دریافت می کنند و پیرو نحوه ثبت خود می توانند عمل نمایند . بنا بر این تسلط خوب به مفاهیم حقوقی و قانونی ثبت شرکت ها در زمینه شرکت های سهامی خاص بسیار حائز اهمیت می باشد .

بنا بر این هر چند می توانید خودتان برای ثبت شرکت اقدام کنید ولی توصیه اکثر کارشناسان حقوقی و اقتصادی کشور استفاده از وکلای کار کشته و خبره به منظور ایجاد یک استخوان بندی قوی برای شروع فعالیت خودتان می باشد تا این پیکره صحیح و محکم شرکت باعث بالاتر رفتن انگیزه شما برای ادامه فعالیت موضوعی شرکت باشد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رشد روز افزون گرایش سازمان ها و شرکت های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی در برون سپاری فعالیت ها و وجهه تازه و سود سرشار شرکت های خصوصی بخصوص در حوزه های تخصص و علمی باعث شده تا شرکت های زیادی از طرق مختلف خود را برای این رقابت وارد عرصه تجاری کشور بکنند .

اما متاسفانه برخی از شرکت ها بدون اینکه به ثبت قانونی رسده باشند وارد این عرصه شده و نمی دانند که نه تنها این کار نمی تواند باعث امتیاز آنها در بین رقبا شود بلکه به زودی به دلیل شهرت آنها به غیر قانونی بودن از صفحه رقابت خارج خواهند شد و حتی بعد ها هم حتی اگر به ثبت برسند وجهه این روز های آنها در تلاش بعد برای رقابتشان بی تاثیر نخواهد بود .

برخا با تفکرات اشتباه در خصوص ثبت شرکت بصورت قانونی از این مهم چشم می پوشند و به خیال خودشان با ثبت شرکت بصورت قانونی خود را دچار مشکلات مالیاتی و حقوقی می کنند که این تنها در نگاه اول می تواند به نظر مشکلی بزرگی برای شرکت ها باشد . توجه به این نکته را نباید فراموش کرد که شرکت هایی باید مالیات پرداخت نمایند که خودشان صاحب سود و منافعی شده باشند . به این منظور که ابتدا باید دفاتر خود را به اداره امور مالیاتی در سال مالی تعیین شده ارجاع دهند و اگر این دفاتر به خوبی تنظیم شده باشند برای این شرکت ها تنها به اندازه سود و منافع خالصشان مالیان محاسبه خواهد شد که البته منصفانه هم که بخواهیم بررسی کنیم سود راه اندازی و ثبت یک شرکت به مراتب از مالیاتی که باید پرداخت نمایند بالاتر خواهد بود .

ثبت شرکت بصورت قانونی مزایای بی شماری برای موسسین و صاحبین خود به همراه دارد . برخی از افراد تنها شرکت را به منظور رسیدن به منافع اعتباری و حقوقی آن به ثبت می رسانند . بنابر این در درجه اول باید به این نکته توجه داشت که ثبت یک شرکت بصورت قانونی و حقوقی مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت تا مشکلات آن کمتر باعث نگرانی شما شود .

ثبت شرکت اعتباری را برای شما به همراه خواهد داشت که به راحتی می توانید در تمامی بازار ها حرف برای گفتن داشته باشید . خیلی راحت با مشتریان رده پایین و بالا وارد مذاکره شده و از جایگاه یک فرد حقوقی دارای اعتبار با مشتریان خود صحبت نمایید . مشتریان وقتی بدانند که شما با اعتماد بر تخصص و دانش خود و با تکیه بر برند و شخصیت حقوقی خود با آنها صحبت می کنید و اینکه شرکت شما بصورت قانونی ثبت شده و معتبر می باشد خیلی ساده تر با شما وارد مذاکره شده و به شما اعتماد می کنند .

همچنین حضور در معامله های قانونی و برون سپاری های دولتی و غیر دولتی و به دست اوردن فرصت های حضور در بازار رقابتی شرکت های بزرگ و صاحب قدرت تنها در کنار یک شخصیت حقوقی ممکن می شود . مثلا مناقصه ها و مزایده های برگزاری توسط شرکت ها و نهاد های بزرگ با پیش شرط داشتن شرکت و ثبت شرکت می باشد و بدون این شرط نمی توانید در این بازار های ورود پیدا کنید .

دولت هم بار خاطر زیادی در خصوص مشکلات اقتصادی و تجاری دارد و این مشکلات در پرتو ثبت و راه اندازی شرکت های تجاری قدرتمند و دارای ایده و صاحب تخصص مرتفع می شود . شرکت هایی که بتوانند علی رغم اینکه خلاء بازار را مرتفع بکنند به سادگی با سایر رقبای بین المللی و خارجی هم رقابت کنند . در این میان دولت با حمایت هایی که انجام می دهد در واقع توان این شرکت ها را پشتیبانی می کند تا این خدمات بصورت دو طرفه و هم پوشانی انجام شود .

یکی از خدمات دولتی برای شرکت هایی که به ثبت رسیده اند ارائه مصوبات و دستورالعمل های مختلف برای خدمات مالی و حقوقی راحت تر به شرکت های ثبت شده می باشد . شرکت ها برای انجام فعالیت های مختلف نیاز به سرمایه دارند و می توانند با استفاده از خدمات مالی و تسهیلات بانک ها و موسسات مالی به راحتی به سرمایه مورد نظرشان دست پیدا کنند. بانک ها و موسسات مالی به خوبی و با ارزش و مبالغ بیشتری به موسسات و شرکت های ثبت شده تسهیلات ارائه می نمایند و این به دلیل اعتبار شرکت ها نسبت به افراد حقیقی و شرکت های ثبت نشده بی اعتبار می باشد .

حسن دیگر ثبت شرکت بصورت قانونی خیال آسوده تر ایست که مشتریان از بابت این شرکت ها به دست می آورند . آنها به راحتی می توانند قبل از با مراجعه به سایت ثبت شرکت ها و یا روزنامه رسمی کشور و با وارد کرده شناسه ملی و یا شماره ثبت شرکت اطلاعات لازم را در خصوص این شرکت ها به دست بیاورند . اطلاعات حقوقی همچون نام و عنوان شرکت ، آدرس ، نام و نام خانوادگی موسسین و مدیران ، میزان سرماه اولیه و … را به سادگی متوجه خواهند شد . در حالی که شرکت های که ثبت نشده باشند از داشتن این مشخصه ها بی بهره اند و این می تواند باعث مشکلاترقابتی برای آنها بشود .

ثبت شرکت بصورت قانونی در کنار قدرت و اعتبار برای شرکت ها و داشتن مزایای مختلف می تواند یک مزیت دیگر و بسیار مهم را هم برای شرکت به همراه داشته باشد . وقتی شرکت بصورت غیر قانونی انجام فعالیت نماید و ساختار قانونی و حقوقی لازم را نداشته باشد در واقع اطمینان لازم هم در بین شرکا وجود نخواهد داشت .

شرکا به پشتوانه حمایتی که قانونا از آنها انجام می شود وارد شراکت با عده ای دیگر می شوند که غالبا هم انها را به خوبی یا نمی شناسند و یا اعتماد 100 درصدی به انها ندارند . وقتی شرکت به ثبت برسد اولین گام آن توافق بین شرکا و اطمینان متقابل بین انها می باشد . این شرکا می دانند که در سود و ضرر شرکت چقدر سهیم هستند ، تا کجا می توانند در امور شرکت مداخله و وارد شوند ، چقدر مسئولیت در شرکت دارند و … در حالی که شرکتی که به ثبت نرسیده عملا این موهبت را نداشته و اگر حتی شرکای اولیه با هم توافق داشته باشند در مراحل بعدی به مشکل خواهند خورد .

هنگامی که شرکت نیاز به افزایش سرمایه داشته باشد یکی از راه های افزایش سرمایه افزودن شریک و سهامدار جدید به شرکت می باشد که عدم نبود پشتوانه لازم نمی تواند شرکای جدید را متقاعد نماید که با شرکت وارد مذاکره شوند و به عنوان شریک جدید سرمایه ای را وارد شرکت کنند تا شرکت به توان مالی مورد نظرش دست یابد .

از این رو با توجه به اطلاعات ارائه شده در بالا می توان نتیجه گرفت که ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری مختلف حتما باید بصورت قانونی انجام شود تا اعتبار و وجهه لازم را بریا شرکت به همراه داشته باشد . شرکت هایی که با ترس عدم پرداخت مالیات و ارائه دفاتر حقوقی خود از ثبت شرکت بصورت قانونی سر باز می زنند به راحتی خود را در خطر نابودی و ضرر و ورشکستگی قرار داده اند هر چند در ابتدا روند خوبی شرکت داشته باشد .

حتی برای دریافت نمایندگی و شعبات مختلف چه بصورت داخلی و چه بصورت خارجی هم باید پشتوانه قانونی برای شرکت های وجود داشته باشد . جالب است بدانید که حتی شرکت ها و نهاد های بزرگ و کوچک داخلی و خارجی هم تنها حاضر به ارائه خدمات نمایندگی و شعب خود به شرکت ها و نهاد های ثبت شده می باشند . حتی افراد حقیقی هم نمی توانند وارد این حوزه شده و نمایندگی شرکت های مختلف راد دریافت نمایند .

برای ثبت شرکت خود هر چه زودتر اقدام نموده و ترس از پرداخت بدهی و مشکلات اقتصادی را به دل خود راه ندهید . راه پیشرفت و توسعه شرکت شما تنها با ثبت قانونی شرکت هموار می شود و بدون داشتن این لازمه اصلی شرکت در حاله ای از ابهام و به دور خود خواهد چرخید . شرکت های غیر قانونی و تجارت های ثبت نشده به زودی محکوم به شکست و نابودی خواهند بود و باید توجه داشته باشند که بدون این مهم تنها تیشه به ریشه خود می زنند .

البته نکته بسیار مهم دیگر این است که شرکت با توجه به دستورالعمل ها ، قوانین و مقررات خاص خود و بدون اشتباه به ثبت برسد . شرکت های حقوقی دامنه زیادی ندارند و تنها در 7 قسمت در قانون تجارت طبقه بندی می شوند و که البته هر کدام برای خود قوانین و مقررات ویژه و خاص خود را دارند .

با توجه به اینکه شرکتهای حقوقی معتبری برای ثبت شرکت وجود دارند دغدغه ثبت شرکت را دیگر نیازی نیست داشته باشید . تنها با مبلغ کمی می توانید از خدمات این شرکت ها استفاده کرده و اگر مشکل شما کمبود وقت و عدم شناخت کافی نسبت به مسائل حقوقی است و ترس از دوباره کاری و مشکلات رایج را دارید می توانید با این شرکت ها وارد مذاکره شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چک چاقویی دولبه است که خیلی از افراد را راهی زندان کرده، اما با دانستن نکاتی ساده می توان از عواقب بعد صدور چک در امان ماند.

یکی از مشکلات بزرگ در کشور ما که باعث شده تعداد زیادی را راهی زندان کند موضوع چک است به طوری که چهار هزار و 592 نفر به دلیل صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری مجازات حبس را در زندان های کشور تحمل می کنند.

بر اساس آمارهای ستاد دیه کشور در سال 93، 2 هزار و 559 محکوم مالی آزاد شدند که بیشتر به دلیل صدور چک بلامحل راهی حبس شده بودند و همچنان این زندانیان پیشتاز همه جرایم غیرعمد به شمار می‌روند. این آمار در حالی است که 78 درصد زندانیان نیازمند کشور تنها به دلیل مسائلی چون نفقه، مهریه و صدور چک بی محل در زندان به سر می برند.
با توجه به مقررات مربوط به چک و عدم آشنایی مردم به قوانین آن موجب شده است که کلاهبردای، صدور چک بلامحل و سوء استفاده از آن زیاد شود.
چک چاقویی دولبه

چک مانند چاقویی است دولبه؛ که هم می شود از آن خوب و هم بد استفاده کرد. شرایط استفاده از چک به گونه ای است که بیشتر افرادی که دست به معاملات بزرگ می زنند ترجیح می دهند که از چک استفاده کنند به همین دلیل نیاز است قبل ازصدور دسته چک به یک فرد قوانین و فرهنگ استفاده از آن به بطور کامل آموزش داده شود، زیرا خیلی از افراد به دلیل ناآگاهی و استفاده ناصحیح از چک به زندان افتاده و مشکلات جدی ای برایشان پیش آمده است. قابل توجه است که بسیاری از متهمان زندان ها را افرادی تشکیل می دهند که به سبب ناآگاهی از قانون چک گرفتار شده اند.
مواردی که لازم است دارندگان چک و صاحبان حساب جاری رعایت کنند تا از دسته چک آنان سوء استفاده نشود را به طور خلاصه در این گزارش بخوانید.
چه مواردی جلوی سوء استفاده از چک را می گیرد؟
در ابتدا باید متذکر شد که همیشه درهنگام نوشتن متن چک سعی کنید خودتان و با قلم خودتان متن چک رابنویسید حتی اگر طرف مقابل مورد اعتماد شما باشد، هرگزاجازه ندهید دیگران متن چک را بنویسند.
درقسمت «مبلغ چک» رقم چک را هم به تومان و هم به ریال درج کنید؛به عنوان مثال 2 میلیون تومان برابر با بیست میلیون ریال بنویسید.

_ از درج کلمه حامل تا حد امکان در چک خودداری کنید؛

درقسمت «دروجه » سعی کنید وجه را به اسم شخص بنویسید و تا می توانید از نوشتن کلمه حامل در چک خودداری کنید.

بعد از آنکه اسم شخصی که قرار است چک را نقد کند نوشتید، برای جلوگیری ازسوء استفاده احتمالی بنویسید که چک را بابت چه چیزی صادر کرده اید، به عنوان مثال محمد بهرامی بابت خرید یک دستگاه ماشین را در چک بنویسید.

در محلی که باید مبلغ به عدد نوشته شود سعی کنید از سمت چپ با کمترین فاصله به حرف « ر» درکلمه « ریال » شروع به نوشتن کرده و پس ازنوشتن مبلغ در جلوی آن تا انتهای مستطیل خط تیره بکشید.

پس از نوشتن عدد مورد نظر برای جلوگیری از تغییر رقم چک، چسب نواری روی مبلغ بچسبانید.
سعی کنید متن چک را با اعصابی آرام بنویسید و از شتاب زدگی و عجله در نوشتن خودداری کنید و تا آنجا که ممکن است بدون قلم خوردگی باشد.

چنانچه بدون قلم خوردگی چک رانوشتید وامضا کردید دربالای شکل مستطیل که رقم را نوشتید این کلمه را امضا کنید؛× بدون خط خوردگی × ودوطرف آن را با علامت ضربدر«×» ببندید و اگر چنانچه در هنگام نوشتن دچار قلم خوردگی شد حتی اگر یک حرف و یایک عدد باشد پشت چک قید کنید که: مبلغ فلان و تاریخ فلان صحیح است و قلم خوردگی از اینجانب است. این جمله را در پشت چک در گوشه ای قید و امضا کنید و سپس زیرآن را خط بکشید.
در انتخاب امضا برای چک سعی کنید از امضا ساده که قابل جعل باشد خودداری کنید و زیر امضا نام و نام خانوادگی را به همراه تاریخ با خط خود قید کنید.

پس از صدور چک، ته چک را نیزکامل کنید و تاریخ چک و مبلغ چک و اینکه چک را برای چه کسی صادر کرده اید؛ حتما قید کنید.

ازدرج نمونه امضا خود در قسمت انتهای چک و برگ چک خودداری کنید تا چنانچه دسته چک شما مورد سرقت قرار گرفت جعل نمونه امضا مسیر نباشد.
چنانچه دسته چک یا یک برگ از اوراق چک مفقود یا مورد سرقت قرار گرفت در اسرع وقت به بانک اطلاع دهید و طبق ماده 14 قانون چک ظرف مدت یک هفته به دادسرا مراجعه کرده و ضمن طرح، شکایت دستور قضایی را به بانک تحویل دهید. باید توجه داشت که چنانچه دستور قضایی به بانک ارسال نشده باشد بانک هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و می تواند وجه چک را پرداخت کرده و یا چک را برگشت بزند.
به اینکه نکته توجه داشته باشید کسی که چک بلامحل صادر کند علاوه بر اینکه دادگاه او را موظف به پرداخت مبلغ چک محکوم می کند، مجازات حبس و جزای نقدی محکوم شامل حال فرد صادر کنند چک خواهد شد؛ پس با دست خود خودمان را گرفتار نکنیم.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

این موسسه با بهره گیری از کارشناسان مجرب در زمینه قوانین تامین اجتماعی و مسائل مرتبط با قانون کار خدمات زیر را ارائه می نماید:

مشاوره درخصوص قوانین و بخشنامه های مربوط به سازمان تامین اجتماعی درخصوص تنظیم قراردادها و نحوه بازرسی از دفاتر
مشاوره درخصوص موارد مرتبط با قانون کار و تنظیم قراردادهای پرسنلی
مشاوره و تنظیم آئین نامه های حقوق و دستمزد و پرسنلی
نظارت بر واحد حسابداری و واحد اداری و ارائه راهکار در خصوص اجرای صحیح قوانین فوق الذکر
نظارت و تنظیم لیستهای بیمه مربوط به پرسنل
پیگیری دعاوی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی و تنظیم لوایح قانونی و شرکت در جلسات مربوطه
پیگیری دعاوی میان کارفرما و پرسنل و تنظیم لوایح قانونی و شرکت در جلسات مربوطه



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

درآمد اشخاص حقیقی یا حقوقی ناشی از اجاره نسبت به املاک، مشمول مالیات بردرآمد املاک می باشد .مؤدیان مالیاتی دارای درآمد اجاره مکلف اند اظهارنامه مالیاتی خود را تا آخر تیرماه سال بعد به سازمان امور مالیاتی تسلیم نمایند و در غیراینصورت مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ده درصد(10%) مالیات متعلق خواهند بود



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تاریخچه کنوانسیون پاریس در رابطه با حمایت از مالکیت صنعتی جهت حمایت از علائم تجارتی در سطح بین المللی، دارندگان علائم تجارتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون و با پرداخت هزینه‎ها‎ی متفاوت دریافت کنند.
برند بین المللی
تاریخچه کنوانسیون پاریس در رابطه با حمایت از مالکیت صنعتی جهت حمایت از علائم تجارتی در سطح بین المللی، دارندگان علائم تجارتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون و با پرداخت هزینه‎ها‎ی متفاوت دریافت کنند. این امر که با صرف زمان طولانی همراه است، موجب شده تا به منظور تسهیل روند ثبت بین المللی و کسب حقوق ناشی از آن، تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی در جهت حمایت از مالکیت صنعتی، سازمان ثبت برند بین المللی مادرید را تشکیل دهند. سیستم مادرید دارای ۸۵ عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای است که درخواست ثبت بین المللی از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر است و منوط به ثبت در کشور مبداء می‎باشد. در این سیستم که با عنوان «مادرید» شناخته شده است، دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب گردید و دربرگیرنده دو معاهده می‎باشد:

 

موافقتنامه مادرید مورخ ۱۸۹۱ و پروتکل مرتبط با آن مصوب ۱۹۸۹

آئین نامه مشترک سیستم مادرید

محتوای پروتکل مادرید
یکی از اصول اولیه پروتکل مادرید برای حمایت از علامت تجارتی و برخورداری از حقوق مرتبط با آن، ثبت علامت در بعد داخلی، طبق کنوانسیون پاریس است. سیستم مادرید از طریق دفتر بین المللی وایپو اداره می‎شود که هر یک از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس به منظور حمایت از حقوق علائم تجارتی اتباع خویش در سایر کشورها، می‎توانند در موافقتنامه، پروتکل و یا هر دو آنها عضو شوند.

 

مزایای استفاده سیستم مادرید
مطابق با مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری یا همان سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هر کشور بررسی می‎شود و سپس وارد طریق بین المللی خود می‎شود. به این معنا که در مرحله ابتدایی ثبت بین المللی علائم تجاری، بصورت ملی است که در اداره کشور مبداء صورت می‎گیرد. سپس بشکل اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظر در سطح بین المللی انجام می‎شود.

از جمله مزایای سیستم مادرید؛ متقاضی می‎تواند از طریق اداره مالکیت صنعتی یک اظهارنامه بین المللی به وایپو تسلیم نماید که در صورت تمایل در ۸۵ کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از آنها، از علامت تجاری خود درخواست حمایت کند. این امر تنها بوسیله ارائه تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت تعرفه به فرانک سوئیس، کسب حمایت از علائم تجارتی یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست، امکانپذیر می‎شود. علاوه بر این، اگر در علامت ثبت مبداء از طرف صاحب آن، هرگونه تغییری انجام شود از جمله تغییرنام، آدرس، مالکیت، تمدید و … می‎توان با تکمیل فرم‎ها‎ی مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک، تغییرات مزبور را در سطح بین المللی به انجام رسانید. همچنین اداره مبدا بی نیاز از انجام طبقه بندی کالاها و خدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی کشور متبوع خویش است چرا که ثبت بین المللی مجموعه ای از ثبتهای ملی طبق مقررات داخلی هر کشور تعیین شده است.

 

مدارک مورد نیاز برای فرایند ثبت بین المللی مادرید
تکمیل فرم مخصوص لاتین
ارائه برگ محاسبه هزینه‎ها‎
ارائه نامه درخواست به منظور ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علایم تجاری با ذکر نام کشورهای مورد نظر
ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت به همراه امضای مدیران و صاحبان حق امضا، با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی؛ لازم به ذکر است اگر مراحل اداری توسط وکیل رسمی انجام می‎شود، ارائه وکالتنامه الزامی است.
ارائه کپی برابر مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای شرکت
ارائه کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران به منظور رویت و کپی آن برای ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری
رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی

علامت‎ها‎ی تجاری در اداره ثبت ایران
تمامی علامت‎ها‎ی تجاری که در اداره ثبت ایران ثبت شده اند، می‎توانند در سیستم مادرید ثبت شوند. ثبت بین المللی مادرید به این معناست که متقاضیان می‎توانند علامت مورد نظر خود را با پرداخت هزینه‎ها‎ی قانونی در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید در هر کشور بصورت جداگانه ثبت نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت کارآمد چیست؟
راهکارهای ثبت شرکت کارآمد چیست ؟ شرکتی که پس از طی کردن مراحل ثبت ، به اهدافی که از ابتدا توسط موسسین مشخص شده است، دست پیدا کند، به عنوان شرکت کارامد شناخته می‎شود. اگر چه سیر رسیدن به این اهداف برای شرکت‎ها‎ی مختلف متفاوت است، اما مرحله ثبت شرکت برای همه شرکتها یکسان می‎باشد. از میان شرکت‎ها‎یی که سالانه به ثبت می‎رسد، حدود ۹۰ درصد از آنها در ۲ نوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص هستند. زیرا نسبت به سایر شرکت‎ها‎ کاربردترین نوع محسوب می‎شوند و قابلیت ذکر موضوعات مختلف در اساسنامه را دارند. به همین دلیل می‎توان از دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، به عنوان شرکت‏های کارآمد یاد کرد.

 

 

اخذ مجوز قبل از ثبت شرکت کارآمد
از آنجا که برخی از شرکت‎ها‎ برای ثبت نیازمند اخذ مجوز هستند، شرکت‎ها‎ی کارآمد قبل از ثبت باید براساس موضوع، مجوز خود را از ارگان‎ها‎ی مربوطه دریافت و با موافقت اصولی، فعالیت خود را آغاز کنند. برای نمونه می‎توان به شرکت‎ها‎یی اشاره کرد که در زمینه فروش تجهیزات کشاورزی فعالیت دارند، این شرکت‎ها‎ باید قبل از ثبت، از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت خود را دریافت و سپس برای ثبت اقدام کنند. از سوی دیگر برخی شرکت‎ها‎ علاوه بر نوع فعالیتی که دارند، یک نام خاص را برای خود انتخاب می‎کنند که این نام نیازمند دریافت مجوز می‎باشد. به عنوان مثال گذاشتن واژه‎ها‎یی چون مرکز، سرمایه گذاری و … در کنار نام شرکت، نیازمند اخذ مجوز است.

 

شرکت‎ها‎ی کارآمدی که به مجوز نیاز ندارند
برخی شرکت‎ها‎ی کارآمد برای ثبت نیازمند مجوز نیستند. به عنوان نمونه شرکت‎ها‎یی که با موضوعاتی چون پیمانکاری، بازرگانی، خدماتی (به استثنای تامین نیروی انسانی و حمل و نقل) و … فعالیت دارند، نیازمند اخذ مجوز نخواهند بود. اما اگر همین شرکت‎ها‎ بخواهند موضوع فعالیت را حتی در یک کلمه، تغییر دهند، باید مجوز فعالیت خود را دریافت نمایند. به همین دلیل، طراحی موضوع شرکتها مهمترین مسئله در ثبت یک شرکت کارامد محسوب می‎شود.

 

موضوع و فعالیت شرکت‎ها‎ی کارامد
در رابطه با نحوه فعالیت‎ها‎ و اهدافی که موسسین شرکت کارآمد قبل از اقدام به ثبت، برای خود تبین تعریف کرده اند می‎توان گفت که این فعالیت‎ها‎ باید بشکلی در اساسنامه قید شوند که از نظر ثبتی بدون نقص باشد. مگر اینکه نتوان بسادگی موضوع فعالیت شرکت را به زبان عامیانه ذکر کرد.

 

 

برای مثال یک شرکت کارآمد که در زمینه مشاوره اقتصادی و بازرگانی فعالیت دارد، می‎تواند موضوع فعالیت خود را به اشکال زیر مشخص نماید :
عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی؛ انجام امور حسابداری و خدمات مالی حسابداری شامل تهیه صورتهای مالی و مالیاتی؛ مشارکت و سرمایه گذاری؛ مشاوره اقتصادی و مدیریتی در حیطه امکان سنجی و ارزیابی پروژه‎ها‎ و طرح‎ها‎؛ ارائه طرح‎ها‎ی توجیهی فنی، اقتصادی و مالی؛ اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات دولتی و خصوصی؛ مشاوره در تامین صنایع مالی طرح‎ها‎ و پروژه‎ها‎؛ عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی در زمینه تامین؛ عرضه و فروش کالاهای مجاز بازرگانی؛ انجام مطالعات و بررسی‎ها‎ی اقتصادی، فنی، مالی، مدیریتی؛ نظارت فنی طرح‎ها‎؛ تنظیم صورتهای مالی و اظهارنامه مالیاتی؛ شرکت در مناقصات و مزایدات دولت و خصوصی؛ خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی؛ تامین و تجهیز مواد، مصالح و تجهیزات مورد نیاز امور پیمانکاری ساختمان؛ مکانیک و برق و …



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت چه مزایایی دارد
مزایای ثبت شرکت چیست ؟ هرکسی می‌تواند روزی تصمیم بگیرد که شرکت خودش را راه‌اندازی کند. تنها کاری که لازم است انجام دهد ارائه محصول یا خدماتی است که به اصطلاح برای وی سودآوری داشته باشد. اگرچه می توان بدون ثبت شرکت هم در دنیای تجارت به فعالیت ادامه داد اما بنابر دلایل متعدد ثبت شرکت انتخاب هوشمندانه ای ست.زمانی که کسب و کار خودتان را راه‌اندازی می کنید، ممکن است در ابتدا ثبت شرکت چندان مهم به نظر نرسد اما اگر می خواهید از مزایای پرداخت مالیات،حفظ سرمایه و توسعه فعالیتهایتان برخوردار شوید به موضوع ثبت شرکت جدی تر نگاه کنید. از نگاه حرفه ای،ثبت شرکت یعنی رسمی سازی فعالیت تجاری تان. از سایر دلایل ثبت شرکت می توان به محافظت از برند، مدیریت هزینه ها و کسب اعتبار اشاره کرد.

با ثبت شرکت می توانید از نام شرکت تان محافظت کنید. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند شرکتی با نام شرکت شما ثبت کند. تصور کنید شرکت دیگری با نام شما فعالیت داشته باشد و شما هم شرکت خود را ثبت نکرده باشید در این صورت مشتریان به کدام یک اعتماد می کنند؟ از سوی دیگر با ثبت شرکت در برخی موارد شما از مصونیت قانونی برخوردار می شوید و مسئولیت فردی متوجه شما نخواهد بود. به علاوه با ثبت شرکت راحت تر می توانید از بیمه های تجاری برخوردار شوید یا سرمایه گذاران را جذب کنید زیرا انها می دانند شما به شخصه مسئول بقای شرکت نیستید. یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت این است که حتی اگر شما بیمار شوید یا فوت کنید باز هم شرکت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. یک شرکت ثبت شده در اصل یک نهاد با ماهیت خاص خود است بنابراین فرد دیگری می‌تواند آنرا در اختیار بگیرد و اداره کند یا بفروشد.

مزایای ثبت شرکت
از دیگر مزایا و دلایل ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افتتاح حساب بانکی تجاری
برای افتتاح چنین حسابی باید مدرکی دال بر ثبت شرکت ارائه دهید. چنین حسابی برای شرکت سرمایه ارزشمندی محسوب می شود زیرا می توانید فعالیتهای شرکت را از فعالیتهای فردی تان مجزا کنید. به علاوه وقتی به مشتریان حساب تجاری تان را می دهید آنها نگاه حرفه ای تری به شما خواهند داشت.

برخورداری از وام و منابع مالی
وقتی برای بهره مندی از وام اقدام می کنید باید ثابت کنید که یک شرکت ثبت شده هستید. بانک و سرمایه گذاران با مشاهده اسناد یک شرکت ثبت شده به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. وقتی شرکتی ثبت شده باشد مشتریان ساده تر می پذیرند تا در آن سرمایه گذاری کنند. با ثبت شرکت بهتر می توانید به منابع مالی و سرمایه دسترسی داشته باشید و این موضوع راه توسعه و پیشرفت را برای شما هموار می کند و از طریق منابع مالی مختلف می توانید بدهی مالی را تامین کنید.

کسب اعتماد
خریداران و مشتریان و به خصوص افرادی که برای اولین بار با آنها وارد یک معامله تجاری می شوید، نیاز به اعتماد سازی برای قانونی بودن فعالیت های شما دارند. اگر شرکت شما ثبت نشده باشد در این صورت فعالیتهای تجاری تان از سوی این نوع مشتریان مورد شک و شبهه خواهد بود. وقتی عملکرد شرکت و هویت آن شفاف باشد به راحتی مورد اعتماد واقع می شوید.

معاملات سودمند
با ثبت شرکت میتوانید از تخفیفهای خوبی در معامله با فروشندگان برخوردار شوید که برای شرکتهای ثبت نشده میسر نیست. معمولا فروشندگان برای شرکتهایی که می توانند مدارک رسمی
دال بر فعالیت تجاری ارائه دهند نرخهای مناسبتری در نظر می گیرند. حتی وقتی بخواهید با دولت وارد معامله شوید ثبتی بودن شرکت یکی از موارد الزامی است.

سفر تجاری به سایر کشورها
یکی دیگر از مزایای عالی ثبت شرکت این است که می توانید برای انجام سفرهای تجاری به سایر کشورها به راحتی ویزای آنها را تهیه کنید. همیشه دولتها از سرمایه گذاران خارجی که
علاقمند به فعالیت تجاری در کشورشان هستند استقبال می کنند چون ارزش افزوده اقتصادی برای آنها در بر خواهد داشت.

لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها

لغو تحریمها
لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها به چه صورت است ؟ دنیای امروز به دهکده جهانی شهرت پیدا کرده و تکنولوژی، ارتباطات را به گونه ای تغییر داده است که خدمات یک شرکت کوچک در کشوری همچون کره جنوبی، توسط یک مصرف کننده در کشور آفریقایی استفاده می‎شود. به همین دلیل اقتصاد بین المللی شکل گرفته است و هیچ کشوری نمی تواند مدعی شود که با عزلت نشینی، می‎تواند راه پیشرفت و توسعه را در پیش گیرد. به عبارت دیگر، اصل مزیت نسبی در تمامی دنیا برقرار است و هر یک از کشورها به تولید کالا و محصول خاص، تکیه کرده و در مقابل فروش کالاها و محصولات خود، محصولات سایر کشورها را خریداری می‎کنند.

 

تاثیر پسابرجام بر شکل گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده فرآورده‏ها‎ی نفتی
حال که اهمیت اقتصاد جهانی مشخص شد، باید به مسئله تحریم‏ها‎ و تاثیر آن بر اقتصاد یک کشور بپردازیم. ایران به عنوان یک کشور تامین کننده در حوزه انرژی جهان، در رتبه پنجم قرار دارد. بنابراین می‎تواند نقش سازنده ای را در نظام بین الملل ایفا نماید. توافق هسته ای و رویش دوره پس از برجام، فرصت‏ها‎ی زیادی را برای شرکت‏ها‎ی نفتی غرب باز نموده است. این امر موجب ارز آوری برای کشور شده است که می‎تواند در کاهش رکود موثر واقع شود. علاوه بر این، با افزایش تعداد شرکت‏های نفتی برای انعقاد قرارداد با کشورهای صنعتی روبرو خواهیم شد.

 

لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها

 

تاثیر پسابرجام بر شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده محصولات غیرنفتی
پسابرجام زمینه انعقاد قرار میان کمپانی‏ها‎ی ایرانی با شرکت‏ها‎ی غربی را فراهم کرده است. در این میان می‎توان به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات غیرنفتی از قبیل پسته، چرم، فرش، محصولات پتروشیمی، خودرو و … اشاره کرد که در چند ساله اخیر به دلیل وجود تحریم‏ها‎، ایران نتوانسته است این کالاها را به کشورهای همجوار صادر نماید و با کاهش شرکت‏ ها‎ی صادرکننده مواجهه شده ایم. در این سالها کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان تنها شریک‏ها‎ی اقتصادی ایران محسوب می‎شدند که کالاها و محصولات ایرانی را با قیمت کم خریداری و در مقابل محصولات خود را با قیمت بالاتری به ایران می‎فروختند. به همین دلیل شرکتها رغبت کمتری برای برقرار ارتباط با این کشورها داشتند و از میزان آنها کاسته شد.

این در حالی است که با رفع تحریم، ایران می‎تواند تمامی محصولات و فرآورده‏ها‎ی خود را به کشورهایی که تمایل به ارتباط دارند، صادر نماید. به تبع این امر شاهد شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده محصولات غیرنفتی خواهیم بود. برای مثال اگر تاکنون شرکت‏ها‎ی صادرکننده زعفران مجبور به انعقاد قرارداد تنها با تعداد معدودی کشور بوده اند و این محصول را بصورت فله ای بفروش رسانده اند، اکنون می‎توانند با بسته بندی‏ها‎ی مخصوص به همراه لوگو و برند مخصوص ایرانی، آنها را در بازارهای جهانی عرضه نمایند. این فرآیند موجب شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی معتبر ایرانی در عرصه توزیع و فروش زعفران ایرانی می‎شود که علاوه بر ارزآوری برای کشور، می‎تواند به اشتغالزایی نیز کمک کند.

 

انعقاد قرارداد میان شرکت‏ها‎ی ایرانی و شرکت‏ها‎ی غربی
از زمان لغو تحریم‏ها‎ می‎توان به انعقاد قراردادهای مهمی که میان شرکت‏ها‎ی ایرانی و شرکت‏ها‎ی خارجی منعقد شده است، اشاره نمود. از جمله این قراردادها، خرید هواپیماهای ایرباس از کشور ایتالیا است که ورود آنها می‎تواند به رونق حمل و نقل هوایی، شکل گیری صنعت توریسم خارجی، ایجاد آژانس‏ها‎ی متعدد هواپیمایی و … بیانجامد. همچنین برقراری ارتباط میان شرکت ایران خودرو و شرکت پژو در کشور فرانسه، موجب ورود قطعات باکیفیت خودرو به کشور می‎شود.

از سوی دیگر حمایت کمپانی پژو از شرکت ایران خودرو، می‎تواند به ورود محصولات این شرکت در بازارهای جهانی کمک کند. از تبعات این امر می‎توان به ایجاد شرکت‏ها‎ی مختلف در زمینه واردات قطعات خودرو و صادرات محصولات ایرانی اشاره نمود.برخی شرکت‏ها‎ی ایتالیایی از جمله سایپم، فیکانتیری و آنسالدو انرژیا حاضر به برقراری مجدد با ایران شده اند که این امر به معنای رونق اقتصاد داخلی و در نتیجه ایجاد شرکت‏ها‎ی جدید در ایران برای ورود محصولات این شرکت‏ها‎ می‎باشد.

 

سخن آخر
در پایان باید گفت با رفع تحریم‏ها‎ و آغاز دوره پسابرجام، شاهد توسعه اقتصادی در داخل، رشد شرکت‏ها‎ی واردکننده محصولات خارجی و شرکت‏ها‎ی صادرکننده فرآورده‏ها‎ی ایرانی خواهیم بود که هر یک از این شرکت‏ها‎ نیازمند ثبت خواهند بود. در غیر این صورت، غیرقانونی و غیرمجاز شناخته می‎شوند. از این‎رو اداره ثبت شرکت‏ها‎ آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به شرکت‏ها‎ی جدید التاسیس اعلام می‎نماید تا زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر و مدارک لازم برای اخذ این مجوز چیست ؟ شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید دارای شرایط خاصی باشند، ضمن اینکه این شرکتها باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند.صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد.


مجوز چاپ و نشر
با چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر بیشتر آشنا شوید ، برای انتشار یک کتاب تنها داشتن توانایی نویسندگی و قلم زدن کافی نیست. یک محقق توانا هم نمی تواند تنها با تکیه بر تحقیق و روش های پژوهشی، کتاب های خود را چاپ کند. در واقع برای چاپ کتاب دریافت مجوز الزامی است. مجوزی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابها تعلق می گیرد، به این معناست که کتاب مورد نظر از نظر علمی کاملاً صحیح است.
در این زمینه باید شرکت های نشر و چاپ قرارداد منعقد کرد. ضمن اینکه این شرکت هایی که در زمینه چاپ و نشر فعالیت کنند، باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند. زیرا شرکت های چاپ و نشر به طور مستقیم با مولفان، نویسندگان و محققان در ارتباط هستند و باید آثار آنها را منتشر کنند. در صورتی که فعالیت آنها غیرقانونی باشد، تمامی آثار و کتابهایی که در این شرکت ها چاپ می شود نیز غیرقانونی خواهد بود.

 

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر

 

نحوه اخذ مجوز چاپ و نشر
شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید شرایط زیر را داشته باشند.

 

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سوء سابقه
محجور نبودن و عدم ورشکستگی
داشتن حداقل ۲۵ سال سن و داشتن وضعیت تاهل
داشتن کارت پایان خدمت
ارائه سند رسمی اعم از اجاره یا مالکیت محل انتشارات
ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن به اداره مربوطه
داشتن صلاحیت تخصصی و علمی یا تجربه کافی در زمینه نشر کتاب

مدارک لازم برای دریافت مجوز چاپ و نشر
برای اخذ مجوز چاپ و نشر ارائه مدارک زیر از سوی متقاضیان چاپ و نشر الزامی می باشد :

تصویر برابر اصل مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
ارائه تصویر برابر اصل آخرین مدرک تحصیل متقاضی
دریافت و تکمیل فرم سوابق فرهنگی
نداشتن سوء پیشینه کیفری و ارائه گواهی آن به اداره ثبت شرکت ها
ارائه استعلام فرهنگی حراست
گواهی ثبت روزنامه رسمی برای افراد حقوقی

نحوه صدور مجوز چاپ و نشر
پس از اینکه مدارک از سوی متقاضیان (نویسندگان، مولفان و یا شرکت های انتشارات) به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود، کارشناسان مدارک را در جلسه هیات رسیدگی می کنند. در صورتی که در مدارک ایراد و مشکلی وجود داشته باشد، مراتب به متقاضی اعلام می شود. متقاضی نیز موظف است تا مدارک را کامل و نواقص را برطرف کند. پس از رفع نقص از مدارک، پروانه نشر برای این شرکت ها صادر می شود.

شرایط صدور مجوز چاپ و نشر
بعد از اینکه مدارک متقاضیان تایید شد و هیچگونه نقص و ایرادی نداشتند، یک مجوز نشر برای مدت دو سال برای آنها صادر می شود. البته صدور این مجوز منوط به شرایط زیر می باشد :

 

داشتن سربرگ رسمی برای مکاتبات انتشارات
داشتن مهر شرکت به همراه سایر مشخصات انتشارات از جمله لوگو آرم
نصب تابلو در سر درب شرکت انتشارات با نامی که در مجوز ثبت شده است
اعلام محل فعالیت شرکت انتشارات در صورت تغییر مکان
دریافت شماره استاندارد بین المللی کتاب (شماره شابک) از سوی موسسه خانه کتاب
دریافت فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا)
نشر حداقل ۱۰ عنوان کتاب در مدت ۲ سال

لازم به ذکر است که صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد. به همین دلیل ناشر موظف است تا قبل از چاپ تمامی آثار ابتدا طبق نظارت اداره کل چاپ و نشر عمل کند. در زمان چاپ نیز باید تمامی مشخصات از قبیل تاریخ نشر، نام ناشر، مولفان و … در کتاب قید شود.

تمدید اعتبار مجوز چاپ و نشر
با توجه به اینکه مجوز چاپ و نشر تنها برای دو سال صادر می شود، ناشران می توانند اعتبار آن را تمدید کنند. مدارکی که برای تمدید مجوز لازم است ، عبارتند از :

 

یک قطعه عکس٤×٣
اصل پروانه نشر و کپی برابر اصل آن
ارائه درخواست کتبی تمدید، در سربرگ انتشارات همراه با مهر و امضای مسئول شرکت
اعلام گزارشات عملکرد انتشارات در زمان اعتبار پروانه نشر
تحویل گزارش عملکرد انتشارات، از سایت موسسه خانه کتاب



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد